Az elsőkerék-meghajtású széria idei ötödik, utolsó előtti versenyét tartják Lettországban szeptember 16-17-én: ezt már csak a német szezonzáró követi a hónap utolsó hétvégéjén. A pálya ismeretlen a mezőny többsége számára, a Volland Racing versenyzőinek azonban nem, hiszen a legutóbbi helyszínen, Franciaországban győztes Szabó Krisztián csapattársaival nyáron tesztelt Rigában.
„Maga a versenypálya régebbi, a ralikrossz nyomvonal azonban új építésű, tavaly készült el, amikor a világbajnokság először versenyzett itt. Idén a Super 1600 naptárába is bekerült Lettország. Jó minőségű a pálya, és ők is megtesznek mindent, hogy a rendezésre ne lehessen panasz” – beszélt az FIA Európa-bajnokság soron következő hétvégéjéről Szabó Krisztián, aki már csütörtökön a helyszínről jelentkezett. „Már felépítettük a sátrat. A megszokottnál korábban kellett jönnünk, mivel elég zsúfolt a depó, és már ma reggel meg kellett érkezni, hogy be tudjunk állni a helyünkre.”
„A vonalvezetés első pillantásra egyszerűnek tűnik, de valójában annyira nem az. Nem mentünk olyan sokat a teszten, viszont egy-két hasznos beállítást találtunk, és az apró kis trükkjeit is megismertem. Leginkább Loheachoz tudnám hasonlítani, de annál hosszabb a pálya, több kanyarral, a köridő 53 másodperc körül van. Alapvetően élvezetes pálya, gyors és ritmusos, van benne két ugrató is, aminek különösen örülök, az egyik eléggé tempós, nagyot lehet ugratni rajta.”
„A francia verseny előtt még 13 pont hátrányban voltam a bajnokságban, most pontegyenlőséggel első helyen állok. A stratégián azonban nem szabad változtatni, az előző versenyek mentalitását és tempóját kell itt is továbbvinnem” – mondta a Skoda Fabiát hajtó váci versenyző, aki százszázalékos loheaci győzelmével ugrott nagyot előre a bajnokságban. Lettországban nem csupán a vonalvezetés lesz hasonló a francia versenyhez: ha hinni lehet az előrejelzésnek, vasárnap fog megérkezni az eső, akárcsak két héttel ezelőtt.
Az összetett állása 4/6 verseny után: 1. Szabó Krisztián (magyar, Skoda Fabia) 90 pont; 1. Artis Baumanis (lett, Skoda Fabia) 90; 3. Ulrik Linnemann (dán, Peugeot 208) 77; 4. Jussi-Petteri Leppihalme (finn, Renault Twingo) 74; 5. Timur Shigabutdinov (orosz, Renault Twingo) 72.