DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
WEC

LM24 6. óra: Szitáló eső, safety car

Meglehetősen problémamentesen alakult az első három óra az idei Le Mans-on – a második hármasról viszont már nem mondható el ugyanez: újra nyitott a verseny a győzelemért.

ÉLŐ KÖZVETÍTÉS ITT!

A Mike Conway által az első órákban kiépített előnyt Kobayashi és Lopez is meg tudta őrizni a #8-as Toyotával szemben, de a hatodik órában aztán ez jelentősen lecsökkent, ugyanis a verseny első komolyabb balesete miatt beküldött safety car nagyon szerencsésen jött ki a számukra. Magát a balesetet a japán úrvezető, a három órával korábbi összefoglalóban is „megénekelt” Hoshino okozta, aki nemes egyszerűséggel a betonfalba küldte Marcel Fässlert és a #64-es Corvette-et – utóbbi autó lett a verseny első kiesője. Aztán az újabb biztonsági autó (ld. lentebb) ismét a #8-as kezére játszott, így jelenleg már Alonsóék vezetnek Le Mans-ban.

A harmadik helyért is ádáz csata dúlt: a Rebellion a bokszban veszített időt, de Thomas Laurent nagyszerű teljesítménnyel visszaküzdötte magát a két SMP elé. Aztán nem egészen fél körrel a parádés előzése után az autó kitört féktávon és orral a korlátba csapódott, ráadásul a szétrepülő törmelék a mögötte érkező #11-es SMP-ben is kárt tett, így jelenleg a lesipuskás #17-es SMP-é a harmadik hely.

l-fass3



Az LMP2-ben magasan kiemelkedik a mezőnyből a Signatech és a G-Drive autója, a többiek jelenleg a harmadik helyért birkóznak, míg a GTE Próban a sorozatos biztonsági autók elkezdték szétcincálni a mezőnyt, e sorok írásakor csak annyi biztos, hogy a Porsche #92, a bajnoki listavezető autó vezet az #51-es Ferrari és az egy szem állva maradt Corvette előtt.

Alonsóékhoz hasonlóan szerencsés csillagzat alatt versenyez az egyetlen privát Ford, Ben Keating #85-ös egysége, mely folyamatosan növeli előnyét, és a biztonsági autók is kedveztek neki, így jelenleg magasan vezeti az Am-kategóriát.

ÉLŐ KÖZVETÍTÉS ITT!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: