DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 6. vasárnap
F1

A Ferrari nem játszik a leszorítóerővel

A nagy leszorítóerőt igénylő F1-es pályákon - például Austinban - a megszokottnál jobban szenved a Scuderia, és már le is tettek arról, hogy idén fel tudjanak zárkózni ezen a téren.

A Japán Nagydíjon mutatott néhány bíztató jel ellenére a Ferrari Austinban nem tudta tartani a lépést a Mercedesszel és a Red Bull-lal, amelyhez hozzájárult a Scuderia bokszutcai baklövése, közvetve pedig Kimi Raikkönen kiesése. Három futammal a szezon vége előtt a Milton Keynes-i alakulat 53 pontra növelte előnyét a Ferrarival szemben a konstruktőri tabellán, és azt Maranellóban is elismerik, hogy szerencsére lenne szükségük ahhoz, hogy meg tudják fordítani az állást.



Maurizio Arrivabene elmesélte, hogy nem okozott számukra meglepetést austini szenvedésük, ugyanis jól tudták, hogy kevésbé teljesítenek jól a nagy leszorítóerőt igénylő pályákon. „Ez a pálya nagy leszorítóerős, nem olyan, mint Suzuka” - idézte az olaszt a Motorsport.com. „Ott sikerült előrelépnünk egy keveset, ami miatt boldogak vagyunk, de a két helyszín karakterisztikája teljesen eltér egymástól. Péntekhez és szombathoz hasonlítva nem volt olyan rossz a tempónk, de sajnos ezt nem sikerült dobogóra váltanunk.”

Amikor arról kérdezték Arrivabenét, hogy Austin miért jelentett problémát, így válaszolt: „Nem akarom egész évben ismételni magamat, hogy problémánk volt. Egyértelmű, hogy a nagy leszorítóerőt igénylő pályák a gyenge pontunk, ennyi a lényeg. Ha arra koncentrálunk, hogy kijavítsuk ezeket a hibákat, akkor az elvonja a figyelmet a következő évtől. Ezért fókuszáltunk inkább a nagyobb teljesítményt igénylő pályákra, mint például Suzuka, mert ott tudtuk, hogy be fognak válni az újítások, az adatokat pedig a következő évben is fel tudjuk majd használni.”

A csapatfőnök hozzátette, nem azért jött Vettel a bokszba a futam végén, mert abroncsai a végüket járták, hanem azért, mert a szerelőknek gumitörmeléket kellett letakarítaniuk a hátsó szárnyról. Mindazonáltal a szerelőgárda örült neki, hogy sikerült egy hibátlan kerékcserét végrehajtaniuk Raikkönen kiesése után. „Csak egy darab gumi ragadt oda, emiatt a hátsó szárny nem működött megfelelően. A futam egy pontján szólt nekünk, hogy ez így nincsen rendben, és amikor megnéztük a Sebastian és a mögötte haladók közötti különbséget, mondtuk neki, hogy jöhet. Ez már csak azért is jó volt, mert némi önbizalma öntött a csapatba” - mondta az olasz.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: