2018-ban egy Toyota volánjánál állhat rajthoz a Le Mans-i 24 órás viadalon a kétszeres spanyol világbajnok. Régóta bevallotta már, hogy a tripla korona megszerzése pályafutásának egyik fő célja. A Formula-1-es világbajnoki cím kétszeresen is kipipálva, tavaly pedig az Indy 500-ba kóstolt bele, nem is vallott szégyent.
Jó ideje pedzegette, hogy szeretne Le Mans-ban is indulni, lehetőleg győzelmi esélyekkel, erre pedig most meg is lesz a lehetősége, a japán vállalat ugyanis helyet biztosított neki egyik gyári alakulatánál. Természetesen szeretné már első nekifutásra is megnyerni a híres versenyt, ám ez azért nem olyan egyszerű.
Stílszerűen a 24 órás versenyen 24 pilótának sikerült eddig az a bravúr, hogy rögtön, első nekifutásra megszerezte az összetett győzelmet. Ebben az évezredben azonban csak egyszer történt meg, 2015-ben viszont két újonc is felkerült a listára, köztük Nico Hülkenberg, a Renault aktív, gyári pilótája.
Kiknek sikerült eddig első próbálkozásra nyerni Le Mans-ban?
1923: André Lagache és René Léonard, Chenard & Walker
1928: Bernard Rubin és Woolf Barnato, Bentley
1932: Luigi Chinetti, Alfa Romeo
1933: Tazio Nuvolari, Alfa Romeo
1934: Philippe Etancelin, Alfa Romeo
1935: Luis Fontés, Lagonda
1937: Jean-Pierre Wimille, Bugatti
1951: Peter Walker, Jaguar
1952: Fritz Riess és Hermann Lang, Mercedes-Benz
1955: Ivor Bueb, Jaguar
1967: A.J. Foyt, Ford
1977: Hurley Haywood, Porsche
1979: Klaus Ludwig, Porsche
1988: Andy Wallace, Jaguar
1993: Christophe Bouchut és Éric Hélary, Peugeot
1996: Alexander Wurz, Porsche
1997: Tom Kristensen, Porsche
1998: Laurent Aiello, Porsche
2015: Nico Hülkenberg és Earl Bamber, Porsche