Más programot teljesítettek a Williamsnél saját bevallásuk szerint a bahreini Formula-1-es teszt csütörtöki napján, amelyet Carlos Sainz az élen zárt, mint a riválisaik, ezért tudják, hogy a végeredmény nem tükrözi a valós erősorrendet.
Sainz már a délelőtti etapan is biztatóan teljesített, amikor a keményebb C2-es gumin ott loholt Lewis Hamilton Ferrarija nyomában, majd a délutáni szakasz elején az élre is állt a C3-as abronccsal. A nap végi elsőség persze önmagában nem sokat jelent, ezzel a spanyol is tisztában van – de így is fejlődésről beszélt:
„Nagyon hosszú napon vagyunk túl itt Bahreinben: sok kört tettünk meg, bár volt néhány leállás az eső miatt, ami Bahreinben furcsa. Emiatt kissé komplikált nap volt, de sikerült megoldanunk, kicsit improvizáltunk a futástervvel, ahogy haladtunk, és sikerült az egész programot teljesítenünk.”
„Noha az időeredmények nem teljesen reprezentatívak a szezon előtti teszten, de elértünk némi előrelépést az előző naphoz képest, javítottunk az autó egyensúlyán és összességében az érzeten” – idézi Sainz szavait a Formula1.com honlap.
„A következő állomás nekem már Ausztrália” – utalt arra a spanyol, hogy pénteken a csapattárs Alexander Albon fog egész napot teljesíteni. „Azt kívánom, bárcsak több időm lenne megérteni az autót és azt, hogy miként reagál a különböző beállításváltoztatásokra. Ugyanakkor a lehető leginkább készen állok, és már várom, hogy már az első versenyen tövig nyomjam neki!”
Mást csinált a Williams, mint a többiek
Miközben az élcsapatok közül többen versenyszimulációt is futottak csütörtök délután – közülük a McLaren volt a legmeggyőzőbb –, a Williams inkább másféle program szerint dolgozott Dave Robson főmérnök szerint:
„Az autó újra megbízhatóan futott, ami elismerés a tervezésének és a megépítésébe fektetett erőfeszítéseknek, beleértve a pályán dolgozó szerelői csapatot is, akik éjszakákba nyúlóan dolgoznak azon, hogy felkészítsék az autót és a tesztelendő alkatrészeket.”
„Carlos vezetett egész nap, és tudott építkezni az előző napi tapasztalatára, hogy felmérje jobban, mire képes az FW47-es. Ahelyett, hogy teljes versenyszimulációt teljesítettünk voltunk, úgy határoztunk, inkább magasabb üzemanyagszintet választunk, hogy teljesítsük a futásunkat, ami esélyt adott arra, hogy kísérletezzünk a beállításokkal és a gumikezeléssel.”
„Az autó elfogadhatóan működött ma, de tudjuk, hogy jelentős eltérés lesz a mi és a versenytársaink futásterveiben. Mind tisztában vagyunk elé, hogy a végső eredménylista nem reprezentatív annak kapcsán, hogyan fog alakulni az időmérő Melbourne-ben” – fogalmazott Robson, hozzátéve: pénteken Albonnal tovább építkezhetnek, és a várható melegebb idő is új lehetőséget kínál az autó teljesítményének felmérésére.