A Ralikrossz-világbajnokság szezonja hat fordulóból áll 2025-ben – közölte a sorozatot promótáló FIA. Az új menetrend szerint a szezon alig két hónap múlva, május 31-én indul Lousadában, ezt követi július 5-6-án Svédország és július 19-20-án Magyarország a nyirádi pályával.
A folytatás augusztusban Finnország és szeptemberben Törökország. Ezen az öt helyszínen a Ralikrossz Európa-bajnokság is versenyez. A vb-szezon egyelőre ismeretlen időpontban, ismeretlen pályán zárul, feltételezhetően egy Európán kívüli helyszínen. A naptár jelenlegi formájában a Motorsport Világtanács jóváhagyására vár.
A WRX eredetileg nyolc helyszínből álló, tíz hónapot felölelő extrém versenynaptárt tervezett 2025-re, amelynek második állomásaként, április 11-13-án szerepelt Nyirád. A januári bejelentés, miszerint a WRX és Euro RX új promótert keres, felforgatott minden tervet: rövidesen azt is megerősítették, hogy áprilisban biztosan nem tartják meg a magyar vb-hétvégét. A mai bejelentés jó hír, Nyirád helyet kap a módosított naptárban.
A másik megnevezett öt helyszín szintén szerepelt az eredeti versenynaptárban, viszont egyedül a höljesi forduló nem kapott új időpontot. Kanada, Nagy-Britannia és Ausztrália nem kapott helyet az átdolgozott menetrendben.
1. Portugália | Lousada | május 31. – június 1. |
2. Svédország | Höljes | július 5-6. |
3. Magyarország | Nyirád | július 19-20. |
4. Finnország | Kymiring | augusztus 23-24. |
5. Törökország | Istanbul Park | szeptember 20-21. |
6. ? | ? | ? |
Az FIA átvette az irányítást
A Ralikrossz-világbajnokság felett akkor kezdtek gyülekezni a sötét fellegek, mikor a januárra kiírt kanadai szezonnyitó előtt gyanúsan a szokásos hírek. A Trois-Rivières-i forduló törléséről csupán a pálya francia nyelvű posztja számolt be, majd január 16-án megérkezett a bejelentés a Rallycross Promoter (a WRX Promoter leányvállalata) kiszállásáról és az új promóter kereséséről. A következő közel két hónapot szintén híraszály jellemezte, így egyre komolyabban felmerülhetett a kérdés, lesz-e egyáltalán szezonja a világ- és Európa-bajnokságnak, különösen, mert a naptári év előrehaladtával több versenyző véglegesítette 2025-ös terveit, WRX és Euro RX nélkül.
Március 10-én érkezett az első biztató hír: bejelentették, hogy az FIA átveszi a tulajdonosi és működési irányítást, és egy szolgáltatópartner bevonásával közvetlenül gyakorolja a promóteri jogokat. Mohammed ben Sulayem FIA-elnök nyilatkozatából leszűrhető volt, hogy a nemzetközi szövetség az új modellt később más sorozatokba is átültetheti. Az FIA akkor március 14-re ígért versenynaptárt, erre került sor most.
A WRX hivatalos oldala jelenleg nem frissül, a január 16-i bejelentés óta nincs új posztjuk, a legutóbbi fejleményeket az FIA saját csatornáin kommunikálta. A 2025-ös mezőny összetételéről, a szezon résztvevőiről egyelőre nincsen hír.
Get ready for some of the most intense racing in motor sport!
— FIA (@fia) March 27, 2025
We are thrilled to reveal the 2025 World RX & Euro RX calendars!
Subject to approval from the FIA World Motor Sport Council#FIA #Rallycross #WorldRX @FIAWorldRX pic.twitter.com/8LcRSobrZZ