Kivéve, hogy viszonylag ritkán kerül sor rá reggel hét órától, és még sohasem estek át rajta Monacóban, amely többek között azért különleges (számukra pedig elsõsorban azért), mert a technikai sportok bölcsõje. Elég ha csak az F1-re gondolunk, amelynek futama a legrégebbi a versenynaptárban, vagy a Monte-Carlo-ralira, amelyen mindenki szeretne legalább egyszer elindulni és célba érni.

S az Africa Race szervezõi mindent meg is tettek annak érdekében, hogy a versenyzõk átérezzék az „autósport bölcsõje”-hangulatot: a parc fermét a Formula–1-es depó helyén jelölték ki, a rajtkapun áthaladva pedig ráhajthattak a versenyzõk arra az aszfaltra, amelyen Nico Rosberg május végén megnyerte a nagydíjat.
„Megható érzés, hogy itt vagyunk, az autósport bölcsõjénél, fõleg, hogy a bakancslistámon az egyik elsõ helyet a Monte-Carlo-rali foglalja el – azon a versenyen egyszer még nagyon szeretnék rajthoz állni –, ám az igazat megvallva most már nagyon mennék innen. Várom, hogy Afrikában legyünk, hogy versenyezhessünk” – mondta az Opel Dakar Team navigátora, Bunkoczi László, aki egy év kihagyás, egy év rehabilitáció után ül újra versenyautóba, miután a legutóbbi Africa Race-en két gerinccsigolyája is eltört egy nagy sebességnél elszenvedett bukásban. Ám az azóta eltelt idõszakban mindent megtett, hogy újra a régi legyen, és az orvosok engedélyezték is számára a versenyzést. Nem csoda hát, hogy várja a rajtot.

„Az adminisztratív és technikai ellenõrzés semmiféle fennakadást nem jelent már az életünkben. A fiúk jól felkészítették a Mokkát, nem kellett aggódni, hogy megfelel-e a biztonsági tank, az ülés, a sisak, vagy a bukócsõ, mert tudtuk, hogy igen” – mondta Szalay Balázs, majd amikor felvetõdött a Monacóban, a kaszinók városában kézenfekvõ kérdés, hogy vajon a szerencsének mekkora szerepe van a terepraliban, a válasz egyértelmû volt: sok, nagyon is sok. Fõleg egy maratoni sivatagi versenyen, ami rájuk vár. Rájuk, és magyar részrõl a kamionos Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László trióra, amely immár hetedszer áll rajthoz ezen a klasszikus útvonalon zajló viadalon, s természetesen az a célja, hogy a Kamazokkal felvéve a versenyt a dobogóra álljon a végén.
Az Africa Race mezõnye vasárnap éjszaka behajózik, a hétfõt egy hatalmas kompon tölti, hogy azután december 29-én elkezdõdjön a 6000 kilométeres száguldás, amelynek végén a versenyzõk Marokkót és Mauritániát átszelve megérkezik Szenegálba, a Dakartól nem messze lévõ Rózsaszín tó partjára.