Elszerződik, (ilyenkor hirtelen jött őszinteségi rohamában már kritikát is megfogalmaz), máshol kergeti a szerencséjét, adott esetben bátortalanul bekopogtatni kénytelen, vagy belép megint ugyanoda. Alonso esetében sem gondoltuk, hogy valaha is visszatér a McLarenbe. Az egyik legcsúnyább elválás volt az övék. A világ legnagyobb üzletei közé sorolt Formula-1-ben nincs helye szentimentalizmusnak, íme Alonso is visszatért a McLaren kebelére.
Ebben a táblázatban azt szemléltetem, ki mennyire volt eredményes jelenlegi csapata színeiben, akár visszamenőlegesen is. Ez a kimutatás tehát egyféle „családon belüli” kivonat, amely az elért helyezések sorrendjébe rakta a 2015-ös mezőny szereplőit.
Lewis Hamilton kimagasló eredményessége nem lehet vitatéma. Ezt hozza a legjobb formában álló, pályája csúcsán lévő versenyző és a kimagasló Mercedes versenyautó párosítása. Kimi Raikkönen Ferraris sikereihez nagyban hozzájárult a 2007-es vb-címet érő szezonja, de figyelemreméltó, hogy leggyakoribb befutása piros színekben a 3. helyezés. A McLarennél is szintén 2007-re támaszkodik legjobban Alonso, ha a közös múlt sikereiről beszélgetnek a munkavacsorán, bár sokak szerint visszatérhetnek még azok a sikerek (a botrányt és problémákat most mellőzük).
Bottas és Massa nagyjából egyformán sikeresek a Williams színeiben, győzelmet még nem, de elvétve dobogós helyezést már produkáltak. Ettől az évtől várták a nagy tűzijátékot, de jelenleg ennek elnapolása van napirenden. A Force Indiánál Hülkenberg és Perez is megszokott, megismert karakter – teljesítményük elsősorban az autó képességeire mutat. A táblázat alsó harmadában az újonnan szerződtetett pilótákkal találkozunk – Maldonado kivételével. A venezuelaira nem vet jó fényt, hogy 24 futamból sem volt képes egyszer sem az első hatba férkőzni.
|
|
GP |
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
Hamilton |
Mercedes |
44 |
15 |
5 |
7 |
3 |
5 |
1 |
N.Rosberg |
Mercedes |
102 |
10 |
14 |
6 |
5 |
11 |
11 |
Räikkönen |
Ferrari |
77 |
9 |
6 |
12 |
6 |
2 |
5 |
Button |
McLaren |
101 |
8 |
10 |
8 |
12 |
8 |
10 |
Alonso |
McLaren |
22 |
4 |
4 |
4 |
1 |
1 |
0 |
Ricciardo |
Red Bull |
25 |
3 |
0 |
5 |
4 |
2 |
3 |
Vettel |
Ferrari |
6 |
1 |
1 |
3 |
0 |
1 |
0 |
Grosjean |
Lotus |
63 |
0 |
2 |
7 |
2 |
0 |
6 |
Bottas |
Williams |
43 |
0 |
2 |
2 |
3 |
4 |
2 |
Massa |
Williams |
25 |
0 |
1 |
2 |
3 |
3 |
2 |
Perez |
Force India |
24 |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
1 |
Hülkenberg |
Force India |
45 |
0 |
0 |
0 |
1 |
6 |
4 |
Kvjat |
Red Bull |
5 |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
Nasr |
Sauber |
6 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
Maldonado |
Lotus |
24 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Sainz Jr. |
Toro Rosso |
6 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
M.Verstappen |
Toro Rosso |
6 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Ericsson |
Sauber |
6 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Stevens |
Marussia |
4 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Merhi |
Marussia |
5 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |