DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Tereprali

Elsöprő győzelmet aratott a Toyota a Silk Way Ralin

Július 24-én Pekingben célba ért az ultra kemény hosszú távú autóverseny, a 2016-os Selyemút Rali mezőnye. A Toyota autókkal versenyző csapatok végeztek a sorozatgyártású kategória első három helyén, és ezzel gyakorlatilag márkakupává változtatták a géposztályt.

A Sorozatgyártású kategória győztese az Astana Motorsport csapat, amely Toyota Land Cruiser Prado típussal versenyzett. A Toyota VDJ 200 típussal rajthoz álló Toyota Autobody gyári csapat a széria második helyén végzett. A csapatok 27 százaléka, a sorozatgyártású kategóriában indulók 71,5 százaléka Toyota szabadidőjárművekkel vágott neki a Selyemút Ralinak, így a márka magasan a legnagyobb számban képviseltette magát a rally mezőnyében A Toyota Land Cruiser és a Toyota Hilux tökéletesen helyt álltak, mint a 2016-os Selyemút Rally hivatalos járművei: a több mint 10 000 kilométeres utat egyetlen meghibásodás nélkül tették meg.

Selyemuet_rally_1



A hét elején Pekingben véget ért az ultra kemény hosszú távú autóverseny, a nemzetközi 2016-os Selyemút Rali. A legendás Selyemút mentén zajló, tizenöt napos tereprallyn könnyedén diadalmaskodtak a Toyota szabadidőjárművei. A projekt eddigi legnagyobb szabású rallyjának útvonala három országhatáron ment át, a tizenöt szakasz összesen 10 734 kilométeres távon zajlott, beleértve 4105 kilométernyi, különösen kíméletlen speciál szakaszt.

A rali teljes időtartama alatt kizárólag a legendás Toyota járművekkel versenyző csapatok között folyt valódi verseny a sorozatgyártású kategória (T2) első helyéért. A futam látványosan demonstrálta a Toyota felülmúlhatatlan előnyeit a T2 csoportban. A rajttól egészen a befutóig vérre menő küzdelem folyt az Astana Motorsport és a gyári Toyota Autobody csapat között, amelynek Toyota VDJ 200-asa a második helyen ért célba a sorozatgyártású kategóriában. Szintén szélsőséges kitartásról tett tanúbizonyságot az Off Road Kazakhstan csapata és Toyota Land Cruiser 200-asuk. A Toyota összkerékhajtású modelljei évek óta magától értetődő választásnak bizonyulnak a Selyemút Rally T2 géposztályában. 2016-ban a rajthoz álló 14 csapatból 10 (71,5 %) a Toyota mellett tette le a voksát, ami gyakorlatilag márkakupává változtatta a csoportot.

A Toyota Land Cruiser 155-tel versenyző Astana Motorsport (Kazahsztán) pilótái az élmezőnyben autóztak.

Selyemut_rally_3

„Többször tettük már próbára a Toyotát élesben, versenyen. Az elmúlt 17 évben Toyota Land Cruiser 200 és Land Cruiser Prado típusokkal több, mint 50 rallyt nyertem meg. Ezek a járművek a sorozatgyártású kategória legjobbjai közé tartoznak. A Világkupán, a Dakaron vagy a Selyemút Rally tereprallykon egyaránt élvonalbeli teljesítményre képesek. Azokra a maratoni versenyekre gondolok, amelyek a teljesítmény, a tömeg és a megbízhatóság optimális egyensúlyát követelik meg a járművektől.” – avat be Denis Berezovskiy, az Astana Motorsport (Kazah Köztársaság) pilótája.

Az élvonalbeli Toyota tereptechnológiák képességeit mindennél látványosabban bizonyította a 116. számú autó legénysége, élén Jerome Pelichet-vel, akik Toyota Hiluxukkal a Super-Production kategóriában és az összesítésben egyaránt zseniálisan teljesítettek. A Raid Lynx Team az első tízben, összesítésben pedig a nyolcadik helyen végzett.

„Azért választottam a Toyotát, mert egyszerűen nincs nála jobb.” – fogalmaz Jerome Pelichet arról, miért Toyota terepjáróval vett részt a rallyn (Raid Lynx Team, Franciaország).

Selyemut_rally_2

A Toyota Land Cruiser kompromisszumokat nem ismerő megbízhatósága, és a Toyota Hilux legendás tartóssága meghatározta a csapatok többségének a járműválasztását: az általános rallykategóriákban a Toyotára alapozták sikereiket.  2016-ban a csapatok 27 százaléka döntött a Toyota legendás tartóssága, megbízhatósága és minősége mellett, amint tizenöt napon át küzdöttek egymással az elsőségért, és ezzel a márka messze a legnagyobb arányban képviseltette magát a mezőnyben. A 2016-os Selyemút Ralin részt vevő, világszínvonalú csapatok közül többen már régen magától értetődően döntenek a Toyota típusai mellett, ha versenytámogató vagy szervizautóról van szó. A tereprallyn részt vevő csapatok 40 százaléka, összesen 35 stáb választotta a Toyotát kiszolgáló kocsinak. 2016-ban a műszaki segítőknek minden eddiginél több dolguk akadt. A Selyemút Rali útvonala kíméletlen próbatétel elé állította a résztvevőket: a kazah sztyeppéken és a kínai sivatagokban 40 fokos hőség, a Volga sztyeppéin súlyos esőzések, másutt dűnék, hágók, gázlók és egyéb akadályok nehezítették a verseny több mint 10 000 kilométeres útvonalát. 2016-ban a Toyota szabadidőjárművei szolgáltak minden idők legnagyszerűbb Selyemút Ralijának hivatalos járműveként. A gyári kivitelében is bármilyen kihívásnak megfelelni képes Toyota Land Cruiser és Toyota Hilux típusok tökéletesen helyt álltak a tereprally hivatalos járműveiként. Mivel a rali elengedhetetlenné tette az extrém út- és klímaviszonyokhoz való alkalmazkodást, a masszív alvázas szerkezetű, megbízható összkerékhajtással szerelt, fejlett elektronikus terepsegédlettel rendelkező Toyota szabadidőjárművek gond nélkül juttatták el a szervezőket az útvonal legnehezebben elérhető pontjaira, és ragyogóan megbirkóztak minden eléjük kitűzött feladattal.

„Számunkra nincs annál fontosabb, mint hogy a Toyota járművek hatalmas arányban képviseltették magukat a Selyemút Rali tereprali mezőnyében, legyen szó a csapatok versenyző járműveiről vagy kiszolgáló autójairól. Szintén a Toyota járművei segítségével jutottak el a szervezők és az újságírók a leglehetetlenebb helyekre, ahová út sem vezetett. A legendás Toyota Land Cruiser és Toyota Hilux modellek nélkülözhetetlenek, ha képességeink legvégső határait feszegető próbatételre indulunk. Pontosan ezért volna elképzelhetetlen a Dakar vagy a Selyemút Rally tereprally a Toyota terepjárói nélkül.” – hangsúlyozza Tatiana Khalyavskaya, az OOO Toyota Motor marketing részlegének igazgatója. 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: