DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
WEC

Nyolcórás lett a spái hatórás, a Jota nyert

Egy komoly baleset miatt piros zászlóval alatt telt volna le a spái hatórás WEC-futam java, így aztán hosszabbításra került sor. A #12-es Jota Porsche győzött.

A Le Mans előtti utolsó versennyel, a spái 6 órás futammal folytatódott az Endurance-világbajnokság 2024-es idénye. A pénteki időmérőt ugyan Antonio Fuoco nyerte az #50-es Ferrarival, ám utólag kizárták őket a kvalifikációról, mivel túl könnyűnek bizonyult az autó, így a pole-pozíciót az #5-ös Porsche örökölte meg.

A verseny első szakaszát a Porschék uralták: egy darabig az említett #5-ös vezetett, aztán viszont az egyik privát egység, a #99-es Proton ragadta magához az első pozíciót egy merész előzéssel. Pedig nekik sem ment minden zökkenőmentesen, Neel Jani ugyanis sokáig az autó ajtaját nem tudta becsukni a bokszkiállását követően.

Szerencséjére ekkor épp biztonsági autós fázis volt érvényben a futam első komoly balesete miatt, amelyben egy másik privát Porsche volt érintett: a #20-as BMW találta el hátulról a Jotát, amely a falnak csapódva vitte magával a #46-os LMGT3-as BMW-t is – utóbbiak számára véget is ért ezzel a futam, így Valentino Rossit nem is láthattuk autóba ülni.

Később az #5-ös gyári Porsche is bajba keveredett: a Buszmegállónál ütközött falnak, így a pole-pozíciós egység is feladni kényszerült a küzdelmet. Ekkor így már a Proton Porsche legközelebbi ellenfelei a Ferrarik voltak: az #51-es meg is előzte a Kemmel-egyenesben őket, míg az #50-as a Hypercar-kategória végéről zárkózott fel a dobogós pozíciókba.

Szűk két órával a vége előtt azonban jött az újabb nagy baleset: a Kemmelben a Cadillac akarta lekörözni a Porsche üldözése közben a #31-es GT3-as BMW-t, ám összeértek, aminek óriási incidens lett az eredménye, Earl Bamber autója rövid időre a levegőbe is emelkedett. Mivel megsérült a szalagkorlát, a versenyt piros zászlóval félbeszakították.

Ám hiába tartott bő másfél óráig a szerelés, ezzel mégsem ért véget a futam, ugyanis a versenyirányítás úgy döntött, a megszakítás előtt maradt 1 óra 44 perccel meghosszabbítják a futam idejét, így 19:10-kor újraindult a viadal, méghozzá a két gyári Ferrari vezetésével. Az élen álló Ferrariknak azonban nagyon rosszul jött ki az incidens a bokszkiállásokat illetően, így a baleset előtt tankoló #12-es Jota és #6-os gyári Porsche között dőlhetett el a győzelem sorsa.

Callum Ilott remek tempót diktált a Jotában, így Kevin Estre az utolsó etapban friss gumikon sem tudta befogni őt, s a rutinos endurance-istálló első abszolút WEC-futamgyőzelmét ünnepelhette – nem mellesleg 2020 óta először nyert privát csapat a sorozatban.

jota-spa-win



A #6-os Porche így is vezeti a bajnokságot, míg a dobogó alsó foka az időmérős kizárás után a mezőny végéről felkapaszkodó #50-es Ferrarié lett a testvérautó előtt. Az ötödik helyen egy újabb Porsche, a Proton zárt, míg a Toyoták a 6–7. helyen értek célba.

Az LMGT3-ban szintén kettős Porsche-győzelem született: a Manthey EMA idei első sikerét jegyezte a tegnapi időmérőn hatalmasat bukó, litván zászló alatt versenyző #92-es autó, egészen pontosan a tartalékautó előtt.

A versenyt remekül kezdő, sokáig a győzelemre is esélyesnek látszó Iron Dames Lamborghini végül csak negyedikként zárt a testvérautó mögött, amihez többek között az is hozzájárult, hogy koccantak a #7-es Toyotával, ennek ellenére Rahel Freyék joggal lehetnek büszkék teljesítményükre.

A világbajnokság júniusban a Le Mans-i 24 órással folytatódik.

A verseny végeredménye:

l-wec-top10

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: