Az FIA technikai delegáltja, Jo Bauer szombat este a következő jelentést adta le a Red Bull versenyautóinak kvalifikáció után történt megvizsgálását követően: „Az első szárnyelemek úgy lettek tervezve, hogy aerodinamikai terhelés hatására elhajoljanak.”
A flexibilis első vezetőszárnyak néhány éve is komoly vitatémát képeztek az F1-ben, és azóta szigorú szabályokat hoztak a kérdésben. Abu Dhabiban a hosszú egyenesek és a lassabb kanyarok váltják egymást, így ezen a pályán a flexibilis első légterelő-elemek különösen nagy előnyt jelenthetnek gazdáiknak – jogtalan előnyt.
Ricciardo és Vettel a döntés értelmében a vasárnapi szezonzárót az 5-6. hely helyett a rajtrács végéről kezdheti majd meg. Csapatuk nyilvánvalóan csalódott a szigorú ítélet miatt, de elfogadja azt.
„Egyedüliként intettek ki minket a sorból egy az első szárny hajlékonyságát mérő tesztre, pedig nyilvánvaló, hogy a többi csapat is hasonló módon értelmezi ezt a szabálypontot, mint mi” – áll a Red Bull hivatalos közleményében.