DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Akit hazai pályán fognak lekörözni a hétvégén

A cím kicsit gonosz, de hát valóban ezzel a kettős érzéssel készülhet a hétvégi Spanyol Nagydíjra Roberto Merhi, aki bár első hazai F1-es versenye előtt áll, ám a Manor versenygépével nem túl jók a kilátásai.

A 24 éves spanyol újonc szempontjából idén eddig az egyetlen pozitívumot az jelenti, hogy ahány F1-es nagydíjon rajthoz állt, annyin célba is ért a Manor átmeneti, 2014/15-ös modelljével. Az eredmények tekintetében javuló tendenciáról azonban nem beszélhetünk, hiszen a sepangi 15. helyet Kínában egy 16., majd Bahreinben egy 17. hely követte, és utóbbi két versenyen Merhi csapattársától, Will Stevenstől is kikapott.



Ami ennél sokkal fájóbb lehet a számára, hogy a pontszerzésre esélye sincs, és a versenyek sikerét a Manornál egyelőre abban mérik, hogy egyáltalán sikerül-e befejezniük azokat, és ha igen, akkor nem az a kérdés, hogy lekörözi-e őket az élmezőny, hanem az, hogy hányszor. Ez borítékolhatóan Barcelonában sem lesz másként. Ettől függetlenül Merhi öröme érthető, hiszen eleve keveseknek adatik meg pályafutásuk során, hogy bekerüljenek az F1-be és hazai közönség előtt indulhassanak világbajnoki futamon.

„Egy hazai verseny mindig izgalmas, és természetesen nagyon különleges pillanat lesz számomra első alkalommal versenyezni F1-es autóval a spanyol szurkolók előtt. A pályát persze úgy ismerem, mint a saját tenyeremet, és szeretem, hogy ilyen tempós. A barcelonai közönség mindig nagyon lelkes, úgyhogy izzani fog a levegő a lelátókon. Remélem, erős versenyünk lehet, és folytatni tudjuk azt a tendenciát, hogy mindkét autónk célba ér a futamokon” – állított fel magának egy teljesíthető célkitűzést Merhi.

A Manor másik pilótájának, Will Stevensnek már nagyon hiányzik F1-es autója, ezért alig várja, hogy újra a volán mögé pattanhasson. „Hosszú időt töltöttünk távol az autóról, ezért már nagyon várom a következő nagydíjat, és hogy végre ismerősebb pályákon versenyezzünk. Az eddigi helyszínek mind újak voltak nekem, és bár élveztem ezt a kihívást, de jó lesz visszatérni a már ismert európai pályákra. A pályaismeret egy biztos alapot ad ahhoz, hogy elkezdhessünk kicsit jobban előrefele tekinteni, és tovább fejleszteni az autót a szezon hátralevő részében” – mondta el a brit.

A Manor új, már teljesen a 2015-ös szabályok szerint épülő versenygépe a legfrissebb hírek szerint az augusztus végi Belga Nagydíjra készülhet el, addig tehát az átmeneti modellel kell kibekkelnie valahogy a párosnak. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: