Miután az időmérő edzésen demoralizáló különbséggel bizonyultak jobbnak az Ezüstnyilak (különösen Hamilton, aki Rosbergnek majd hat, Vettelnek pedig több mint hét tizedet adott) a többieknél, csak a legelvakultabb Ferrari-rajongók sejtették, hogy csapatuknak feljebb is lesz keresnivalója, mint a pódium harmadik foka. Amíg Rosberg ideig-óriág tartani tudta Vettel és Raikkönen tempóját, Hamiltont hibák sorozata fektette két vállra, de összességében mindketten alulmaradtak a vörös autókkal szemben.
Rob Smedley, a Williams teljesítményért felelős mérnöke tudja a miértre a választ: „Meglepődtem, hogy milyen gyorsak” – idézte a britet az Autosport. „Ha megnézzük, hogy milyen időket futott mindenki pénteken, és milyet vasárnap, látható, hogy ők is és mi is külön dimenzióban autóztunk. Ami a gumikat illeti, nyilvánvaló, hogy a Ferrari jobban munkára tudta fogni őket a verseny nagy részében, mint a Mercedes, az időmérőn viszont egyáltalán nem ez volt a helyzet. Nem azért, mert enyhítő tényező, de ezeket a gumikat nehéz megérteni, a Mercedesnek pedig ez nem nagyon sikerült.”
Toto Wolff elismerte, hogy a Ferrari tempója meglepő volt, de úgy véli, hogy a teljesítménybeli eltérés nem csak annak volt köszönhető, hogy a Ferrari jobban ki tudta használni a körülményeket. „Szenvedtünk Nico autójával, aki nem igazán tudott beleszólni a küzdelembe, de Lewisnak jó tempója volt. Nem lehet leegyszerűsíteni a problémát, hogy a meleg miatt voltak gyorsabbak, mi pedig a hűvösben vagyunk jobbak. Ez egy különleges pálya volt, ahol nem volt megfelelő a tempónk, ezt pedig ki kell vizsgálnunk.”