Az olasz istálló egyértelmű második erőként kezdte a szezont, néhányszor még a Mercedesnek is sikerült odaszúrnia. Az utóbbi versenyeken azonban előtérbe került a Williams, Valtteri Bottas és Felipe Massa is bezsebelt egy-egy dobogót a Ferrarik elől, a Brit Nagydíjon pedig folytathatták volna a sorozatot, az eső azonban végül átírta a forgatókönyvet.
„Minden egyes nagydíjra folyamatosan új alkatrészeket hozunk, az autó minden területét illetően” – idézi az Autosport lap Rob Smedley-t, a Williams teljesítményért felelős igazgatóját, aki az autófejlesztés mikéntjéről beszélt. „A csapat apró, növekvő lépésekben fejleszt, és még mindig több rejlik bennünk. Egyre erősebben próbálkozunk, hogy kedvező pozícióba kerüljünk, mivel második helyezést akarunk szerezni a bajnokságban. Ez most a célunk.”
Smedley elismerte, a Williams inkább a nagysebességű pályákon – mint Silverstone – szerepel jól. Ezért a Hungaroring okozhat számukra néhány kellemetlenséget, a problémán azonban már dolgoznak. „Tudjuk, hogy vannak hiányosságaink alacsony sebességen, és elég nagyok vagyunk ahhoz, hogy feltegyük a kezünk, és beismerjük, ez a helyzet. Mindenfajta módszert áttekintünk, amellyel megoldhatjuk ezt. Próbálunk okosan fejleszteni, mondjuk úgy, innovatívan, hogy folytathassuk a magas sebességen való fejlődést, ugyanakkor gyorsíthassunk az alacsony sebességgel való munkán is. Amit végképp nem tehetünk meg, hogy elhanyagoljuk azokat a területeket, ahol jól vagyunk.”
A Williamsre még nagyon sok fejlesztőmunka vár, ha a Ferrarit akarják befogni: 151 pontjukkal szemben az olaszok már 211 egységet gyűjtöttük be. Habár a csapat az elmúlt három futam mindegyikén több pontot szerzett riválisánál – korábban egyszer sem –, ezeken a versenyeken valójában csak 17 egységet hoztak be.