A statisztikát torzítja, hogy financiális és üzletpolitikai okokból bizonyos gyártók csak a prémiumhelyezésekre esélyes csapatokkal szerződtek le. Azokban az években, amikor több eltérő gumigyár képviseltette magát a Forma-1-ben, korántsem törekedtek az ellátás egyensúlyára. Kivételezett helyzetet élveztek a tehetősebb csapatok. Némely esetben a reklámért cserébe ingyen kaptak gumit, sőt még pénzt is hozzá. Mások válogathattak a kerekekben, de az összegek természetesen arányban álltak a minőséggel. Továbbá olyan esetekre is fény derült, amikor hiába szerződtek volna le egy gumigyártóval az még külön pénzért sem volt hajlandó rá.
A Forma-1 igazi aranykorára az ún. szabadverseny volt jellemző, tehát amikor több motor, gumigyártó volt jelen egyszerre a pályákon. Ez természetesen több ismeretlenes egyenletet generált, amely kedvezően hatott a sport izgalmára.
Az utóbbi években tanúi lehettünk annak a jelenségnek, amelynek érdeke, hogy uniformizálja a gumifrontot (sőt egyéb tényezőket is). Majd az egységesítés után ugyanattól a gyártótól (jelen esetben a Pirellitől) mesterségesen gyengébbre, silányabbra méretezett keverékeket kérnek - amellyel a verseny kiszámíthatatlanságára próbálnak hatást gyakorolni. Ahelyett - hogy engednék a szabad versenyt, amely természetes úton biztosítaná a fejlődést, és a konkurencia harcban rejlő összes izgalmat".
Az alábbi táblázatban azt látjuk, hogy melyik gumigyártó mikor debütált a Forma-1-ben, hány alkalommal volt jelen a rajtoknál, és végül hányszor hordozta hátán a győztes autót a célba. Természetesen az utóbbi évek sem gyakoroltak jótékony hatást a kimutatásra - mivel minden autót ugyanolyan márkájú gumival szerelnek fel - ezért előre borítékolható az állandó Pirelli győzelem. Még így sem tudja a Pirelli a legjobbakhoz felzárkóztatni, feljavítani győzelmi arányát, hogy egyedül van jelen a piacon!
A Continental kitűnő eredményéről tudni kell, hogy 1954-55-ben ezt a márkát szerelték fel a verhetetlen ezüst nyilakra - így viszonylag kevés versenyen vettek részt, de azokat nagy fölényben futhatták le.
debütálás | start | győzelem | ( % ) | |
Continental | 1954 | 13 | 10 | 76,9% |
Goodyear | 1964 | 493 | 368 | 74,6% |
Bridgestone | 1976 | 244 | 175 | 71,7% |
Dunlop | 1950 | 174 | 83 | 47,7% |
Michelin | 1977 | 215 | 102 | 47,4% |
Firestone | 1950 | 121 | 49 | 40,5% |
Pirelli | 1950 | 249 | 90 | 36,1% |
Englebert | 1950 | 66 | 12 | 18,2% |
Avon | 1954 | 29 | 0 | 0 |