A Porsche erős bemutatkozó szezonnal kezdett a Hosszútávú Világbajnokságon, öt dobogós helyet szereztek eddig, ez előző futamon, Bahreinben érték el eddigi legjobbjukat, először lettek másodikak és kettős dobogót gyűjtöttek. Az interlagosi 6 óráson már azon törhetik a fejüket, összejöhet-e az első győzelem: Webberék mögött ugyanis mindkét edzésen a másik, Romain Dumas, Marc Lieb és Neel Jani vezette egység végzett.
A legközelebbi üldöző mindkétszer az idén gyenge címvédő évet futó 1-es Audi volt, Lucas Di Grassival, Loic Duvallal és az utolsó versenyét teljesítő Tom Kristensennel. A 2014-es világbajnok Davidson/Buemi páros negyedik és ötödik hellyel nyitott, ők mentek legjobban a toyotás különítményből. A másik autóban ismét Mike Conway ül Kazuki Nakajima helyett.
Mark Webber 1:18:349-es idővel futotta meg a nap legjobbját: a testvérautót csak 0,091, az 1-es Audit 0,106 másodperccel utasította maga mögé. Formula-1-ben töltött időszakában Webber mindig jól teljesített a brazil pályán, kettő győzelmet szerzett itt.
Az LMP2-es kategóriát a Rusinov/Canal/Pla trió vitte, akik hétvégén megszerezhetik kategóriájuk bajnoki címét. Rajtuk kívül Sergey Zlobin és Anton Ladygin lehet még az LMP2 legjobbja. A GT osztályait az Aston Martinok uralták. A hétvége nagy visszatérője a 67 éves Emerson Fittipali, akinek egysége 20. (az első edzésen második a GT Am kategóriában) és 25. helyet szerzett.
Az első edzés eredménye:
|
Kat. |
Versenyzők |
Csapat |
Autó |
Idő |
Lem. |
1 |
LMP1 |
T.Bernhard, M.Webber, B.Hartley |
Porsche Team |
Porsche |
1:19.172 |
- |
2 |
LMP1 |
R.Dumas, N.Jani, M.Lieb |
Porsche Team |
Porsche |
1:19.511 |
0.339 |
3 |
LMP1 |
L.di Grassi, L.Duval, T.Kristensen |
Audi Sport Team Joest |
Audi |
1:19.770 |
0.598 |
4 |
LMP1 |
A.Davidson, S.Buemi |
Toyota Racing |
Toyota |
1:20.303 |
1.131 |
5 |
LMP1 |
M.Fassler, A.Lotterer, B.Treluyer |
Audi Sport Team Joest |
Audi |
1m:0.320 |
1.148 |
6 |
LMP1 |
A.Wurz, S.Sarrazin, M.Conway |
Toyota Racing |
Toyota |
1:20.825 |
1.653 |
7 |
LMP1 |
N.Prost, N.Heidfeld, M.Beche |
Rebellion Racing |
Rebellion/Toyota |
1:23.182 |
4.010 |
8 |
LMP1 |
D.Kraihamer, A.Belicchi, F.Leimer |
Rebellion Racing |
Rebellion/Toyota |
1:23.520 |
4.348 |
9 |
LMP1 |
P.Kaffer, L.Auer |
Lotus |
Lotus/AER |
1:25.655 |
6.483 |
10 |
LMP2 |
R.Rusinov, O.Pla, J.Canal |
G-Drive Racing |
Ligier/Nissan |
1:25.670 |
- |
11 |
LMP2 |
S.Zlobin, N.Minassian, M.Mediani |
SMP Racing |
Oreca/Nissan |
1:26.587 |
- |
12 |
LMP2 |
M.Howson, R.Bradley, A.Imperatori |
KCMG |
Oreca/Nissan |
1:26.838 |
- |
13 |
LMP2 |
K.Ladygin, V.Shaitar, A.Ladygin |
SMP Racing |
Oreca/Nissan |
1:27.239 |
- |
14 |
GTE Pro |
D.Rigon, J.Calado |
AF Corse |
Ferrari |
1:31.592 |
- |
15 |
GTE Pro |
G.Bruni, T.Vilander |
AF Corse |
Ferrari |
1:31.734 |
- |
16 |
GTE Pro |
F.Makowiecki, P.Pilet |
Porsche Team Manthey |
Porsche |
1:32.004 |
- |
17 |
GTE Am |
K.Poulsen, D.Hansson, N.Thiim |
Aston Martin Racing |
Aston Martin |
1:32.011 |
- |
18 |
GTE Pro |
D.Turner, S.Mucke |
Aston Martin Racing |
Aston Martin |
1:32.129 |
- |
19 |
GTE Pro |
A.MacDowall, D.O'Young, F.Rees |
Aston Martin Racing |
Aston Martin |
1:32.137 |
- |
20 |
GTE Am |
E.Fittipaldi, A.P.Guidi, J.Segal |
AF Corse |
Ferrari |
1:32.183 |
- |
21 |
GTE Pro |
J.Bergmeister, R.Lietz |
Porsche Team Manthey |
Porsche |
1:32.296 |
- |
22 |
GTE Am |
S.Wyatt, M.Rugolo, A.Bertolini |
AF Corse |
Ferrari |
1:32.702 |
- |
23 |
GTE Am |
P.D.Lana, P.Lamy, C.Nygaard |
Aston Martin Racing |
Aston Martin |
1:32.708 |
- |
24 |
GTE Am |
G.Roda, P.Ruberti, M.Cressoni |
8 Star Motorsports |
Ferrari |
1:32.959 |
- |
25 |
GTE Am |
F.Perrodo, E.Collard, M.Vaxiviere |
Prospeed Competition |
Porsche |
1:33.291 |
- |
26 |
GTE Am |
C.Ried, K.Bachler, K.Al Qubaisi |
Proton Competition |
Porsche |
1:33.414 |
- |
A második edzés eredménye:
|
Kat. |
Versenyzők |
Csapat |
Autó |
Idő |
Lem. |
1 |
LMP1 |
T.Bernhard, M.Webber, B.Hartley |
Porsche Team |
Porsche |
1:18.349 |
- |
2 |
LMP1 |
R.Dumas, N.Jani, M.Lieb |
Porsche Team |
Porsche |
1:18.440 |
0.091 |
3 |
LMP1 |
L.di Grassi, L.Duval, T.Kristensen |
Audi Sport Team Joest |
Audi |
1:18.455 |
0.106 |
4 |
LMP1 |
M.Fassler, A.Lotterer, B.Treluyer |
Audi Sport Team Joest |
Audi |
1:18.615 |
0.266 |
5 |
LMP1 |
A.Davidson, S.Buemi |
Toyota Racing |
Toyota |
1:19.239 |
0.890 |
6 |
LMP1 |
A.Wurz, S.Sarrazin, M.Conway |
Toyota Racing |
Toyota |
1:19.390 |
1.041 |
7 |
LMP1 |
D.Kraihamer, A.Belicchi, F.Leimer |
Rebellion Racing |
Rebellion/Toyota |
1:21.709 |
3.360 |
8 |
LMP1 |
N.Prost, N.Heidfeld, M.Beche |
Rebellion Racing |
Rebellion/Toyota |
1:21.819 |
3.470 |
9 |
LMP1 |
P.Kaffer, L.Auer |
Lotus |
Lotus/AER |
1:22.599 |
4.250 |
10 |
LMP2 |
R.Rusinov, O.Pla, J.Canal |
G-Drive Racing |
Ligier/Nissan |
1:24.306 |
- |
11 |
LMP2 |
S.Zlobin, N.Minassian, M.Mediani |
SMP Racing |
Oreca/Nissan |
1:25.608 |
- |
12 |
LMP2 |
M.Howson, R.Bradley, A.Imperatori |
KCMG |
Oreca/Nissan |
1:26.049 |
- |
13 |
LMP2 |
K.Ladygin, V.Shaitar, A.Ladygin |
SMP Racing |
Oreca/Nissan |
1:26.063 |
- |
14 |
GTE Pro |
A.MacDowall, D.O'Young, F.Rees |
Aston Martin Racing |
Aston Martin |
1:30.112 |
- |
15 |
GTE Pro |
D.Turner, S.Mucke |
Aston Martin Racing |
Aston Martin |
1:30.177 |
- |
16 |
GTE Am |
P.D.Lana, P.Lamy, C.Nygaard |
Aston Martin Racing |
Aston Martin |
1:30.367 |
- |
17 |
GTE Pro |
J.Bergmeister, R.Lietz |
Porsche Team Manthey |
Porsche |
1:30.757 |
- |
18 |
GTE Pro |
G.Bruni, T.Vilander |
AF Corse |
Ferrari |
1:30.763 |
- |
19 |
GTE Pro |
F.Makowiecki, P.Pilet |
Porsche Team Manthey |
Porsche |
1:30.810 |
- |
20 |
GTE Am |
K.Poulsen, D.Hansson, N.Thiim |
Aston Martin Racing |
Aston Martin |
1:30.887 |
- |
21 |
GTE Pro |
D.Rigon, J.Calado |
AF Corse |
Ferrari |
1:30.945 |
- |
22 |
GTE Am |
S.Wyatt, M.Rugolo, A.Bertolini |
AF Corse |
Ferrari |
1:31.151 |
- |
23 |
GTE Am |
C.Ried, K.Bachler, K.Al Qubaisi |
Proton Competition |
Porsche |
1:31.302 |
- |
24 |
GTE Am |
G.Roda, P.Ruberti, M.Cressoni |
8 Star Motorsports |
Ferrari |
1:31.369 |
- |
25 |
GTE Am |
E.Fittipaldi, A.P.Guidi, J.Segal |
AF Corse |
Ferrari |
1:31.666 |
- |
26 |
GTE Am |
F.Perrodo, E.Collard, M.Vaxiviere |
Prospeed Competition |
Porsche |
1:31.728 |
- |