DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 20. péntek

SzámSzerint

Szám szerint: Nagydíjak az USA-ban

Az Egyesült Államokat (az ott rendezett sokkal népszerűbb Cart/IndyCar, Nascar, Stock Car stb. futamok ellenére) mindig is trófeájának tekinthette a Forma-1.

részletek

Szám szerint: Színesebb bajnokságok

Nézzük meg azt, hogy melyek voltak a változatos, érdekes és izgalmas idények. Figyeljük meg, hogy az adott évben hány versenycsapat volt képes a legjobb háromba kerülni a futamok során. Kiemeltem azokat az éveket, amelyekben kevesebb változatosságot hozott a küzdelemsorozat.

részletek

Szám szerint: Rajthelyek átlaga

A versenyzők gyorsaságát, edzésteljesítményét részletesen nem lehet szemléltetni csak a pole-pozíciók számával. Az is mérvadó, de a sport történetében a résztvevőknek csak 1/8 része volt képes időmérő edzést nyerni. Hogyan lehetne azokat a versenyzőket is megjeleníteni egyetlen táblázatban, akik nem nyertek edzést, de gyakran voltak a legjobbak között?

részletek

Szám szerint: Williams statisztika

A Williams csapat története olyan gazdag számokban és eredményekben, hogy nem szabad fukarkodni a jelzőkkel. Egy könyvtárat lehetne megtölteni a hozzájuk fűződő krónikákkal, sztorikkal. 1975 óta 47 különböző versenyzőt állítottak rajthoz, a nézők mindig élénk érdeklődéssel fordultak a csapat felé. Ennek a hízelgő figyelemnek természetesen előzményei és okai voltak. Frank Williams eleinte Walter Wolffal közösen próbálta venni a kezdeti akadályokat, majd amikor rájött, hogy a kanadainak csak hobbi a Forma-1, elhatározta, hogy függetleníti magát.

részletek

Szám szerint: Red Bullosok statisztikája

Vitathatatlanul a jelenkori Forma-1 domináns sikercsapata a Red Bull Racing. Az ellentábor egy dologban ért csak egyet, hogy a feltörést elsősorban Adrian Newey munkásságában kellene keresni.

részletek

Szám szerint: Ferrarisok a rivaldafényben

Nincs is szebb kihívás egy táblázat szerkesztésénél, mint a Forma-1-es Ferrari eredményeiről statisztikát készíteni. A hét évtizedes, tehát egy emberöltőn túli aktív szereplés, 93 különböző pilótával, melyek közül ötvenöten feljutottak a dobogóra is - ez kérem a díszes társaság.

részletek

Szám szerint: Dobogóra a ""fasorból"

Egészen hátulról felzárkózni és a dobogóra állni, valami egészen nagy mutatvány a Forma-1-ben. Ennek a receptje összetett, kell hozzá jó adag hadiszerencse, vagy az időjárás megváltozása. Nem utolsósorban pedig kitűnő autó és zseniális vezetés!

részletek

Szám szerint - Megszakítás nélkül befejezett versenyek

A műszaki megbízhatóság javulásával, melyet a több versenyhétvégés motorok és váltók tervezése csak elősegített - új rekordok születtek.

részletek

Szám szerint - Tabellaelsőség

A végső világbajnoki címhez a folyamatos jó szereplés vezet, és mivel futamonként összesítenek, mindig van egy aktuális tabella. A világbajnok természetesen az a versenyző lesz, aki az utolsó verseny utáni végelszámolásban a legtöbb pontot képes felmutatni.

részletek

Szám szerint - Fölényben

Nem könnyű eldönteni, ki volt a ""legerősebb" ellenfél, a leghatékonyabb Formula-1-es versenyző a sport történetében. Kimutatást lehet ugyan készíteni ezernyi szempont szerint, de a lényeg már ott eldől, hogy milyen mutatók szerint készítjük a statisztikát. Tehát hogyan tesszük fel a kérdést.

részletek

Szám szerint - Gumigyártók

Az autók, a motorok statisztikái után nézzük meg, hogy a gumigyártók termékei mennyire voltak eredményesek az évtizedek alatt.

részletek

Szám szerint - Versenycsapatok dobogós helyezései

A Formula-1-ben 1958 óta írnak ki a csapatok részére is külön világbajnokságot. Ezt a címet másképpen is nevezték, mégpedig Konstruktőrök Nemzetközi Díjának. Az autók tervezőinek, alkotóinak állítva ezzel méltó emléket. Adott évben természetesen győzelmeket, dobogós helyezéseket kellett ehhez a címhez felhalmozni. Statisztikailag még akkor is támaszkodhatunk ezen az eredményekre, ha tudjuk, hogy eltérő értékelési formákkal tűzdelt sporttörténelem az övék. (A hetvenes években például volt arra példa, hogy egy csapaton belül csak a jobb helyezést elért autót pontozták, a másikat már nem).

részletek