Liam Lawson mindössze 18. rajthellyel kezdi meg pályafutását a Red Bull-lal. Sergio Perez kiválasztott utódja számos vezetői hibát elkövetett Q1-es körein az Ausztrál Nagydíj időmérőjén, kiesését pedig azzal véglegesítette, hogy utolsó gyorskörén teljesen elmérte az utolsó féktávot, és jelentősen kisodródott a füves bukótérbe. Az új-zélandi szenvedését a harmadik szabadedzés kihagyására vezette vissza, ahol turbóprobléma akadályozta meg, hogy körözzön.
„A gumi egyértelműen túlhevült a kör végére, de ezzel még alaposan foglalkozni kell. Egyértelműen segített volna, ha a harmadik szabadedzésen részt tudok venni. A mai nap a kvalifikációra készülésről szólt, mindenki lágy gumikat használt reggel, az autónk pedig jó ablakban volt, őszintén szólva nem éreztem rossznak” – kezdte értékelését a helyszíni riportereknek Lawson Ausztráliában.
„A kör, amin voltam, teljesen rendben volt, viszont nagy sebességnél kitört az autó, és szerintem ez hevítette túl a gumikat, így az utolsó szektor már veszett ügy volt. Nehéz megmondani, mi lehetett volna belőle, de úgy gondolom, jó körön voltunk és bejuthattunk volna a Q2-be.”
Lawson a Red Bull-ülést a Racing Bullsnál teljesített sikeres beugrásaival érdemelte ki, ezért megkapta a kérdést, miért nem sikerült eredményesebben felvennie a tempót a nagycsapatnál. A versenyző cáfolja, hogy az ok az RB21 nehéz vezethetősége.
„A mai edzés kihagyása is sokba került, nem tudtam eleget készülni az időmérőre. Nem gondolom, hogy autóspecifikus dolog lenne, nincs arról szó, hogy ezt az autót nehezebb lenne vezetni, és ezért hibáztam. Ez egy nehéz pálya, keveset vezettem és buta voltam” – válaszolta Lawson önkritikusan.
Az új-zélandi hozzátette, ha az Ausztrál Nagydíj száraz pályán zajlik, nehéz lesz előzni és a 18. helyről javítani, az előrejelzett esőnek azonban örülne.
Horner: Igazságtalan lenne Lawsont ez alapján megítélni
Lawson hátulról a harmadik helyet foglalhatja el a rajtrácson, míg csapattársa, Max Verstappen elölről a harmadik: a Q1-ben egy másodperc volt köztük, ami az egész időmérőn a legnagyobb különbséget jelentette csapattársak között.
A csapatfőnök Lawson védelmében szintén megemlítette a kihagyott edzést, és arra is emlékeztetett, az új-zélandi az egyetlen, aki sem Formula-1-ben, sem alacsonyabb kategóriában nem versenyzett Melbourne-ben.
„Nehéz napja volt az edzés elvesztése miatt, olyan pályán, ahol még sosem versenyzett, egyedüliként a rajtrácson. Emiatt rögtön hátrányból indult. Ehhez képest az első etapja egészen erős is volt, de sajnos jött egy blokkolás a második etapon és egy hiba a harmadikon, a nyomás egyre nőtt azon a ponton. A mai teljesítmény alapján nem lehet megítélni őt, remélhetőleg holnap már tisztább szériája lesz” – nyilatkozta a médiának Christian Horner.
„Max egy gép, ha mellette vagy csapattársként. Nem lehet ez eddigiek alapján megítélni Liamet, nagyon igazságtalan lenne. Nehéz szériája volt eddig, nézzük meg a holnapi futamot, és persze majd azokat a pályákat, amelyeket ismer. Úgy gondolom, akkor fog életre kelni” – adott időt az új versenyzőnek Horner.