SzalayBalázs
Opel Dakar Team: Irány a Közel-Kelet!
Az Opel Dakar Team párosa, Szalay Balázs és Bunkoczi László a Közel-Keletre készül! Ám egy váratlan fordulattal nem a januári, szaúd-arábiai Dakar Ralira, hanem az azt követő februári, katari világkupa-viadalra hangol a csapat.
részletekNyolc vk-pontot szerzett Szalay és Bunkoczi
A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős még egy emberpróbáló, 211 kilométeres sivatagi szakaszt teljesített szombaton, és a hatodik helyen végzett a Baja Jordan viadalon, ami nyolc világkupa-pontot jelent számára.
részletekDakar: Szalayék a 18. helyen!
Szalay Balázs és Bunkoczi László borzasztóan nehéz, ugyanakkor eredményes napon van túl – az Opel Dakar Team párosa idei legjobb részeredményét produkálva a 18. helyen végzett a Dakar Rali nyolcadik szakaszán!
részletekSzalay Balázs elindult a Dakarra
Nagy utazással kezdődik az idei első nagy kaland. Szalay Balázs csütörtökön kora reggel elrepült Peru fővárosába, Limába, ahol január 6-án elrajtol a 41. Dakar rali mezőnye, amely 5000 kilométer megtétele után ugyanoda is tér vissza.
részletekOpel Dakar Team: Türkmén tanulságok – a versenyző szemével
Kettős érzések kavarognak Szalay Balázs fejében a múlt heti Türkmén Desert Race-szel kapcsolatban – voltak olyan részei az elmúlt bő egy hétnek, amelyek nagyon tetszettek neki, s voltak, amelyeken még van mit javítani. Az Opel Dakar Team pilótája különböző aspektusokból osztotta meg türkmenisztáni tapasztalatait.
részletekOpel Dakar Team: A hatodik helyre lehet építkezni!
A Türkmén Desert Race mezőnye számára hosszú, de gyors szakaszt jelöltek ki a zárónapon, ami egy húsz kilométeres, tengerparti száguldással ért véget Türkménbasi partjainál – méltó lezárása volt ez az ötnapos sivatagi viadalnak, amelyen a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős a hatodik helyen végzett.
részletekSzalay: A sivatag jóval több, mint sok homok
Újabb sivatag, újabb kihívás – az Opel Dakar Team párosa hamarosan a Karakum felé veszi az irányt, abba a sivatagba, ahol eddig a nemzetközi mezőnyből még senki sem járt.
részletekFelfedezők nyomában az Opel Dakar Team
Ötvennél is több csapat áll rajthoz szeptember 11-én az első Türkmén Desert Race-en – köztük ismert terepraliversenyzők és amatőrök is, akik mind azért érkeznek, hogy felfedezzék Türkmenisztánt. Elsősorban persze a Karakum-sivatagra kíváncsiak, hiszen az teljesen ismeretlen terep mindenki számára. A mezőny – soraiban a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettőssel – kelet-nyugati irányban szeli át az országot, öt szakaszt teljesítve.
részletekMúltidézés Alaszkában - Szalay 30 éve járt legutóbb Homerben
Akkor egy táblával érkezett, amelyre az volt írva angolul: „Munkát keresek”. Ennyi volt az összes angoltudása. Napokig bóklászott a kikötőben, sátorban aludt, míg végül az egyik halászhajón munkát kapott. Tulajdonképpen így kezdődött a felnőtté válásának története, hiszen azon a hajón tanult meg keményen dolgozni, ott kereste azt a kezdőtőkét, amellyel itthon vállalkozásba fogott.
részletekNégylevelű lóhere és szerencsefaktor a sivatagban
A szerencse nem csupán az életben, a sivatagi versenyzésben is nagyon fontos – ám Szalay Balázs szerint nem lehet karba tett kézzel várni rá, tenni is kell érte. Az Opel Dakar Team pilótájának tapasztalatai szerint ugyanis Fortuna nem szegődik ok nélkül az ember mellé – meg kell dolgozni a kegyeiért!
részletekJogos, de fájdalmas döntés – Szalayék nem folytathatják
Vöröslő szemekkel, két-három órás alvás, egész éjszakás szerelés után vágtak neki a keddi szakasznak. Nem adták fel, úgyhogy már csak ezért is megérdemelték volna, hogy átengedje őket a sivatag. Megjegyzendő, a sivataggal nem is lett volna baj, a dűnéket simán vették, a technika ördöge azonban közbeszólt. Az Opel Dakar Team párosa a verseny feladására kényszerült a 40. Dakar Ralin.
részletekNehéz döntést hozott az Opel Dakar Team
Álltak a dűnék között, és megint nem indult a kocsi. A harmadik önindító ment tönkre három nap alatt. Ezúttal azonban annyi különbség volt, hogy Szalay Balázs és Bunkoczi László az előző napi éjszakai műszak miatt utolsóként rajtolt a szakaszon, vagyis mögötte már nem jött senki. Úgyhogy amikor az egyetlen, még látótávolságon belül lévő kamion lehúzta őket egy nagy dűnéről és beindult az Opel Crossland, döntést kellett hozniuk. Belemennek egy hosszú, hosszú dűnesorba, kockáztatva, hogy megint kint éjszakáznak a sivatagban, vagy kimennek a műútra a két csekkpont között. Utóbbi mellett döntöttek.
részletek