DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Jön a gyári Renault, de marad a Lotus név?

Egy francia lap szerint nem kizárt, hogy a Renault marketing-okokból eleinte megtartaná a Lotus nevet abban az esetben is, ha 2016-tól gyári istállóként üzemeltetné az enstone-i F1-es csapatot.

Sok különböző variációt hallhattunk már arra vonatkozólag, hogyan alakul a Renault és a Lotus sorsa a szezon végét követően – a legnagyobb kérdés persze az, hogy együtt vagy külön folytatják, illetve egyáltalán folytatják-e F1-es szereplésüket a francia gyár és az enstone-i istálló. Bár sejthetjük, hogy közös jövő áll Lotus és a Renault előtt, egyelőre nincs erre garancia, s mint azt Federico Gastaldi helyettes csapatfőnök elárulta, akár decemberig is eltarthat, mire eldől, hogy ismét gyári istállóvá alakítja-e az enstone-i alakulatot a Renault.

maldonado_monza_cs



Most itt az újabb lehetséges forgatókönyv: a francia Auto Hebdo ugyanis tudni véli, hogy Carlos Ghosn vezérigazgató már ezen a héten kimondhatja a boldogító igent, amit hamarosan bejelentés is követhet – azaz végre eldől, hogy a Renault többségi tulajdonrészt vásárol Enstone-ban.

Ez azonban a lap szerint nem jelenti azt automatikusan, hogy a Lotus név (melyet 2011-ben két csapat is viselt) a szezon végén eltűnik a királykategóriából, hiszen az Auto Hebdo úgy tudja, a Renault úgy is dönthet, hogy a 2016-os szezonban még Lotus néven szerepeljen a csapat – csakúgy mint annak idején az előd, a Benetton megvásárlásakor, mely szintén nem azonnal vette fel a Renault nevet.

Ennek célja nem lenne más, mint hogy a Renault hírneve ne szenvedjen csorbát akkor sem, ha a régi-új gyári istálló nem lesz azonnal sikeres – épp ahogy 2001-ben a Benetton esetében. Az viszont már biztosnak látszik, hogy milyen versenyzőkkel majd a csapat, bárhogy is hívják majd, hiszen Pastor Maldonado és Jolyon Palmer is szerződéssel rendelkezik 2016-ra.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: