DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

A Ferrari az elmúlt időben Alonso-csapat volt

Ezen a véleményen van az Autosport magazin F1-es szakértője, aki szerint a Scuderia sokat fejlődött tavaly óta, de a Mercedesszel szemben továbbra is megvan a hátrányuk, az autó és a motor terén is.

Az Autosport Barcelonában tartózkodó szakértőjét, az egykor az F1-ben, jelenleg pedig a Formula-E-ben szereplő Karun Chandhokot az olvasók tegnap változatos témákról kérdezhették meg – többek közt az is felmerült, hogy melyik csapat fejlődött a legtöbbet a tavalyi szezonhoz képest. Az indiai versenyző erre így felelt:

„Úgy gondolom, hogy a Ferrari. Tavaly nem éppen úgy tűnt, mintha valami remek autójuk lenne, most a pályán viszont határozottan olyannak látszik, mintha reagálna a pilótákra, mintha vezethető lenne. Tavaly viszont állandóan olyan volt, mintha küzdeniük kellene az autóval, egyáltalán nem volt meg az egyensúly. Ezen a téren sokkal jobb lett a helyzet mostanra” – mondta Chandhok, aki szerint Alonso távozása is komoly változást jelent:

alonso_szocsi_d2



„A csapat teljes struktúrája megváltozott több szempontból is, ahogy azt a Ferrarinál dolgozók el is mondták nekem. Az elmúlt években egy kissé Fernando Alonso-csapat volt a Ferrari, még akkor is, ha nem volt kimondva, hogy ki az első és ki a második számú versenyző... Az istálló mégis Fernando felé húzott, méghozzá jogosan, hiszen az elmúlt öt esztendőben ő volt a gyorsabb versenyző” – fejtette ki véleményét az indiai, aki szerint ez a változás Kimi Raikkönenre is jó hatással lesz:

 

„Ez most így tiszta lap. Kimi Raikkönen valószínűleg kicsit elégedettebb a mostani autójával, és úgy érzi, hogy úgy vezethet, ahogy szeretne. Viszont egyelőre még több lóerőre lenne szükségük, sőt úgy gondolom, hogy a Ferrari nemcsak a motor miatt van lemaradva a Mercedestől. Mondjuk, hogy körülbelül a hátrány 65 százaléka a motor, 35 százaléka pedig a karosszéria miatt van.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: