A Red Bull motorgondjai tovább folytatódtak a Spanyol Nagydíj hétvégéjén: a csapat az első edzésre egy régebbi, már használt erőforrást helyezett be az ausztrál autójába, ám egy szivárgás miatt Ricciardo csak 9 körig jutott vele, majd a második gyakorlásra az istálló úgy döntött, a legegyszerűbb megoldás az lesz, ha kicserélik a motort.
A háromszoros futamgyőztes pilóta ezáltal már negyedik, vagyis az utolsó büntetlenül használható motorjára váltott, és a Renault megbízhatatlanságát ismerve tart tőle, hogy ez sem fog túl sokáig kitartani.
„Számítottunk rá, hogy keveset fogunk ma futni. Egyébként is spórolni akarunk a kilométerekkel, szóval semmiképp sem köröztünk volna sokkal többet - talán még egy etap fért volna bele” - nyilatkozta Ricciardo a pénteki edzésnap után. „A legfontosabb most számunkra az, hogy kibírjuk ezzel a motorral a monacói futam végéig - az a legutolsó hely, ahol szívesen vennénk egy rajtbüntetést. Drukkolunk azért, hogy ez az erőforrás kitartson legalább két hétvégén át, és majd ezt követően értékeljük ki a továbbiakat.”
Danyiil Kvjatnak simább napja volt, és bár átlagosan ő is kevesebb kört futott riválisainál, délután a tabella 5. helyére volt jó az ideje, miközben az autóra felkerült újításokat próbálgatta.
„Főként a fejlesztésekre koncentráltunk, és reméljük, hogy holnap még többet kihozhatunk belőlük. Tudjuk, hogy néhány területen bőven van tér a fejlődésre, és hogy soha semmi nem lehet tökéletes. Amikor új csomaggal érkezünk, az autó alaposan megváltozik, és minden részletét ki akarjuk elemezni” - nyilatkozta a 21 éves orosz.