DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 6. vasárnap
F1

A Sauber és az ablakon kidobott pénz

Ritkán hallunk olyat, hogy egy F1-es pilóta ahelyett, hogy újabb és újabb fejlesztéseket sürgetne csapatától, inkább óva inti övéit attól, hogy a nagy kapkodásban felesleges költségekbe verjék magukat.

Felipe Nasr pontosan ezt tette most – a brazil pilóta, miután a Sauber bejelentette közeljövőre vonatkozó fejlesztési terveit, a sajtón keresztül nyílt üzenetet fogalmazott meg csapata irányába: „Fontos, hogy többé ne dobjunk ki pénzt az ablakon olyan dolgok kifejlesztésére, amik talán nem is fognak működni az autón. Nagyon célirányosnak kell lennünk ezen a téren, meggyőződni arról, hogy az adott elem valóban jól működik a szélcsatornában és a számok is ezt mutatják” – kezdi az autosport.com-nak adott nyilatkozatában az újonc.



„A tervezői oldalon a kihívás az, hogy olyan valamit alkossunk, ami sokat ad hozzá az autó teljesítményéhez. Úgy érzem, hogy az itt dolgozó emberekben sok tudás és potenciál rejlik. A létesítményeink megvannak, és szerintem kezd minden összeállni. Jó lépés volt a csapattól Mark Smith szerződtetése, de idő kell ezeknek a dolgoknak, hogy igazán kiforrják magukat” – véli Nasr.

A Sauber a nyári szünet utáni első versenyen, Belgiumban veti be a Ferrari továbbfejlesztett erőforrását, majd két versennyel később, Szingapúrban egy átfogóbb aerodinamikai fejlesztési csomaggal is előrukkolnak a C34-esen. Korábban azonban voltak olyan újításaik az autón, amik csak jó néhány verseny elteltével kezdték el a várt mutatókat hozni a versenypályán, és Nasr az ilyes eseteket szeretné a jövőben elkerülni. 

„Amit például Kínában láttunk az első szárnyunkkal, na, az is egy olyan eset volt, aminek nem szabadna többé előfordulnia. Nyilván olyan elemeket akarunk feltenni az autóra, amik igazi előrelépést jelentenek. Azt hiszem, a csapat is egyetért velem abban, hogy jobb inkább várni picit, és csak olyan újításokat bevetni élesben, amik már tényleg kiforrottan működnek, mintsem kutyafuttában feldobálni mindent az autóra, és megnézni, hogy bevált-e. Jobb inkább a biztosra menni, és olyan dolgokkal operálni, amikről tudjuk, hogy működni fognak. Egy kis türelemre is szükségünk van ahhoz, hogy felfedezzük, mik azok a kulcsterületek, amiken dolgoznunk kell” – ért mondandója végére a brazil versenyző.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: