James Allison, a Ferrari technikai igazgatója – azaz a legmagasabb beosztású műszaki szakember – 2013-ban csatlakozott az istállóhoz a Lotustól, jelentős részben az ő érdemének tartják a Ferrari 2015-ös formajavulását. Nemrég még arról szóltak a pletykák, hogy az istálló őt nevezheti ki csapatfőnöknek Maurizio Arrivabene helyére, nem sokkal később viszont arról esett szó, hogy a Renault igyekszik átcsábítani soraiba – korábbi munkaadójának utódja. Az olasz sajtó szerint a távozás lehetősége valószínűbb.
Sergio Marchionne, a Ferrari elnöke a szezon előtt győzelmeket tűzött ki már az első nagydíjakra, ehhez képest az idény féltávjánál a csapat egyszer sem végzett még első helyen. A La Gazzetta dello Sport szerint Marchionne a sikertelenség hatására úgy döntött, az eddigieknél jobban kézbe veszi a csapat irányítását, és fontos vezetőségi döntésekbe is beleszól.
A beszámoló ugyanakkor kiemeli, Allison az utóbbi időszakban eltávolodott a Ferraritól, különösen felesége váratlan halála után. Mivel gyermekei az Egyesült Királyságban élnek, a szakember rendszeresen ingázik a szigetország és Maranello között. A Renault-nál ezzel szemben otthonához közel dolgozhatna.
De ki venné át az elismert szakember helyét? Épp most merült fel Ross Brawn neve, igaz, csak tanácsadóként. „Brawn nevét hallani, újra és újra kapcsolatba hozzák a Cavallinóval. De a valóság az, hogy az utóbbi időben utasított vissza az F1-es visszatérésre szóló ajánlatokat, és nem akarna ilyen megterhelő szerepet vállalni. Arról ne is beszéljünk, mennyit változott a sportág, mióta nincs itt” – cáfolta a lap annak valószínűségét, hogy a 2000-es évek sikerinek legendás közreműködője lesz a befutó.
Más neveket azonban említ a Gazzetta: vagy a jelenlegi szakemberállományból léptetnek elő valakit, például a főtervező Simone Restát, de lehetséges James Key átcsábítása is a Toro Rossótól, akit a fiatalabb korosztály talán legígéretesebb műszaki vezetőjének tartanak.