Nézzük meg, hogy kik voltak azok a versenyzők, akik leggyakrabban cseréltek, változattak csapatot pályafutásuk közben.
Nyilván csak egy igen hosszú pályafutás adja meg a kellő alkalomszámot ehhez - továbbá a régebben még gyakoribb egy, max. két éves szerződések is kihatással voltak erre. A nyolcvanas években 30-35 versenyző oszlott meg 14-17 csapat között. Természetesen, amennyiben valaki év közben vezetett két, vagy akár többféle csapatban, az is nyomot hagyott a kimutatásban.
A jelenlegi időszakban általában több éves szerződéseket kötnek, ráadásul a lehetséges csapatok száma is lecsökkent - ezért az aktív pilótákat aligha látjuk feltűnni az alábbi listán.
14 csapatnál versenyzett: Chris Amon
11 csapatnál versenyzett: Stefan Johansson és Maurice Trintignant
10 csapatnál versenyzett: Andrea de Cesaris, Stirling Moss, Jacky Ickx
9 csapatnál versenyzett: Roberto Moreno
8 csapatnál versenyzett: Martin Brundle, Eddie Cheever, Jo Bonnier, John Surtees, Hans Herrmann, Roy Salvadori, Rolf Stommelen, Jean Pierre Jarier, Patrick Tambay.
A jelenlegi mezőnyből Jenson Button a leggyakoribb "átköltöző", aki hét különböző csapatnál nyomhatta a gázt, eddig. Mivel jövőre is a McLarennél marad, ezen az értékszámon nem fog változtatni. A többi, jelenleg is aktív versenyző legfeljebb öt csapatnál fordult meg eddigi pályafutása alatt.
Különleges eset volt Johnny Herberté, 1994-ben. A brit pilóta a Lotus színeiben kezdte az évet, majd egy futamra (Jerez) átült a Ligierbe, az utolsó két nagydíjra pedig visszatért eredeti csapatába, a Benettonhoz.
Abban az évben egyébként a balesetek, eltiltások, ill. átszerződések miatt további négy pilóta kényszerült év közben más autóba is átülni: Alliot, Bernard, De Cesaris és Lehto. Ráadásul Nigel Mansell úgy vezette (beugróként) a 2-es számú Williams-Renault gépet, hogy időközben érvényes szerződése és aktív szezonja volt az IndyCarban a Newman Haas csapatnál...