Évtizedes intervallumokat jelöltem ki, mert így talán jobban látható, lekövethető, hogyan hagytak nyomot az egyes korszakok. A Ferrari az ötvenes években, majd az ezredforduló utáni szakaszban volt kiemelkedően eredményes, összesen 675-ször álltak dobogóra az ágaskodó ló jelvényével feldíszített versenyzőik. A McLaren és a Williams következik a sorban, ami kitalálható, sejthető, tekintetbe véve a két csapat sporttörténelmi jelentőségét, munkásságát.
A Lotus olyan "szervezet" volt, amely a gerincét adta a modern F-1 kialakulásának, mert már jelen volt a hatvanas években, és a leginkább fellendülést, népszerűséget hozó hetvenes években. Ugyanez igaz a Brabham csapatra is.
A Red Bull teljesítménye kiváló, tekintetbe véve, hogy kevesebb, mint egy évtizedes munkásságuk van ebben a sportban. Már most hatékonyabban vadásszák a prémium helyezéseket, mint tette azt a legendás Tyrrell vagy mondjuk a BRM.
A mellékelt táblázat mutatja, hogy mennyi dobogós helyezést arattak a megjelölt csapatok, évtizedenkénti bontásban is, illetve összesen.
DOBOGÓS HELYEK |
1950-59 | 1960-69 | 1970-79 | 1980-89 | 1990-99 | 2000-09 | 2010-13 | öSSZES: |
Ferrari | 105 | 56 | 96 | 72 | 107 | 192 | 47 | 675 |
McLaren | 0 | 11 | 64 | 114 | 116 | 131 | 47 | 483 |
Williams | 0 | 0 | 12 | 100 | 136 | 48 | 1 | 297 |
Lotus | 0 | 62 | 71 | 39 | 0 | 0 | 18 | 190 |
Brabham | 0 | 50 | 36 | 38 | 0 | 0 | 0 | 124 |
Benetton | 0 | 0 | 0 | 15 | 83 | 4 | 0 | 102 |
Renault | 0 | 0 | 4 | 37 | 0 | 54 | 5 | 100 |
Red Bull | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 19 | 72 | 91 |
Tyrrell | 0 | 0 | 69 | 4 | 4 | 0 | 0 | 77 |
BRM | 4 | 49 | 8 | 0 | 0 | 0 | 0 | 61 |
Cooper | 19 | 39 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 58 |
Ligier | 0 | 0 | 15 | 27 | 8 | 0 | 0 | 50 |
Maserati | 37 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 37 |
Mercedes | 17 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 13 | 30 |
Alfa Romeo | 21 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 26 |
March | 0 | 0 | 18 | 3 | 0 | 0 | 0 | 21 |
Matra | 0 | 16 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 21 |
Jordan | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | 4 | 0 | 19 |
BMW-Sauber | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 17 | 0 | 17 |
Brawn | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 15 |
BAR | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 15 |
Vanwall | 13 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 13 |
Toyota | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 13 | 0 | 13 |
Wolf | 0 | 0 | 13 | 0 | 0 | 0 | 0 | 13 |
Sauber | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 2 | 4 | 10 |
Honda | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 9 |
Arrows | 0 | 0 | 1 | 6 | 1 | 0 | 0 | 8 |
Hesketh | 0 | 0 | 7 | 0 | 0 | 0 | 0 | 7 |
Shadow | 0 | 0 | 7 | 0 | 0 | 0 | 0 | 7 |
Stewart | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 5 |
Porsche | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 |
Prost | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 3 |
Lola | 0 | 2 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 3 |
Toleman | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 3 |
Fittipaldi | 0 | 0 | 1 | 2 | 0 | 0 | 0 | 3 |
Penske | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 |
Jaguar | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 2 |
Dallara | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 2 |
Surtees | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 |
Eagle | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 |
Talbot-Lago | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 |
Gordini | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 |
Toro Rosso | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 |
Force India | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 |
Leyton House | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 |
Footwork | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 |
Onyx | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
Lancia | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
Connaught | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |