A hajnali órákban a két Toyota és a #6-os Porsche vezette a mezőnyt Le Mans-ban – a világbajnokságot vezető Porsche a kiállások eltologatásával meg-megközelítette a futamot irányító #8-as Toyotát, de Sebastien Buemi kellően gyorsnak bizonyult ahhoz, hogy 15 másodperc körüli előnyt menedzseljen.
Aztán 3 óra körül megérkezett egy újabb eső, ami ezúttal jelentősebbnek bizonyult, és eláztatta az egész pályát, fel kellett rakni az erre való gumikat – a pilótacserék után pedig Kevin Estre közelített a Porschével Brendon Hartley-ra, így élesedett a csata az első helyért, volt 7 másodperc is a távolság.
Nem sokkal négy óra előtt egy baleset miatt aztán elrendelték a biztonsági autós fázist az idő közben valósággal szakadó esőben, és a #8-as kiállt az élről az SC-fázis kezdetén, így Estre és a #6-os Porsche átvette a vezetést – de csak átmenetileg, mert végül az élmezőnyből mindenki kijött a bokszba, így visszaállt az azt megelőző sorrend.
Tehát féltávnál, 12 óra után #8-as Toyota, #6-os Porsche, #7-es Toyota, #50-es Ferrari a top négy – de szakad az eső, és az előrejelzések alapján ez még jó ideig így is marad a következő időszakban.
Az LMP2-ben Nicolas Varrone és a #183-as AF Corse magabiztosan vezet a Cool Racing #37-ese, és az Inter Europol Competition #34-ese előtt, itt azért jelentősek voltak a különbségek a safety car előtt, míg a GT-autók között Porsche 1-2-t láthattunk, a #92-es vezetett a #91-es előtt – ez egyelőre így is maradt, innen folytathatják majd, ha véget ér az SC-fázis.