DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
WEC

Mégis van Alonso-pole, Fittipaldi kettős lábtörést szenvedett Spában

Csúnya balesettel vette kezdetét a Hosszútávú-világbajnokság szuperszezonja Spában, aminek következtében Pietro Fittipaldit kettős lábtöréssel szállították kórházba. A pole a #7-es Toyotáé lett, amíg ki nem zárták.

Emerson Fittipaldi idősebb pilótaunokája a DragonSpeed LMP1-es autójának versenyzője Ben Hanley és Henrik Hedman oldalán, és első futamhétvégéjére készült a WEC-ben. A 21 éves brazil alatt az időmérőn, az Eau Rouge-ban bicsaklott meg az autó, amit követően irányíthatatlanul a gumifalba száguldott. Fittipaldit a mentés után helikopterrel szállították kórházba, a WEC közleménye szerint pedig végig eszméleténél maradt, nem volt életveszélyben, viszont mindkét lábán töréseket szenvedett.

Az idén több sorozatban is szárnyait bontogató Fittipaldi ezáltal hosszabb időre kidőlhet az autóversenyzés körforgásából, így lemaradhat a Le Mans-i 24 órásról, hiányozni fog a Super Formula futamairól, és nem lesz ott az Indy 500-on sem, ahol szintén debütálni szeretett volna május végén.

A baleset nyomán 30 percig állt az időmérő, amit ezen kívül Stephane Sarrazin leálló SMP-AER-je miatt is meg kellett szakítani egyszer piros zászlóval.

A pole-pozíció végül a Toyotához került, de nem valósult meg a sokak által várt forgatókönyv a debütáló Alonso sikerével. A japánok másik autója bizonyult ugyanis a leggyorsabbnak Kamui Kobayashi és Mike Conway vezetésével, miután körátlaguk közel négy tizeddel erősebb volt a #8-as autóénál, amit Alonso és Kazuki Nakajima vezetett. A harmadik helyre közel két másodperces hátrányban bejött a Rebellion Neel Janival és Bruno Sennával, míg a testvérautó negyedik lett. Az SMP Racing eredményesebb autója az 5. helyről kezdheti meg a spái 6 órást, Jenson Button azonban ezen a hétvégén még nem ül autóba, így csapattársai, Vitalij Petrov és Mikhail Aljosin feleltek az eredményért.

FRISSÍTÉS: A pole-t szerző Conwayéket utólag kizárták, így Alonsóék örökölték meg az első helyet. 

Az LMP2-eseknél Nicolas Lapierre és Pierre Thiriet juttatták a legjobb helyezéshez a Signatech Alpine-t, dacára annak, hogy az edzéseken még a Pastor Maldonado-féle DragonSpeed diktálta a tempót. Ők végül csak kategóriájuk ötödik helyén végeztek.

 

Az időmérő végeredménye (LMP1 és LMP2):

# Versenyzők Csapat Idő/Hátrány
1 M.Conway, K.Kobayashi, J.M.Lopez Toyota Gazoo Racing 1:54.583
2 S.Buemi, K.Nakajima, F.Alonso Toyota Gazoo Racing 0.379
3 N.Jani, A.Lotterer, B.Senna Rebellion Racing 1.842
4 M.Beche, T.Laurent, G.Menezes Rebellion Racing 2.409
5 M.Aleshin, V.Petrov SMP Racing 3.664
6 O.Webb, D.Kraihamer, T.Dillmann ByKOLLES Racing Team 4.114
7 H.Hedman, B.Hanley, P.Fittipaldi DragonSpeed 4.575
8 N.Lapierre, A.Negrao, P.Thiriet Signatech Alpine Matmut 7.822
9 R.Rusinov, J-E.Vergne, A.Pizzitola G-Drive Racing 7.846
10 H-Pin Tung, G.Aubry, S.Richelmi Jackie Chan DC Racing 8.241
11 J.Jaafar, W.Tan, N.Jeffri Jackie Chan DC Racing 8.440
12 R.Gonzalez, P.Maldonado, N.Berthon DragonSpeed 8.837
13 F.Perrodo, M.Vaxiviere, L.Duval TDS Racing 10.120
14 F.van Eerd, G.van der Garde, J.Lammers Racing Team Nederland 10.919
15 E.Creed, R.Ricci, J.Canal Larbre Competition 11.156
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: