DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
WEC

Goodyear-gumik Le Mans-ban és a WEC-ben

Az endurance autóverseny-sorozatok csapatai a legújabb fejlesztésű Goodyear Eagle SuperSport versenygumikat kapják a 2020-2021-es szezonban - áll az abroncsgyártó közleményében.

A Goodyeart választotta a FIA World Endurance Championship világbajnokság (WEC) és az Európai Le Mans Széria (ELMS) LMP2-kategóriája hivatalos abroncsszállítójának. Az új szerződés értelmében a vállalat biztosítja majd az abroncsokat a WEC-bajnokság összes LMP2-csapatának a nyolcfordulós 2020/2021-es szezonban. Az első futamot jövő szeptemberben rendezik meg Silverstone-ban, ezután a bajnokság négy kontinensen folytatódik egészen 2021 júniusáig, amikor is sor kerül a legfontosabb eseményre, a 24 órás Le Mans-i versenyre, amelyet eddig már 14 alkalommal nyertek meg Goodyear abroncsokon guruló versenyautók.

A Goodyear és a versenyeket szervező Automobile Club de l’Ouest (ACO), a FIA World Endurance Championship között azt követően született meg az egyesség, hogy az ACO úgy döntött, a kimondottan szoros versenyeket ígérő Le Mans prototípus-kategória számára egyetlen abroncsszállítót jelöl ki. A szerződés révén még szorosabbá válik az együttműködés a 24 órás Le Mans-i verseny, a legfontosabb endurance világ- és Európa-bajnokságok, valamint a motorsportok történetének egyik legsikeresebb abroncsgyártója között.

Jota Sport



A Goodyear idén nyáron jelentette be visszatérését az európai és nemzetközi autóversenyek világába. A vállalat a WEC-bajnokság LMP2-kategóriájában szállított abroncsokat 3 csapat számára. A Goodyear visszatéréséhez győzelem társul: a JOTA csapata megnyerte a bajnokság harmadik fordulóját, a 4 órás sanghaji versenyt.

Az LMP2-kategóriára vonatkozó hivatalos abroncsbeszállítói együttműködés 2021 áprilisában lép majd életbe az endurance versenyzés legfontosabb európai szériája, azaz az ELMS, valamint a Goodyear között. Az ELMS-széria számos kategóriája közül az LMP2 presztízse a legnagyobb. A kategória autói Európa 6 legismertebb pályáján versenyeznek. Az együttműködés azt jelenti, hogy a 2021-es 24 órás Le Mans-i verseny minden LMP2-kategóriás indulója – így azok is, amelyek nem a WEC- és az ELMS-bajnokságok résztvevői –, megtapasztalhatja a legújabb Goodyear versenyabroncsok előnyeit. A Goodyear számára mindez lehetőséget jelent a márka további népszerűsítésére is, mind a pályán, mind a pályán kívül, segítve a motorsport területén szerzett tapasztalatokra építve kifejlesztett legújabb Eagle F1 SuperSport abroncsok piaci bevezetését.

Pierre Fillon, Mike Rytokoski, Gerard Neveu

Mike Rytokoski, a Goodyear alelnöke és az EMEA-régió fogyasztói gumiabroncsokért felelős európai marketingvezetője az együttműködés kapcsán kiemelte: „A Goodyear és a motorsport közös története hosszú és sikerekben gazdag időszakot ölel fel. Nemcsak vállalatunk máig rekordnak számító 368 Forma 1-es Nagydíj győzelemére gondolok, hanem a 24 órás Le Mans-i versenyeken elért 14 abszolút győzelmünkre is. Az új együttműködés kiváló alkalom arra, hogy a világ leghíresebb endurance versenyén mutathassuk be technológiai megoldásainkat, valamint abroncsaink tartósságát és teljesítményét. Büszkék vagyunk rá, hogy minket választottak erre a feladatra.”

„A Goodyear Le Mans-i öröksége magában foglalja az 1960-tól a 90-es évekig tartó időszak néhány valóban legendás győzelmét. Nagy örömünkre szolgál, hogy egy ilyen, számos győzelmet maga mögött tudó világmárka épp a 24 órás Le Mans-i versenyt, illetve a WEC- és ELMS-bajnokságokat választotta, hogy technológiáit a legnagyobb kihívásokat felvonultató versenykörülmények között vesse be. A vállalat elkötelezettsége az endurance versenyek jövője mellett igazán sokat jelent számunkra, és tükrözi az ACO és endurance bajnokságainak alapelveit.”- kommentálta az együttműködést Pierre Fillon, az Automobile Club de l’Ouest elnöke.

Gerard Neveu, a FIA World Endurance Championship és az Európai Le Mans Széria ügyvezetője pedig kiemelte, hogy: „Mióta idén bejelentette visszatérését, a Goodyear szemmel láthatóan elkötelezte magát a legmagasabb szintű teljesítmény mellett. Az, hogy a vállalat az LMP2-kategóriában mindössze a harmadik próbálkozásra világbajnokságot nyert, önmagában is igazolja a Goodyear csapatának technológiai fölényét és elkötelezettségét, illetve a fejlesztésekbe fektetett erőforrásokat. Büszkék vagyunk rá, hogy a WEC- és ELMS-bajnokságokon egy ilyen kiváló vállalat lehet a kiemelt partnerünk. LMP2-csapataink egy ilyen magas szintű, professzionális támogatás előnyeit élvezve továbbra is szoros versenyben küzdhetnek egymással a győzelemért.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: