A Honda F1-es projektjét vezető Yasuhisa Arai múlt héten megerősítette, a japán cég hajlandó lenne a gyári McLaren istálló mellett egy másik csapatnak is motorokat szállítni, habár konkrét elképzelésük még nincsen arról, strukturálisan ezt hogyan oldják meg. Az eddigi versenyek eredménytelensége miatt jelöltek sem akadtak, a német Speed Week szerint azonban a Manor befutó lehet.
A csapat komoly szakemberi utánpótlással gazdagodott a közelmúltban. Jelenleg tavalyi autót használnak egyéves Ferrari-motorral, a 2015-ös modell a tervek szerint a szezon második felében érkezett volna, de lehetséges, hogy erről a projektről inkább lemondanak, hogy minden erejüket a jövő évi autóra koncentrálják – amely, mint Graeme Lowdon csapatvezető hangsúlyozta, lehetséges, hogy egy egészen más erőforrással fog működni. Korábban épp a jövőjét mérlegelő Renault új gyári csapataként hozták szóba az istállót – az egykor Renault-nál dolgozó Bob Bell, akit korábban a visszatérő franciák csapatfőnökeként emlegettek, tanácsadói státuszban csatlakozott hozzájuk.
Egy másik szakember Luca Furbatto, a Toro Rosso tervezője, aki azonban korábban 10 évet húzott le a McLarennél. „Luca hatalmas tapasztalatmennyiséggel rendelkezik. Ezzel erősíteni fogjuk az üzlet tervezési részlegét” – mondta Lowdon. A Manor elődje, a Marussia technikai kapcsolatban állt a McLarennel. A teljes igazsághoz az is hozzátartozik, hogy a Marussia összeomlása miatt 11 millió dollárral adós maradt a wokingiaknak.
Adja magát a feltételezés, hogy a Manor olyan közeli partnercsapata lehetne a McLarennek, mint amilyen a következő évben érkező Haas lesz a Ferrarinak. Ebben az esetben a csapat két fiatal tehetsége, Kevin Magnussen és a GP2-t vezető Stoffel Vandoorne sem maradna hely nélkül.