DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Michelin: Legjobb lenne a Pirellivel versenyezni

A francia gumigyártó jelentkezett az F1 beszállítójának 2017-től fogva. Határon való versenyt ígérnek, felmerült a 20 colos felnik lehetősége, valamint nem riadnak vissza a gumiháború visszatérésétől sem.

A Pirelli szerződése az F1 kizárólagos abroncsszállítójaként a következő év végén lejár, tegnap pedig beszámoltunk arról, hogy rajtuk kívül a Michelin is benyújtotta pályázatát a 2017-től kezdődő hároméves időszakra. Mivel a határidő június 17. éjfél volt, az olasz és francia gyártók közül fog kikerülni a sportág következő egyedüli gumigyártója. A Michelin egészen másféle stratégiát képviselne, mint a hangsúlyt főként látványra és show-ra helyező Pirelli, motorsport-igazgatójuk, Pascal Couasnon ezúttal további terveket árult el.

A Michelin már korábban is egyértelművé tette, ők reklámszempontból tartós gumit akarnak – egy nyilatkozatban kifejtették, értetlenül állnak az előtt, hogyan akarja utcai termékeit népszerűsíteni a Pirelli egy olyan F1-es abronccsal, amely gyakran csak néhány kört bír ki. „Nyilvánvalóan másféle keverékeket akarunk biztosítani, amellyel az autó számos kört megtehet, ám végig a határon. A versenyző nem arra várna, hogy mikor kezd el a gumi kopni.”

„Lehet hozni olyan szabályt, ahol kötelező a kiállás, egy csapat pedig akár újra felteheti ugyanazt a gumit egy vagy két alkalommal. Vannak lehetőségek anélkül is, hogy egy versenyző 70 százalékon vezessen, ahogyan most teszik” – tért ki arra, hogy a tartós abroncsok nem egyenlők unalmas versenyekkel. A cég, amely jelenleg a Formula-E-t alacsony profilú abroncsokkal látja el, a királykategóriában is ezt a megoldást szorgalmazná a jelenleg 13 colos felnijű kerekekkel szemben.



„Hiszünk abban, hogy a 18 col logikus döntés, ha pedig 19-re vagy 20-ra kellene váltanunk, miért ne? Manapság az utcán és a versenypályákon sem látunk 13 colt és hatalmas oldalfalakat. Ezért szól a javaslatunk arról, hogy valami modernt alkossunk, a nagy dobás pedig az lenne, hogy elhagyjuk a magas oldalfalat. Azt hiszem, ebben a Pirelli is egyetért velünk.” Valójában az olaszok nemrég arról nyilatkoztak, valószínűbb, hogy marad az abroncsok jelenlegi kinézete a jövőben is.

Couasnon a legérdekesebbet a végére hagyta: bár a pályázat kizárólagos gumigyártói pozícióról szól, nem lenne ellenére, ha a Pirelli is maradna, és visszatérne a gumiháború, amelyet tíz évvel ezelőtt a Bridgestone ellen folytattak, habár a Michelin a szó használatát kerüli. „Nagyszerű lenne, ha mindkettőnknek engedélyt adnának, és egy kis versengés lenne köztünk. A gumiháború napjai, hatalmas erőforrások felhasználásával, nem kívánatosak számunkra. Tesztkorlátozással egyébként sem volna lehetséges.”

„A sportautó-versenyzéshez hasonló szabályok jutnak eszünkbe, ahol korlátozzák a tesztnapok számát, neked pedig lehetőséged van arra, hogy egy jokert játssz ki az év során” – idézte fel azt a szabályrendszert, amelyben egy gumikeverék módosítására lehetőség nyílik a szezon közben, ha nem bizonyul versenyképesnek. „Ezzel a megoldással elkerülhetők a panaszok a gumira, hogy semmi sem változik, ráadásul plusz nyomást jelent a versengés miatt. Egy jó kompromisszum mindenki számára.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: