DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Ezen a négy területen változhat az F1

A Forma-1 marketingért felelős ügyvezető igazgatójaként adott első interjújában Sean Bratches elmondta, mi az a négy kulcsterület, ahol változtatni szeretnének a sportág működésén.

Végre megszólalt az a személy, akitől a legtöbbet várnak a rajongók a Forma-1 arculatának megváltoztatását illetően. Sean Bratches, aki az ESPN sportmédia-vállalatot hagyta ott nemrég, a CNN-nek adott interjújában megnevezte azokat a területeket, amelyek átalakításán dolgozni fog a közeljövőben. „Négy dolog van, amelyekre koncentrálni fogok” – mondta az amerikai. „Az egyik a márka. Ez bármely cég, vagy sportág számára belépőpontot jelent, mi pedig azon leszünk, hogy megértsük, mi is az (a Forma-1-esetében). Helyrepofozzuk, növeljük a jelentőségét, ez pedig lehetővé fogja tenni számunkra, hogy új piacokat hódítsunk meg. Lehetőségünk lesz arra, hogy ezeken az új területeken sokkal több mindent érjünk el üzleti szinten, a szponzorok, a jogtulajdonsok és a promóterek oldaláról.”



„A másik a digitális jelenlét. Hatalmas lehetőség van a kezünkben, hogy újraalkossuk az F1 digitális termékeit, hogy új módon vonjuk be a rajongókat a sportágba, és hogy a szponzorok is fontosabbnak érezzék azt. A harmadik egy sokkal demokratikusabb hozzáállás lesz azt illetően, hogy hogyan kezeljük a partnereinket: a csapatokat, a szponzorokat, a promótereket és a jogtulajdonosokat. Célunk, hogy a sportág sokkal relevánsabb legyen a saját üzletük szempontjából. Az utolsó a versenyélmény. Ennek növelése sokkal elkötelezettebbé teszi a rajongókat, a helyszíni és a tévénézőkben hatalmas lehetőség rejlik.”

Chase Carey, az F1 ügyvezető igazgatója szerint a sportág üzleti téren fejlődhet a legnagyobbat, több szponzor szerepvállalásával, Bratches pedig úgy látja, hogy a száguldó cirkusz alulteljesített ezen a téren, noha elimseri a múlt eredményeit. „Semmi kétség, minden egyes versenyhétvége egy Super Bowl kell, hogy legyen, mi pedig erre fogjuk helyezni a hangsúlyt. Az üzleti oldalon nagyon sok lehetőség rejlik, az időm nagy részét pedig erre fogom fordítani, mert úgy látom, az utóbbi időben a sportág nem igazán ütötte meg a mércét ezen a szinten.”

Amikor arról kérdezték az amerikait, hogy mire gondol konkrétan, így válaszolt: „Van egy elképzelésem, de ezt nem fogom most megosztani. A sarokpont meg fog változni az egyezség alapú ügyintézésről a hosszú távú tervezésre, melynek alapját egy dinamikus üzleti stratégia fogja jelenteni. Nagyon nagy lehetőségeket látunk a márka népszerűbbé válására terén, mi pedig ennek az üzleti oldalát fogjuk kezelni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: