A Ralikrossz-világbajnokság hétvégéje a november 9-10-i hétvégén Törökországban zárul: az eredetileg Kínában tervezett finálét helyezték át Isztambulba és három héttel későbbre.
Az előző nyolc fordulón öt győzelmet megszerző Kristoffersson eleve 46 pontos előnnyel érkezett Törökországba – egy dupla fordulón 60 egység érhető el –, így csak néhány pontot kellett begyűjtenie a vb-cím garantálásához. A pillanatra már a második előfutamon sor került: a rajtnál negyedik helyre visszaeső svéd remekbe szabott futamon ért célba az öt vb-egységet érő első helyen.
Ezzel eldőlt a 2024-es bajnoki cím sorsa – amely a Kristoffersson-duplát hozó szezonnyitótól kezdve nem volt kétséges –, az elektromos korszakot felváltó „Technológiák csatája” szabályrendszerben sem tudták legyőzni a 35 éves svéd versenyzőt, aki benzinmotoros VW Polóval múlta felül ellenfeleit. 2017, 2018, 2020, 2021, 2022 és 2023 után 2024-ben megszerezte hetedik ralikrossz-világbajnoki címét.
Első győzelmét aratta Veiby a döntőben
Talán az ünneplés mámora miatt, de a döntő tartogatott egy kellemetlen pillanatot Kristoffersson számára: kommunikációs hiba miatt nem teljesítette jokerkörét – nemzeti bajnokságokban előfordul az ilyen, de világbajnoki szinten nem szoktunk látni hasonló malőrt. Az elsőként befutó Kristofferssont így a döntő utolsó, hatodik helyére sorolták vissza.
A győzelem azonban a csapaton belül, a KMS-nél maradt, Ole Christian Veiby szerezte meg: a norvég 12 második és harmadik helyezés után először nyert döntőt a WRX-ben, a szezonban az ötödik versenyző tudott győzni, Kristoffersson dominanciája ellenére. Niclas Grönholm és Kevin Hansen álltak a dobogón, a szezonzárón vb-mezőnyben induló friss Európa-bajnok, Patrick O’Donovan ötödik lett.
A szezonból még egyetlen forduló maradt, a vasárnapi program, melyen eldől a világbajnokság második helye: a 2023-ban is ezüstérmes Kevin Hansent hét pontra közelítette meg Veiby, hozzá képest Timmy Hansen nyolc pontra van, Grönholm lemaradása pedig további egy hely.