Nem lesz domináns a McLaren – erről beszélt két nappal ezelőtt, az Ausztrál Nagydíj sajtótájékoztatóján Lando Norris és Oscar Piastri is. Ehhez képest a három szabadedzésből és a három időmérős fázisból csupán egyszer nem McLaren végzett az első pozícióban, és bár a vezetés ellenére az előny a Q3-ig nem volt feltétlenül nagy, amikor számított, a McLarenek nagy előnyt autóztak ki: a harmadik helyezett Max Verstappen 0,385, a negyedik George Russell 0,450 másodpercet kapott a pole-pozíciót szerző Norristól.
A látottak alapján Russell lesújtottan nyilatkozott a médiának: McLaren-dominancia, aminek az első fejezetét most láttuk, az első sort kisajátító istálló akkora előnyben van, hogy akár már most átállhatnának minden erővel a 2026-os fejlesztésre. A Red Bull 2024-es szezonkezdete és gyors visszaesése sem vigasz Russell számára, ráadásul versenytempóban még nagyobb különbséget vizionál.
„Akkora előnyük van, hogy le is állhatnának a fejlesztéssel és teljes mértékben 26-ra állhatnának át, mivel ekkora különbséget nehéz ledolgozni. A Red Bull nagy előnnyel kezdte az előző szezont mindenki előtt, de nem hiszem, hogy fejlesztésben előzték volna meg őket a többiek, hanem egyes alkatrészek miatt estek hátra, vagy mondjuk úgy, egyes dolgok tisztázása miatt.”
„Ha valakinek hat tized előnye van a szezon kezdetén, azt a hat tizedet senki nem fogja ledolgozni egy év alatt. A McLaren vezető pozícióban van most és a jövőben is” – mondta az időmérőt követően Russell.
A McLaren titka a gumikezelés, ez pedig még aggasztóbb képet fest a versenytempót tekintve – érvel Russell:
„Csak meg kell nézni, mi volt az erősségük Szingapúrban, a gyengeségük Vegasban, és milyen jók voltak Bahreinben, a teszten versenytempóban. Ez mind a gumikról szól. Ha itt erős vagy a harmadik szektorban, az csakis a gumik irányába mutat. Valami nagyon különlegesre képesek, ez biztos” – mondta a Mercedes brit versenyzője.
A McLaren mögött folyik majd szoros harc
Russell szerint a McLaren első helye nem kérdés, mögötte azonban bármi megtörténhet. A három másik nagycsapat, a Mercedes, a Red Bull és a Ferrari hasonló szintet képvisel, az Ausztrál Nagydíj harmadik sora Yuki Tsunodával és Alex Albonnal pedig azt jelzi előre, hogy versenyről versenyre feltűnhetnek meglepetésemberek.
„Ilyesmire számítottunk, a McLaren van elöl kényelmes különbséggel. Mögöttük pedig, úgy érzem, bárki játékban lehet minket, a Red Bullt és a Ferrarit nézve. De aztán jöhetnek meglepetések, mint Yuki és Hadjar, akik nagyon versenyképesek ezen a héten. A Williams is kiváló jeleket mutatott időmérős tempóban. De hogy a verseny mit hoz, azt még meglátjuk” – mondta Russell.
A két Mercedes-versenyző közül a negyedik rajthelyet szerző brit kezdi csak az Ausztrál Nagydíjat a rajtrács első feléből: csapattársa, Andrea Kimi Antonelli padlólemeze egy rázókövön megsérült, ezért már a Q1-es fázisban, 16. helyezettként kiesett, pedig úgy érezte, sokkal jobb helyezésért lehetett volna harcban.