DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Miért olyan optimisták a Lotusnál?

Kétségkívül mutatós lett az enstone-i F1-es istálló ma leleplezett 2015-ös versenygépe, de vajon ugyanolyan gyors is lesz-e, mint amilyen szép? – merülhet fel sokakban a jogos kérdés, látva a Lotus előző idényben mutatott gyenge formáját.

Vezérigazgatójuk, Matthew Carter az Autosport magazinnak adott nyilatkozatában tárt fel néhány okot, amely miatt csapata különösen jó előjelekkel várhatja az előttünk álló szezont a ma leleplezett E23-as modellel.

„Noha az idei költségvetésünk kisebb, mint amiből 2013-ban kellett gazdálkodnunk, de megegyezik az előző évivel. Van néhány új szponzorunk, amelyek ma ugyan még nincsenek fent az autón, de az első versenyen már felkerülnek rá. Több, a háttérben végzett üzleti ténykedésünk is eredménnyel járt, úgyhogy pénzügyi szempontból jól állunk” – összegezte csapata financiális helyzetét a brit, majd hozzátette:

„És ami nagyon fontos, hogy ha innentől több pénzt tudunk szerezni, akkor azt egyenesen az autó fejlesztésére fordíthatjuk. A korábbi években az ilyen többletbevételeinket még elnyelte az adósságaink feketelyuka, de ma már mindent az autó fejlesztésére tudunk csoportosítani. Az aerodinamikai részlegünket is átszerveztük, és most várjuk, hogy a munkánk gyümölcse beérjen” – mondta el Carter, aki azt is belátta, tavaly ez idő tájt talán kicsit túl sok dolgozójukat bocsájtották el egyszerre, de azóta az átszervezésekkel és a kellő intézkedések meghozatalával ezt is orvosolni tudták.

Hogy mik lesznek a konkrét célok 2015-re? Ez egyszerű, hiszen a Williams idén kiváló példát állított fel arra, hogy honnan hova lehet eljutni az F1-ben egy év alatt: a grove-iak a 2013-ban elért 8. hely után 2014-ben 3.-ak lettek a konstruktőri bajnokságban. Hasonló feltámadásra készül most a Renault-ról Mercedes erőforrásokra váltó Lotus is, amely a tavalyi nagyon szerény konstruktőri 8. helyről villantana. 

„Reméljük, hogy méltó kihívói tudunk lenni a Williamsnek, és oda tudunk érni, ahol ők most tartanak. Nem akarok túl optimista lenni, mert fontos, hogy reálisan tekintsünk a dolgokra, de akkor is az a célunk, hogy a konstruktőri világbajnokság 3. vagy 4. helyén végezzünk. Ez persze nagyban függ attól is, hogy a Red Bull mire megy majd a Renault, a McLaren pedig a Honda erőforrásaival, és persze attól, hogy milyen erős lesz a Ferrari” – fogalmazott a Lotus F1-es istálló vezérigazgatója, aki a Mercedest és a Williamst bizonyára csak azért nem említette meg rögtönzött seregszemléjében, mert az ő tavaly látott kimagasló formájuknak folytatódását biztosra veszi.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: