SzabóKrisztián
Szabó Krisztián rovata: Fejétől bűzlik
Menesztették a Ferrari csapatfőnökét. Jogos volt az elmúlt időszak legjobb szezonja után elküldeni Mattia Binottót, ki lenne a megfelelő utód a vezetői pozícióban – és a fő kérdés, megoldja-e a csapat problémáit a csere?
részletekSzabó Krisztián rovata: Beugrók szerencséje
Nyck de Vries monzai pontszerzése Formula–1-es ülést ért a 2023-as szezonra. Nem először fordult elő, hogy egy beugró versenyző erős eredményre volt képes, és megelőzte a tapasztaltabb ellenfeleket – hasonló helyzetben én is voltam pályafutásom során. Mi a kiemelkedően szereplő újoncok titka?
részletekSzabó Krisztián rovata: Csak elveszíthetik
Feléhez érkezett a Formula–1-es szezon a nyári szünetben. A Red Bulltól és Verstappentől a bajnoki címet elvenni már nem lehet, a Ferrari-átok pedig Leclerc-t is utolérte.
részletekSzabó Krisztián rovata: Karikagyűrűk és piercingek
Az ékszertilalom volt a hírek és pletykák témája az elmúlt hetekben, versenyzők tiltakoztak ellene és viccelődtek vele. Jogos a felháborodás, vagy túl van lihegve az egész? A pilótákra kellene bízni, vállalják a plusz kockázatot? És ki nyeri az erőfitogtatást, Lewis Hamilton vagy az FIA?
részletekSzabó Krisztián rovata: Győztest lecserélni
Ritkán fordul elő, hogy elhagynak egy győztes csapatot. Ez történt, amikor Nico Rosberg világbajnokként távozott a Mercedestől és a Formula-1-ből, vagy amikor Ott Tanak a WRC megnyerése után csapatot váltott, a Toyotától elment a Hyundaihoz. De nem csak a versenyző távozhat: egy gyár is otthagyhatja nyerő csapatát. Ez történt az ETCR-ben: a Cupra a Zengő Motorsporttal lett az első szezon bajnoka, idén mégis Mattias Ekström csapata viszi az elektromos túraautós projektet. Miért cserél le egy gyár egy győztes csapatot?
részletekSzabó Krisztián rovata: Szabályváltozások
A 2022-es a változások éve több nagy nemzetközi sorozatban is. A Formula–1-ben radikálisan átalakult az aerodinamika, a WRC-ben Rally1-es autók érkeztek hibrid hajtással, a Ralikrossz-világbajnokságon pedig a benzinmotort leváltják teljesen elektromosra, egységes lesz az erőforrás, az akkumulátor és a hajtás is.
részletekŐk voltak a 2021-es év legjobb magyar autóversenyzői
A tradíciónak megfelelően 2021-ben, a hetedik évben sem maradt ki az Autósport évkönyvből a TOP50 Magyar Autóversenyző rangsor. A közreműködők valamennyi szakág legjobbjai közül állították össze a listát – íme az első tíz helyezett, akik öregbítették a hazai autósport hírnevét az elmúlt év során.
részletekSzabó Krisztián: Megtiszteltetés, hogy első lettem a TOP50 listán
Ralikrossz-világbajnokságon elért sikerei révén 2021-ben Szabó Krisztiánt szavazták meg a legjobb magyar autóversenyzőnek az Autósport évkönyv készítői. A 29 éves ralikrosszos két harmadik helyezést szerzett, de elárulta, ennél többre vágyott.
részletekNem biztos, hogy a világbajnokságon marad Szabó Krisztián
Magyarország eddigi legjobb eredményeit érte el a ralikrossz legmagasabb szintjén, de előfordulhat, hogy 2022-ben egy másik sorozatban látjuk a TOP50 Magyar Autóversenyző lista első helyezettjét. Ami biztos: elektromos autóval fog versenyezni.
részletekWRX: Kristoffersson győzött, Hansent kizárták, Szabó Krisztián újra dobogón
Hó fogadta szombat reggel a WRX mezőnyét a Nürburgringen. Timmy Hansen döntőből való diszkvalifikálása után mindössze négy pont maradt bajnoki előnye – óriási összecsapás várható vasárnap az egyszeres és háromszoros világbajnok közt.
részletekNyerő joker, büntetés és domináns bajnok
Portugáliában versenyzett a Ralikrossz-világbajnokság, ahol Niclas Grönholm jokartaktikája révén győzött – csapattársa, Szabó Krisztián negyedik lett. Ugyanitt véget ért az RX3 Európa-bajnokság szezonja.
részletekElőször dobogón magyar a Ralikrossz-világbajnokságon
A hazai autósport fontos mérföldkövét jelentő esemény történt Spa-Francorchamps-ban: Szabó Krisztián harmadik pozícióban végzett a WRX döntőjében. Nem csupán ő, magyar ralikrosszos sem ért el korábban ilyen eredményt. Egy Európa-bajnokot is felavattak Belgiumban.
részletek