Az elmúlt három órában, legutóbbi összefoglalónk óta két igazán fontos esemény történt, de se Pastor Maldonado balesetét, se a #3-as Rebellion végeláthatatlan vesszőfutását nem nevezhetnénk különösebben meglepőnek. Előbbi hozta pályára a safety cart ismét, s egyúttal megkoronázta a WEC-től búcsúzó DragonSpeed csődjét: az amerikai alakulat P1-es egysége már korábban feladta rengeteg műszaki gond miatt, a P2-est pedig dobogós helyen zúzta össze a venezuelai pilóta.
A svájciak #3-as számú autójával pedig folyamatosan történik valami, de mindig éppen csak akkora dolog, hogy még vissza tudjanak térni a harmadik helyért az SMP ellen vívott meccsbe: ezúttal egy háromperces büntetés nullázta le előnyüket, Menezes kipördülése pedig bő két kör hátrányba taszította őket – de még mindig nem írnánk le az egységet, annyiszor visszajöttek már a meccsbe…
A kategóriák élén a korábbiaknál nagyobbak lettek a különbségek, de bőven ledolgozhatóak egy 6 órás versenytáv alatt, hiszen ennyi van még hátra, egy teljes WEC-futam. A #7-es Toyota másfél perccel vezet a #8-as előtt, melynek egyszerűen nincs meg a kellő tempója jelenleg. A G-Drive előnye nagyjából egy kör a P2-ben, az amatőrök közt a Keating Ford több perccel vezet a Project 1 bajnoki listavezető Porschéje előtt. A legszorosabb most is a Pro, ahol az #51-es Ferrari, az egy szem állva maradó Corvette és két Porsche, a #91-es és a #93-as jelenleg 25 másodpercen belül, de eltérő kiállási ritmuson vannak a Ferrari és a többiek.
Jelenleg még 50 autó van versenyben, az amatőrök közül kettő, a többi kategóriában három egység adta fel a küzdelmet.