Újabb elképzelés látott napvilágot annak megoldására, hogy mit tehet az F1 a mezőny kritikus létszám alá csökkenésével szemben. Négy nagy istálló képviselői, Ron Dennis, Eric Boullier, Toto Wolff, Niki Lauda, Maurizio Arrivabene és Christian Horner üléseztek pénteken Kanadában, hogy megvitassák a különböző lehetőségeket – a szintén a Stratégiai Csoportba tartozó Williams és Force India nem képviseltette magát.
Toto Wolff elárulta, hogy a három héttel korábbi Stratégiai Csoport-ülés folyomány volt a montreali találkozó, melynek célja az volt, hogy az ott felmerült ötleteket, mint például az ügyfélautókról és a harmadik autókról szóló elképzeléseket újra megvizsgálják. Christian Horner pedig azt hangsúlyozta, hogy az ügyfélautók elképzelése, melynek ő személy szerint évek óta támogatója, továbbra is napirenden van.
Csakhogy egy apró eltéréssel, ezeket immár nem ügyfél-, hanem franchise autó néven emlegetik, amit magyarul talán „bérautó”-ként adhatunk vissza a legjobban. Wolff használta először ezt a megnevezést Monacóban, s friss nyilatkozatából úgy tűnik, hogy el is fogadták ezt a nevet, azokra az autókra, melyeket a gyártók (vagy egy független beszállító) biztosíthatnak a megfelelő összegért cserébe a kisebb istállóknak – ha a szükség úgy hozza.
Wolff emellett a megoldandó kérdéseket is kiemelte: „Ki biztosítja majd ezeket az autókat? Szeretnénk, hogy standard beszállítók érkezzenek, vagy magunk gyártjuk le őket? Az előző évi autókat befogadjuk? Sőt, olyan részletkérdések is felmerültek, hogy egy ilyen autó sikere esetén ki állhat a dobogóra? És persze felmerültek a hátrányok is: nem akarunk juniorcsapatokat...”
„Mindannyian eléggé felelősségteljesek vagyunk ahhoz, hogy a következő évekre is előretekintsünk. Persze egyúttal abban is bízunk, hogy minden marad a régiben.”