Aerodinamika
2016. december 20. kedd, 13:51
Honnan ered az F1-es autók kólásüveg-formája?
Ha megfigyeljük, az F1-es gépek régóta úgy vannak kialakítva, hogy hátrafelé egyre szűkülnek, akárcsak egy kólásüveg - de ki volt az, aki ezáltal hatékonyabban tudta alkalmazni a légáramlatokat?
részletek
2016. december 20. kedd, 13:17
Eltűnhetnek-e a csúnya orrkúpok 2017-ben?
2014-ben igencsak nehéz volt hozzászoknunk a szemnek cseppet sem kedves orrkúpok látványához - egy volt F1-es mérnöknek rossz híre van azok számára, akik változásban reménykednek.
részletek
2016. október 26. szerda, 14:52
A Ferrari nem játszik a leszorítóerővel
A nagy leszorítóerőt igénylő F1-es pályákon - például Austinban - a megszokottnál jobban szenved a Scuderia, és már le is tettek arról, hogy idén fel tudjanak zárkózni ezen a téren.
részletek
2016. június 12. vasárnap, 17:04
A Ferrari és a Red Bull régóta trükközhet
A Williams teljesítményért felelős mérnöke úgy látja, hogy csapata már hetekkel ezelőtt tudott a két rivális alakulat által használt flexibilis légterelőkről, melyek átmentek az FIA tesztjén.
részletek