Miután a Renault az Orosz Nagydíjon hat pontot szerzett Kevin Magnussen révén, a szakma is leírta a gárdát, akiket csak a kecsegtető jövő miatt emlegettek a híroldalak hasábjain. Szingapúrban és Malajziában azonban mindkét pilótájukkal bejutottak az első tíz közé, ez pedig annak köszönhető, hogy még nem írták le teljesen a 2016-os szezont - legalábbis a technikai igazgató Nick Chester szerint.
„Most kezdenek gyümölcsözni és eredményeket szülni a megnövelt forrásaink” - idézte a szakembert az F1i.com. „Komoly mértékű előrelépéseket tettünk a beállításaink megértése, és különösen az abroncsok működésének megértése terén - sikerült több forrást felszabadítani ezeken a területeken. Ez azt is magába foglalja, hogy a korábbiaktól eltérően sokkal jobb minőségben tudtunk előállítani és felújítani egyes elemeket.”
„Még egy olyasvalami, mint a padlólemez is ki van téve teljesítménycsökkenésnek, ezért rövidebb életciklussal nagyobb teljesítményt tudtunk kisajtoltolni az elemekből. Noha nem teljesen új koncepciókat mutatunk be az autónk, képesek vagyunk jobban kihasználni a rendelkezésünkre álló lehetőségeket. Végül, de nem utolsósorban a pilótáink is folyamatosan fejlődnek, ezért képesek arra, hogy többet hozzanak ki az autóból, mint a szezon elején.”
Chester a következő nagydíjhelyszín, Suzuka kihívásait is ecsetelte nyilatkozatában. „Ez egy igazi old-school pálya, melyet imádnak a pilóták. Nagyon nehéz különösen az első szektora, az első két kanyar után az egymásba fűződő hajlatokkal. Nagyszerű vonalvezetése van, mérnöki szempontból pedig kompromisszumra kell törekedni. A nagy sebességek miatt komoly leszorítóerőre van szükség, az egyenesekben pedig kisebb aerodinamikai ellenállás kell. Az R.S. 16-os teljesítményéből kiindulva optimisták vagyunk, és néhány pontot szeretnénk gyűjteni” - tette hozzá a szakember, aki a Renault csapatfőnökének nemrég elmondott szavait erősítette meg ezzel.