DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. február 28. péntek

Red Bull-nyomás? Herbert sejtelmesen beszélt kirúgásáról

Az elmúlt években F1-es sportfelügyelőként is tevékenykedő Johnny Herbert idén már nem tölti be ezt a szerepet, miután a médiában végzett munkájával összeférhetetlennek találták, hogy stewardként dolgozzon a hétvégéken. Menesztése után felmerült, hogy ehhez lehetett némi köze a Red Bull-tábornak, akik többször elfogultsággal vádolták meg, ám Christian Horner állította, hogy nincs közük a történtekhez.

Herbert egy online szerencsejáték-oldalnak nyilatkozva viszont azt sejtette, hogy a történet nem ennyire egyszerű, és állítja, hogy nem az FIA saját kezdeményezése volt a menesztése: „Ez nem az FIA-n belülről indult, a szervezethez eljutó pletykák és megjegyzések vezettek ahhoz, hogy megváltoztassák az álláspontjukat. 2024 során egész évben mindig átbeszéltük és elfogadták, amit tettem.”

Ráadásul elmondása szerint két nappal korábban még szó sem volt arról, hogy nem számolnak vele: „Két nappal azelőtt, hogy végül telefonon elbocsátottak, azt mondták, minden rendben van 2025-re. Aztán mégsem volt rendben. Pontosan értem, hogy történt ez, de nem fogok ujjal mutogatni. Ahogy mondtam, voltak bizonyos emberek, akik közvetlenül az FIA elnökével beszéltek – és ez vezetett ahhoz, hogy az elnök végül úgy döntött, megszabadul tőlem.”

herbert

Január végén, Barcelonában indulhat a 2026-os F1-es tesztidőszak

Mint arról már korábban döntés született, az ideinél és az elmúlt éveknél megszokottnál jóval hosszabb felkészülési időszakot kapnak jövőre a Formula-1-es csapatok a jelentős technikai – a motort és a karosszériát is érintő – szabályváltozások miatt. A Motorsport.com szaklap most néhány részletről is beszámolt ennek kapcsán: értesüléseik szerint valóban háromszor három napot tölthetnek majd pályán az alakulatok, de nem teljesen a hagyományos formában.

A tesztidőszak ugyanis egy ötnapos shakedownnal, bejáratással indulna már január végén, egész pontosan elvileg január 26-tól 30-ig Barcelonában, ahol korábban szintén rendszeresen rendeztek gyakorlásokat, mielőtt Bahrein lett ennek az állandó házigazdája. Az idézett portál szerint minden alakulat választhatna az ötből három napot, amikor bejáratja az autóját: a rugalmasság azt szolgálja, hogy a csapatok alkalmazkodni tudjanak az esetleges időjárási vagy műszaki nehézségekhez. Ez a shakedown vélhetően zárt kapus lenne, és elsődlegesen arra szolgálna a korai időpontjában, hogy a csapatok kiismerjék az új autók potenciális gyermekbetegségeit, amelyeket így lenne idejük orvosolni az idénykezdet előtt (2022-ben például túl későn észlelték a delfinezés okozta problémákat). Igaz, a december eleji szezonzárással együtt ez azt is jelenti, hogy fel kell gyorsítaniuk a csapatoknak a felkészülésüket, hiszen csaknem egy hónappal korábban pályára fognak gurulni, mint például idén.

A barcelonai bejáratást aztán két „hagyományos” háromnapos teszt követné Bahreinben: a tervezett időpontok február 12-14. és február 18-20., de ezek mind csak értesülések jelen pillanatban.

barcelona-teszt

Marquez 1-2-vel indult a MotoGP szezonnyitója, Bagnaia csak a Q1-ben

Pénteken az évadnyitó Thaiföldi Nagydíj pénteki edzéseivel elrajtolt a MotoGP 2025-ös idénye. A tét nélküli délelőtti tréningen Marc Marquez volt a leggyorsabb, de a lényeg persze a délutáni egyórás gyakorlás volt, ahol a szabályok értelmében eldől, melyik tíz motoros jut automatikusan a másnapi kvalifikáció második szakaszába.

Az utolsó percek tűzijátéka után aztán ismét egy Marquez zárt az élen, de ezúttal az ifjabb: Alex a legvégén megelőzte gyári ducatis bátyját. A testvérpár mögött Pedro Acosta lett a harmadik a KTM-mel, a legvégén egy esést is begyűjtő Marco Bezzecchi pedig a negyedik az Apriliával.

alexmarquez

Franco Morbidellié az ötödik hely, de nem ezzel hívta fel magára a figyelmet, hanem azzal, hogy feltartotta az utolsó gyorskörét teljesítő és az egész nap némileg küszködő Francesco Bagnaiát – aki emiatt (is) csupán 13. lett, így nem jutott be a Q2-be! Ott van ellenben a top 10-ben két Honda Joan Mir és Johann Zarco révén, a Gulf-festést kapó Trackhouse Apriliák Raul Fernandezzel és az újonc Ai Ogurával, valamint a yamahás Fabio Quartararo is.

A program magyar idő szerint szombat hajnalban folytatódik az időmérővel, majd 9 órakor következik a szezon első sprintfutama.

A péntek délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):

1. Álex Márquez Gresini Ducati 1'29.020  
2. Marc Márquez Ducati 1'29.072 0.052
3. Pedro Acosta KTM 1'29.262 0.242
4. Marco Bezzecchi Aprilia 1'29.267 0.247
5. Franco Morbidelli VR46 Ducati 1'29.306 0.286
6. Joan Mir Honda 1'29.398 0.378
7. Raúl Fernández Trackhouse Aprilia 1'29.462 0.442
8. Fabio Quartararo Yamaha 1'29.485 0.465
9. Ai Ogura Trackhouse Aprilia 1'29.597 0.577
10. Johann Zarco LCR Honda 1'29.608 0.588
11. Maverick Viñales Tech3 KTM 1'29.681 0.661
12. Brad Binder KTM 1'29.695 0.675
13. Francesco Bagnaia Ducati 1'29.492 0.472
14. Jack Miller Pramac Yamaha 1'29.746 0.726
15. Fabio di Giannantonio VR46 Ducati 1'29.753 0.733
16. Luca Marini Honda 1'29.787 0.767
17. Alex Rins Yamaha 1'29.982 0.962
18. Miguel Oliveira Pramac Yamaha 1'29.985 0.965
19. Enea Bastianini Tech3 KTM 1'30.165 1.145
20. Fermín Aldeguer Gresini Ducati 1'30.145 1.125
21. Somkiat Chantra LCR Honda 1'30.286 1.266
22. Lorenzo Savadori Aprilia 1'31.024 2.004

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Marko: Jól állunk, de egyre jobbnak tűnik a Ferrari

A második tesztnapot követően már komolyabbnak látja a Ferrari által jelentett kihívást a Red Bull tanácsadója, aki az energiaitalos istálló csütörtöki napját is összegezte.

„Az eső kissé hátráltatott minket, nem tudtuk teljesíteni a teljes programot. Ezt leszámítva ez egy átlagos tesztnap volt, sok beállítást kipróbáltunk” – mondta Marko a csütörtöki napot követően.

A délelőtt utolsó fázisában műszaki probléma hátráltatta a Red Bullt, Lawson alatt a motorral akadtak problémák, amikor az új-zélandi autójában elkezdett csökkenni a víznyomás: „A problémákat természetesen jó lett volna elkerülni, de megtettük, amit tudtunk. Jól állunk. A pénteki nap fontos lesz, minden csütörtökön gyűjtött tapasztalatot fel tudunk majd használni a pénteki program teljesítésekor.”

Marko ezt követően a Ferrarira is kitért, akikről az első tesztnapot követően még úgy nyilatkozott, hogy előzetesen többet várt tőlük: „Nagyon versenyképesnek tűntek, habár Max ma nem ült autóba nálunk. Emellett a víznyomással is problémáink voltak, ami nagy időveszteséget okozott számunkra” – tette hozzá Marko.

Giovinazzi pole-ba állította a Ferrarit a WEC katari nyitányán

A napokban rajtol el az Endurance-világbajnokság idénye Katarban, és a rendhagyó időrend révén csütörtökön már az időmérőre került sor a lusaili pályán. A csúcskategóriában, a Hypercarban Ferrari-elsőség született: Antonio Giovinazzi a legvégén előzte meg az #51-es egységgel a BMW #15-ös autójában ülő Dries Vanthoort (ennek a legénységnek tagja Kevin Magnussen is). A vörösök ráadásul a harmadik rajthelyet is megszerezték Antonio Fuoco révén, sőt a hivatalosan nem a gyári csapatot képviselő #83-as sárga Ferrari is befért a top 10-be Robert Kubicával.

Az első hármas mögött a két Cadillac következett, majd a #20-as BMW, azaz ez a három márka emelkedett ki az időmérőn. A Toyoták közül csak a #7-es fért be a top 10-et felvonultató Hyperpole-ba, ahol Nyck de Vries hetedik lett. Az első tízbe egy-egy Alpine és Peugeot kvalifikálta magát, míg a WEC-ben most debütáló Aston Martinok a 15. és 17. pozíciókat kaparintották meg.

Az LMGT3-as géposztályban a McLaren aratott kettős sikert az időmérőn: a pole-t Sean Gelael köre révén a United Autosports #95-ös egysége zsebelte be. A katari 1812 kilométeres verseny magyar idő szerint péntek délben rajtol.

A Hypercar kategória Hyperpole-jának (top 10) végeredménye:

1. #51 FERRARI AF CORSE GIOVINAZZI Antonio 1:38.359 -
2. #15 BMW M TEAM WRT VANTHOOR Dries 1:38.495 0.136
3. #50 FERRARI AF CORSE FUOCO Antonio 1:38.692 0.333
4. #12 CADILLAC HERTZ TEAM JOTA LYNN Alex 1:38.723 0.364
5. #38 CADILLAC HERTZ TEAM JOTA BOURDAIS Sébastien 1:39.036 0.677
6. #20 BMW M TEAM WRT FRIJNS Robin 1:39.146 0.787
7. #7 TOYOTA GAZOO RACING DE VRIES Nyck 1:39.279 0.920
8. #83 AF CORSE FERRARI KUBICA Robert 1:39.299 0.940
9. #35 ALPINE ENDURANCE TEAM MILESI Charles 1:39.506 1.147
10. #93 PEUGEOT TOTALENERGIES VERGNE Jean-Eric 1:39.674 1.315

wec-giovinazzi-ferrari-katar-1

„Volt bármilyen pfujolás? Lehet, hogy süket vagyok!” – Verstappen a kifütyüléséről

Kisebb vihart kavart a múlt heti F1 75 évindító show után, hogy az eseményen az FIA-t, valamint a Red Bull szereplőit, így Christian Hornert és Max Verstappent is kipfujolták. A Nemzetközi Automobil Szövetség közleményben ítélte el a szurkolók viselkedését, Horner pedig a minap a bahreini teszt helyszínén, a csapatvezetői sajtóeseményen reagált a történetekre.

Mivel csütörtökön Verstappen is jelen volt a versenyzői médiabeszélgetésen, elkerülhetetlen volt, hogy kikérjék minderről és arról a véleményét, hogy apja, Jos Verstappen szerint a jövőben angliai eseményen nem is fog részt venni: „Volt bármilyen pfujolás? Talán süket vagyok!” – érkezett a hollandtól megszokott stílusban a reakció. „Nem is kell erről beszélnem. Nem éri meg az időmet.”

Az ügyről a Pitwall hétfői adásában is részletesen beszéltünk:

A „kocka” Bearman is kiszúrta, hogyan változtatott Hamilton a Ferrari F1-es kormányán

Az elmúlt bő egy hónap az alkalmazkodásról szólt Lewis Hamilton számára a Ferrarinál, ahol a korábbi autós teszteken igyekezett megismerkedni nemcsak a csapattal, hanem a vörösök egyes eszközeivel és procedúráival. Olasz sajtóbeszámolók szerint például eleinte a pedálokra nemigen érzett rá a hétszeres világbajnok, csak a barcelonai teszt előtti módosítások után, de a kormánykerék gombkiosztásán is változtatott. Mindezt pedig még a Haas újonca, Oliver Bearman is kiszúrta:

„Az például felkeltette a figyelmemet, mennyit változtatott a kormányon” – nyilatkozta Bearman a bahreini teszt helyszínén, szavait pedig a RacingNews365.com idézi. „Ahol a Mercedesének kormányán a DRS-gomb volt, ott a Ferrarién az üresjáraté van. Szóval szerintem elmozgatott néhány dolgot, hogy megőrizzen pár dolgot.”

„Természetesen eléggé megszokott, hogy egy versenyző személyre szabja a kormányát. Még nálam is, amikor megérkeztem a Haashoz: fontos, hogy mozgass néhány dolgot ahhoz képest, amit megszoktál. El tudom képzelni, hogy miután 10 évig ültél ugyanabban az autóban, kialakul néhány megszokás” – tette hozzá Bearman. A fiatal brit egyértelműsítette: nem azért tud erről, mert még mindig kötődik a Ferrarihoz, hanem egész egyszerűen csak érdekelte ez a technikai részlet, és kiszúrta: „Kicsit kocka vagyok ilyen szempontból” – jegyezte meg az újonc.

hamilton-ferrari

Brown: Idővel közelebb kerülnek egymáshoz a 2026-os motorok

A bahreini F1-es teszt sajtótájékoztatóján, melyen a Formula.hu is képviseltette magát, a McLaren vezérigazgatója, Zak Brown kitért arra a kérdésre, mely sokakat foglalkoztat: vajon a 2026-ban érkező új szabályok hasonló hatással lehetnek az erőviszonyokra, mint 2014-ben a hibridek érkezése, és az határozhatja meg a sorrendet, hogy ki fejleszti ki a legjobb motort? Ha így lesz, az komoly változást jelenthet 2024-hez képest, amikor a konstruktőri bajnokság első három helyén három különböző motorgyártó neve tűnt fel.

Brown úgy véli, hogy az nem kérdéses, hogy az új szabályok a mezőny szétszakadását eredményezhetik, azt illetően viszont bizonytalan, hogy egy motorgyártó csapatai kiemelkednek-e majd a mezőnyből, ahogy annak idején a Mercedes-motoros autók: „Szerintem ezt nehéz megmondani. Az biztos, hogy nagy változások jönnek az erőforrások terén. Ahogy a versenyautók idővel egyre inkább hasonlóvá válnak, úgy az erőforrások is konvergálni fognak, de van benne kockázat” – mondta az amerikai csapatvezető. mondta Zak Brown a bahreini sajtótájékoztatón, amelyen a GPBlog is jelen volt.

„Az új szabályok nemcsak az erőforrások terén fogják jobban széthúzni a mezőnyt. Ez egy jelentős változás az autókat illetően, amin még mindig dolgozunk. Kétségkívül van némi aggodalom azt illetően, hogy megtaláljuk a megfelelő egyensúlyt, hogy folyamatosan teljes erőbedobással versenyezhessünk. Nem hiszem, hogy így lesz, persze most sem így van, de ez a nézők számára valamelyest láthatatlan” – zárta gondolatait a McLaren vezérigazgatója.

brown-2024-champ

Sajtó: Már pénteken nagy fejlesztés érkezik a Red Bullhoz?

Egyelőre azzal kelt meglepetést a Red Bull a bahreini F1-es teszten, hogy idei autójuk külsőre szinte teljesen megegyezik az egyes területeken komoly problémákkal küzdött elődjével. A Motorsport Magazin azonban arról ír, hogy már pénteken, a teszt utolsó napján komoly fejlesztési csomagot vethet be az energiaitalos istálló.

Tavaly a Red Bull a szezon harmadától kezdve rendszeresen egyensúlyi gondokkal szenvedett, és bár Max Verstappen végül így is megvédte a címét, olykor még az ő teljesítményén is látszottak a nehézségek. Emiatt lepődtek meg sokan, hogy ránézésre az RB21-esen nem történt drasztikus átalakítás – jóllehet, Christian Horner szerint csak külsőre tűnik így, az ördög a részletekben rejlik, és nagyon is sok a módosítás a 2025-ös autón.

Erre pakolhat még rá egy lapáttal tehát sajtóértesülések szerint a csapat pénteken, amikor egész nap amúgy Verstappen fog ülni az autóban az előzetes tervek szerint. Nem lenne egyedi egy ilyen húzás a Formula-1-ben, hogy már a téli tesztidőszakban jelentős fejlesztés érkezik egy csomaghoz: emlékezhetünk rá, hogy 2022-ben a Mercedes is eleve csak a második közös gyakorlásra állt elő a végül sikertelennek bizonyult zéró oldaldobozos koncepcióval, de a Red Bull maga is játszott már hasonlót néhány éve.

f1-redbull-rb21-bahrein-teszt-day1

Az Aston Martin a sor végén, a Haas futotta a legtöbb kört

Egy F1-es teszten a köridőknél sokkal érdekesebb adat lehet az, hogy ki hány kört tudott megtenni, hiszen ez nemcsak az autó megbízhatóságát illetően szolgálhat visszajelzéssel, hanem a csekély tesztmennyiség miatt fontos tényező lehet, hogy ki mennyire tudta kihasználni a rendelkezésre álló pályaidőt.

bearman-2025-1

Bár a délutáni etapban minimálisan kevesebb idő állt a csapatok rendelkezésére, ez a megtett körök számát nem feltétlenül befolyásolta, hiszen a lista élén a délután futó Esteban Ocon áll 88 körrel, s a negyedik és az ötödik helyen is két „délutános” található Isack Hadjar és Max Verstappen személyében.

A lista végén az Aston Martin két versenyzője foglal helyet, így aztán a csapatokat illetően is a silverstone-iaké a legkevesebb kör, akik alig több, mint feleannyi fordulót tettek meg Bahreinben, mint a lista tetején található Haas. A nagycsapatok közül a Mercedes volt a legszorgalmasabb a Ferrarit megelőzve.

Bahreini F1-es teszt, 1. nap – A csapatok által megtett körök

Haas

160

Racing Bulls

154

Mercedes

148

Ferrari

141

Alpine

140

Red Bull

132

Williams

131

McLaren

118

Stake

114

Aston Martin

88

Váratlan szövetséges tűnt fel Sainz oldalán

Az egykori F1-es pilóta, de számos más sorozatban is megforduló Roberto Merhi váratlanul feltűnt honfitársa, a Williamshez igazoló Carlos Sainz oldalán, pontosabban még inkább az idősebb Carlos Sainz oldalán a bahreini teszt első napján. A spanyol versenyző, aki idén a Super GT kisebb kategóriájában, a GT300-ban szerepel majd, egész nap az idősebb Sainz mellett volt, mérnökökkel egyeztetett, a garázs tagjaival kommunikált.

Alex Brundle, aki többször versenyzett Merhi oldalán sportautókkal, úgy véli, Sainz számára hasznos lehet az F1-ből gyorsan távozó, de kellően rutinos pilóta támogatása: „Érdekes lehet, ha a versenyző beenged maga mellé még egy szempárt. Ha van egy olyan pilóta, aki megbízható barát, egy szövetséges, egy honfitárs, aki nem fenyegeti a helyed, az segítség lehet a garázsban, hiszen egy ilyen barát, egy ilyen szövetséges a mérnökök között külső nézőpontot tud biztosítani.”

l-merhi

Videó: ennyire hajlékony a Red Bull új F1-esének első szárnya

Már meg is van az idei F1-es teszt egyik slágertémája: videón látszik, hogy mennyire hajlékony első szárnyat használ a Red Bull.

Az FIA szabálya értelmében a hátsó szárnyaknál már most is jóval kevesebbet mozdulhatnak az elemek a tavalyihoz képest, de az első szárnyaknál van egy  türelmi idő: a kilencedik fordulótól, a Spanyol Nagydíjtól lép majd érvénybe az új értelmezés, és az új teszt.

Addig szabad a vásár, és a bahreini tesztnap első délelőttjén már el is terjedt egy videó, amelyen látszik, hogy mennyire mozog Liam Lawson  RB21-esének első szárnya.

Massa-ügy: októberben indul a meghallgatás

Brazil lapbeszámolók szerint október 28-tól 31-ig tartják az első meghallgatásokat Felipe Massa ügyében a londoni bíróságon. Mint arról sokszor írtunk már, a visszavonult pilóta azok után kezdett jogi eljárást az FIA és a Formula-1 ellen, hogy Bernie Ecclestone egy interjúban arról beszélt, hogy már 2008-ban tudtak a Renault-féle Crashgate-ről, amikor Flavio Briatore utasítására Nelson Piquet jr. szándékosan csapta falhoz az autóját a Szingapúri Nagydíjon, hogy az emiatt beküldött biztonsági autó a csapattárs és később tényleg ennek köszönhetően nyerő Fernando Alonsónak kedvezzen.

Massa megítélése szerint a verseny manipulálása is közrejátszott abban, hogy a szezon végén egyetlen ponttal lemaradt a vb-címről Lewis Hamiltonnal szemben, mivel a safety car beküldése utáni káoszban a Ferrari kapkodott a bokszkiállásnál, így a brazil elrántotta a tankolócsövet. Noha Briatorét és a Renault akkori technikai igazgatóját, Pat Symondsot is eltiltották az F1-től egy időre, a pontok és az eredmények változatlanok maradtak, márpedig Massa szerint az lett volna a helyes, ha törlik utólag a szingapúri futamot.

Az Ecclestone-féle nyilatkozat óta harcol Massa az igazáért: elmondása szerint azt akarja, hogy elismerjék 2008 bajnokának, és anyagi kompenzációt is vár. Az ügynek tehát október utolsó napjaiban lesz az első tárgyalása – ironikus módon épp aznap, amikor Ecclestone a 95. születésnapját fogja ünnepelni, márpedig az F1 korábbi vezéreként neki, valamint az FIA képviselőinek is meg kell jelenniük.

f1-massa-2008

„Nem hiszem, hogy Maxot kipfujolták” – Wolff

A múlt keddi F1 75 elnevezésű autófestés-bemutató show után kisebb vihart kavart az, hogy Max Verstappen az édesapja, Jos szerint eléggé bepöccent azon, hogy a londoni O2 Aréna közönsége kifütyülte őt – ahogy azt tették Red Bull-os főnökével, Christian Hornerrel, valamint az FIA-val is. A Nemzetközi Automobil Szövetség közleményt is kiadott ennek kapcsán, amelyben elítélték a pfujulókat. De vajon mit szólt mindehhez a nagy rivális Mercedes csapatvezetője, Toto Wolff?

„Nem hiszem, hogy Maxot kipfujolták” – felelte a Sky Sports F1 kamerái előtt Wolff már a bahreini F1-teszt helyszínén. „És nem kellene lehúzóan beszélnünk egy eseményről, ami mega volt csak azért, mert egyetlen személyt helyesen vagy helytelenül kifütyültek, amikor beszélt. Remek volt az esemény, a rajongók nagyszerűek voltak, az autók bemutatása is jó volt, és ez egy új formátumot hoz be a következő évekre, és ezt a pozitívumot kell elraktároznunk belőle.”

Arra a félig vicces kérdésre, hogy ő maga kifütyülte-e Hornert, így felelt Wolff: „Nem, nem pfujoltam ki. 15 ezer ember tett így, nem volt szükséges ennél, hogy én csináltam.”

Az F1-show utáni kisebb botrányról a Pitwall hétfői adásában is részletesen beszéltünk:

Szél és 15–18 Celsius-fok várható az F1-es teszten

Nem lesz túl meleg, de az igazán trükkös időjárás talán elkerüli az F1-es mezőnyt Bahreinben.

A MetOffice előrejelzése szerint 15–18 Celsius-fokos hőmérséklet várható szerdától péntekig, a legmelegebb talán pénteken lehet, a legnagyobb eséllyel akkor mérhetünk 18 Celsius-fokot.

Az esőre van valamennyi esély, de jelen pillanatban inkább kevesebb, mint több – szél viszont lesz, a várakozások szerint mindhárom napon azonos irányból fújhat, az egyes kanyar féktávjánál szembeszéllel lehet számolni, a négyestől a tízesig viszont oldalszéllel.

A legnagyobb erősséggel pénteken fújhat majd.

f1testing

 

Nagykövet lett a Red Bull F1-es szerelőjéből

A Red Bull eddigi szerelője, Calum Nicholas megerősítette, hogy új pozíciót vállalt a csapatnál.

Nicholas, aki 10 évig dolgozott a Red Bull garázsában, mostantól a Red Bull nagykövete, és nem fog többé szerelői feladatokat ellátni a csapatnál.

Nicholas az elmúlt néhány évben kisebb követőtáborra tett szert, és jelenleg közel 350 000 követője van az Instagramon. A brit saját könyvet is kiad, amelyben részletesen bemutatja az F1-es paddockban szerelőként eltöltött életét.

Nicholas az új F1-es szezon előtt a közösségi médiában jelentette be szerepváltását.

„Mindazoknak, akik részesei voltak ennek a csodálatos utazásnak, köszönöm” – írta.

„Életem elmúlt évtizedében nagyon szerencsés voltam, hogy egy hihetetlen csapatban dolgozhattam, egy olyan csapatban, amelyhez hasonló nincs még egy. Ezért ma nagy örömmel jelentem be, hogy egy izgalmas új szerepet vállalok, mégpedig a Red Bull Racing nagyköveteként!”

f1-redbull-nicholas

Jerezben tesztelt F1-es Red Bullt Lawson

A Red Bull Racing elárulta, hogy február hónap korábbi szakaszában már autóba ült új szerzeményük, Liam Lawson. A Max Verstappen mellé, Sergio Perez helyére igazolt új-zélandi, aki az előző két Formula-1-es idényben összesen 11 nagydíjon állt rajthoz a testvércsapatnál Daniel Ricciardo helyetteseként és utódjaként, Jerezben gurult pályára nemrég, méghozzá a 2023-as autóval, azaz az akkori szezonban egyetlen kivétellel minden futamot megnyerő RB19-essel. A szabályok értelmében a szerződtetett pilóták legfeljebb négy napot és 1000 kilométert tesztelhetnek korábbi autóval (ebbe a kategóriába jelenleg a 2021 és 2023 közötti masinák tartoznak), de azt nem tudni, pontosan mennyit használt el ebből Lawson.

f1-lawson-jerez-teszt-1

Az energiaitalosok néhány képet is megosztottak Lawson első 2025-ös köreiről – amelyeket továbbiak követhetnek a héten, miután a Red Bull kedden járatja be idei versenygépét Bahreinben, ahol szerdától péntekig a hivatalos előszezoni tesztet is rendezik.

f1-lawson-jerez-teszt-2

Újra megsérült Martin, kihagyja a MotoGP szezonnyitóját

A Motorsport.com értesülései szerint nem tud rajthoz állni a MotoGP hétvégi évadnyitó Thaiföldi Nagydíján Jorge Martin, miután hétfőn újabb kézsérülést szenvedett el edzés közben. A regnáló világbajnok még a sepangi teszt első óráiban bukott hatalmasat és törte el a jobb kezét, valamint a bal lábát, ami miatt a teljes februári tesztidőszakot kénytelen volt kihagyni. Az Apriliához igazoló spanyol azonban jól haladt a rehabilitációval, már edzésbe állt, így biztosnak tűnt, hogy el tud indulni Buriramban.

Az idézett szaklap szerint azonban Martin hétfőn ismét eltörte a kezét, ezúttal a másikat tréning közben, így kedden újabb műtét vár rá. Emiatt kell kihagynia a Thaiföldi GP-t, és azt egyelőre nem tudni, mennyi időt vesz igénybe az újabb gyógyulása.

FRISSÍTÉS: Hétfő este hivatalosan is megerősítették, hogy Martin eltörte a bal kezét és a jobb lábát, előbbit pedig kedden megoperálják.

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Fotók, videók: két csapat számára már hétfőn elkezdődött a bahreini tesztelés

A háromnapos hivatalos bahreini teszt szerdán indul, két csapat azonban már hétfőn pályára gurult 2025-ös modelljével, hogy filmforgatási nap szabályain belül bejárassák az autót és kiszűrjenek esetleges hibákat. Az Aston Martin több fotót és rövid videót is közzétett az online formában tegnap bemutatott AMR25-ről, amelyet először Lance Stroll vezetett a pályán.

 

 

A Haas egyelőre egy rövid videót tett közzé: Oliver Bearman gurult ki a VF-25-tel a szahíri bokszutcából. (Frissítve: a posztunk közzétételével nagyjából egyidőben fotót is mutattak.)

Legalább két csapat hasonló bejáratást tart Bahreinben a hivatalos tesztelés kezdete előtt, a Mercedes – amelynek W16-osáról a hétfői nap folyamán várhatók képek –, valamint a Red Bull a keddi napra ígérte az idei modell első köreit.

Haas: Optimista az aero-főnök, komoly előrelépésre számítanak

Davide Paganelli, a Haas istálló aerodinamikai vezetője szerint a télen elvégzett munka alapján bizakodóak lehetnek 2025 miatt. A Haas mérnökei azonosították és megoldották a VF-24-es konstrukció gyenge pontjait, a szimulációk pedig az mutatják, hogy jól sikerültek a fejlesztések – mondja az olasz szakember.

„Nagyon sokat dolgoztunk az autó hátsó részén, különösen a hátsó légterelőn. Úgy gondolom, hogy nagyon jó munkát végeztünk a 2025-ös autó fejlesztésekor” – mondta Paganelli.

„Hiszünk abban, hogy jól sikerült az idei csomag fejlesztések terén. Természetesen majd a pályán derül ki, hogy azt kapjuk-e, amit várunk. Ha ugyanazt látjuk majd a pályán, amit a szélcsatornában, akkor már a legelső versenyen komoly javulást érhetünk el.”

„Olyan autót igyekeztünk tervezni, ami képes alkalmazkodni különböző körülményekhez. A tavalyi autónk egyik legnagyobb gyengesége az volt, hogy eltérő karakterisztikájú pályákon nem tudott azonos szinten teljesíteni” – tette hozzá Paganelli.

Montoya tanácsa Leclerc-nek: Használja ki Hamilton tapasztalatát

Juan Pablo Montoya az elmúlt időben csatlakozott Jacques Villeneuve-höz és Ralf Schumacherhez azon expilóták sorában, akik mindig mindenről markáns véleményt szeretnek (és tudnak) megfogalmazni. A kolumbiai klasszis kifejtette, hogy szerinte Charles Leclerc számára komoly esélyt jelent az, hogy a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton lesz a csapattársa, s ezt ki is aknázhatja, ha ügyesen taktikázik.

„Ha Charles igazán okosan játssza a csapatjátékot, és megérti, hogy rengeteget tanulhat Lewistól, az a javára válhat” – idézi Montoyát egy online szerencsejáték-portál. „Ez nehéz lesz, mert Charles nagyon komplett versenyző. Szóval elég nehéz azt mondani neki, hogy olyan csapattársa van, akitől még sokat tanulhat. Ezt nem lesz egyszerű lenyelnie.”

„Ha viszont megérti és elfogadja ezt, akkor egyszerűen csak kedvesnek kell lennie, együtt kell működnie, és azt mondania, hogy fejlesszük az autót, fejlesszük a Ferrarit, hogy újra világbajnok legyen” – mondta a kolumbiai, majd így folytatta: „Ez hatalmas előnyt jelenthet, mert ha végig ott van az élmezőny közelében, akkor esélye lesz futamokat nyerni. Ha Lewisnak rossz versenye van, Charles nyerhet. De ha Lewis nyer, Charles lehet a második, ott lesz, és gyűjti a pontokat. Aztán az év végén a Ferrari talán azt mondja, hogy na, hogy is állunk?”

leclerc-ferrari-2025