Amikor a Formula-1 vezetői és technikai szakemberei lefektették az új szabályrendszer alapjait, úgy kalkuláltak, hogy a köridők pályától függően nagyjából 4-5 másodpercet fognak javulni 2017 során a 2015-ös értékekhez viszonyítva. Ennek apropóján a szezonban mind a 20 alkalommal megnézzük, hogyan változott a hétvégi legjobb idő a pályákon az elmúlt évek során, mindenhol odáig visszamenve, amióta a jelenlegi vonalvezetést használja a mezőny.
Barcelonában 2007-ben jelent meg a sikán a pálya utolsó részén, így onnantól kezdve érdemes nyomon követni a köridők alakulását. Megfigyelhető, hogy ezen, a kanyarsebességek fontosságát kihangsúlyozó helyszínen érződött meg legjobban az ez ellen dolgozó szabályváltozások hatása, és 2014-re tényleg már-már fájdalmasan visszaesett az autók tempója. Az idénre megnövekedett leszorítóerő révén azonban éppen itt tudott a legtöbbet gyorsulni a mezőny, és a 2015-ös viszonyítási ponthoz képest idén eddig itt javult legnagyobb mértékben a köridő, több mint 5 másodperccel.
Egyúttal pedig Barcelonában is megdőlt a versenyhétvégén futott körrekord, ami mostanáig Rubens Barrichello nevéhez fűződött 2009-ből, ezúttal viszont Lewis Hamiltonnak nyolc tizedet sikerült belőle faragnia az időmérő hajrájában. Ez az 1:19,149 ugyan elmarad attól az 1:18,634-től, ami a márciusi tesztek során született, ám annak teljesítésekor Kimi Raikkönen szuperlágy gumikeveréket használt, most hétvégén pedig a lágy volt az elérhető leggyorsabb abroncs.
A Spanyol Nagydíj hétvégéjének legjobb köridői 2007 és 2017 között:
Gyorsulás 2015-höz képest: 5,532 másodperc
Ennyivel javult a korábbi körrekord: 0,805 másodperc
Megdőlt körrekordok a szezonban: 5/5