Amikor a Formula-1 vezetői és technikai szakemberei lefektették az új szabályrendszer alapjait, úgy kalkuláltak, hogy a köridők pályától függően nagyjából 4-5 másodpercet fognak javulni 2017 során a 2015-ös értékekhez viszonyítva. Ennek apropóján a szezonban mind a 20 alkalommal megnézzük, hogyan változott a hétvégi legjobb idő a pályákon az elmúlt évek során, mindenhol odáig visszamenve, amióta a jelenlegi vonalvezetést használja a mezőny.
Az oroszországi versenyhelyszín a legújabb az idén eddig sorra vett helyszínek közül, még csak negyedik alkalommal látogatott ide a mezőny, így itt merült fel a legkevesebb kétség afelől, hogy repkedni fognak a még soha nem látott köridők. Így is lett: a hibridkorszak kezdete óta a naptárban lévő pályán évről évre egy másodpercnél többet faragott le a korábbi etalonból a Formula-1, idén ráadásul több mint két szekundummal javították meg a tavalyi pályarekordot, köszönhetően az új szabályoknak.
Az viszont most már tényleg szembetűnő, hogy a pálya karakterétől függetlenül az eddigi négy helyszínen szinte azonos mértékben, 4 másodperccel gyorsult az F1 a 2015-ös viszonyítási ponthoz képest, azaz sikerült rendkívül precízen előrejelezniük a javulást a szakembereknek. Melbourne-ben 4,1, Sanghajban szintén 4,1, Bahreinben 3,8, most Szocsiban pedig 3,9 másodperces gyorsulást mértek két év alatt.
Az Orosz Nagydíj hétvégéjének legjobb köridői 2014 és 2017 között:
Gyorsulás 2015-höz képest: 3,919 másodperc
Ennyivel javult a korábbi körrekord: 2,143 másodperc
Megdőlt körrekordok a szezonban: 4/4