DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
WEC

Webber év végén visszavonul a versenyzéstől

A japán hétvégét megelőzően a Porsche bejelentette: a korábban az F1-ben is több futamgyőzelmet arató, tavaly pedig a WEC-ben vb-címet szerző ausztrál a szezon végén szögre akasztja a bukósisakját.

Mark Webber nevét 2002-ben ismerhette meg az autósport-rajongók széles köre, amikor a Minardi színeiben bemutatkozott a Formula-1-ben, s hazai idénynyitóján rögtön pontot is szerzett. Később aztán versenyzett a Jaguarnál, a Williamsnél és a Red Bullnál is – legnagyobb sikereit utóbbi istálló képviseletében érte el: összesen kilenc győzelmet aratott, 2010-ben pedig kis híján a világbajnoki cím is összejött neki. A 2013-as évad után aztán átnyergelt – pontosabban visszatért, hiszen korábban már indult a Le Mans-i 24 óráson is – a hosszútávú-versenyzés világába, ahol a Porsche gyári pilótája lett, amelynek színeiben tavaly Timo Bernhard és Brendon Hartley oldalán megnyerte az összetett.

A 40 éves ausztrál azonban hamarosan a hosszú út végére ér, a Porsche ugyanis a WEC japán hétvégéje előtt bejelentette: Webber az idény végén visszavonul a versenyzéstől. A rutinos pilóta ugyanakkor a márka kötelékeiben marad annak „speciális képviselőjeként”, ám a pályákon már csak most hétvégén Fujiban, valamint Sanghajban és Bahreinben láthatjuk majd.

webber-wec-dppi



„Megérkeztem oda, ahova tartozom” – kezdte nyilatkozatát Webber. „A Porsche volt az a márka, amit mindig is a legjobban szerettem, és ami a legjobban passzol hozzám. Hiányozni fog a nyers tempó, a leszorítóerő és a versengés, de szeretném a csúcson abbahagyni, s már nagyon várom az új feladataimat.”

„Nagy váltás volt, amikor átjöttem az F1-ből a WEC-be, és egy teljesen új tapasztalt” – elevenítette fel a néhány évvel ezelőtt történteket az ausztrál. „De a legjobb pillanatban döntöttem így. Rájöttem, hogy szeretem megosztani az autómat, a Timo, Brendon és köztem lévő kémia pedig egészen különleges, és mindig is emlékezni fogok rá. Furcsa lesz Bahreinben utoljára versenyautóba ülni, de mostantól szeretném kiélvezni minden pillanatát a hátralévő futamoknak.”

A Porsche nevében az LMP1-es projekt alelnöke, Fritz Enzinger búcsúzott Webbertől: „Mark már a projekt építkezési fázisában segített minket a tapasztalataival, és zökkenőmentesen illeszkedett be a csapatba. A volán mögött egy tisztességes harcos, aki sosem riad vissza a legkeményebb kerék a kerék elleni csatáktól sem, ugyanakkor ezzel egyidejűleg taktikus és nagy benne a csapatszellem. Ez a keverék pedig tökéletes hosszútávú versenyzővé tette őt, aminek logikus következménye volt a Timo Bernharddal és Brendon Hartley-val közösen megnyert 2015-ös világbajnoki cím.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: