DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
WEC

Buttonék dobogóra is állhattak volna Le Mans-ban?

A domináns Toyotákat esélytelen volt elkapni az idei Le Mans-i 24 órás versenyen, Jenson Button gárdája viszont mindenki másra veszélyt jelenthetett volna. A technika azonban közbeszólt.

Az LMP1-es kategóriában, de hibrid-hajtás nélkül állt rajthoz az SMP Racing 11-es számú versenyautójával Jenson Button, aki az orosz tulajdonú csapatnál két Oroszországból érkezett versenyzővel osztozott a vezetési feladatokon, Vitalij Petrovval és Mihail Aljosinnal.

Az már jóval a verseny előtt egyértelmű volt, hogy a hibrid-Toyotákat önerőből legyőzni lehetetlen, kizárólag akkor nyerhetett volna más, ha a két japán rakétával valami komolyabb probléma adódik és órákon át szerelni kell, netán ki is esnek.

A dobogó harmadik fokára azonban reális esélye volt a Rebellionokon kívül az SMP Racing két P1-es versenyautójának is, az időmérő után ez a lehetőség még erősödött is. A 24 órás verseny későbbi alakulását látva pedig kijelenthetjük, hogy ha a 11-es számú autó, komolyabb technikai hiba nélkül megy végig a futamon, reálisan dobogóra állhattak volna Buttonék. 

Amikor ment az autó, abszolút hozta a Rebellion tempóját, sőt, néha jobbat is


De az autósportban a technikának óriási szerepe van. Button már szombaton kora este tudta, hogy jó eredményre semmi esélyük nem maradt (egy órákig tartó, kényszerű szerelés miatt), de a kockás zászlót azért szerették volna meglátni. Végül, nagyjából egy óra hiányzott volna még számukra, de a 2009-es világbajnok alatt ekkor végleg megadta magát a versenyautó egy motorhiba miatt.

„Nagy kár, hogy kétszer is komoly technikai hibával találkoztunk. Az első meghibásodás, több, mint 45 kör hátrányunkba került, onnantól nagyon nehéz lett a helyzetünk. Az volt bennünk, hogy még nagyjából huszonegy órán át nyomni kell a gázt úgy, hogy tudjuk, a célba érésen kívül semmilyen kézzel fogható eredményt nem érhetünk már el” – nyilatkozta Jenson Button a verseny leintése után.

„Vitalij, Mihail és én magam is elég jó munkát végeztünk, remek tempót diktáltunk, de figyeltünk arra is, nehogy túl keményen nyomjuk az autónak. A végén mégiscsak elromlott sajnos a motorunk, nagy kár érte.”

„De azt gondolom, hogy mindenki sokat tanulhatott ebből a versenyből. A csapat kitűnő munkát végzett, hogy ennyire versenyképes tempónk lehetett. Teljesítményben valóban felvettük a versenyt a Rebellionnal, ahogy stratégiában is. Első élményem Le Mans-ban nem volt rossz, a hibáinkból viszont tanulnunk kell” – dicsérte csapatát Button.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: