Kéz- és lábtörést szenvedett, műteni kell Martint – három sérült egyetlen nap alatt a MotoGP-ben!
https://formula.hu./parc-ferme/38982
Mint arról beszámoltunk, rémálomszerűen indult Jorge Martin számára a MotoGP kollektív tesztje Sepangban, hiszen az első néhány órában két óriási bukást is elszenvedett. A második után kórházba szállították további vizsgálatok céljából, ahol végül az első tesztnap vége után megállapították, hogy eltört a jobb keze és töréseket találtak a bal lábában is. Az egyetlen pozitív hír, hogy a CT- és MRI-vizsgálatok nem mutattak ki más sérülést.
A MotoGP jelentése szerint az Apriliára váltó regnáló világbajnokot éjszakára bent tartják a kórházban, holnap pedig hazarepül Európába, hogy megműthessék a kezét és a lábát. Ezzel eldőlt, hogy Martin nem tudja folytatni a malajziai gyakorlást, és egyúttal kérdéses a jövő heti burirami teszten való részvétele is.
Nem ő az egyetlen egyébként, aki rögtön az első tesztnapon kidőlt, hiszen a Trackhouse Apriliát erősítő Raul Fernandez ugyancsak bukott és eltörte az egyik kézközépcsontját, így ő is kénytelen kihagyni a hátralévő két napot Sepangban. Ráadásul mint később kiderült, Fabio di Giannantonio pedig bal kulcscsonttörést szenvedett a maga bukása során – mindezt úgy, hogy épp ma tért vissza a tavaly szezon végi vállműtétjéből a VR46 olasz motorosa, aki szintén hazarepül Olaszországba műtétre. A szerdai eseményekről és eredményekről egyébként ITT írtunk bővebben.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Megvannak Mick Schumacher új csapattársai
https://formula.hu./parc-ferme/38986
Kiválasztotta Mick Schumacher új csapattársait az Alpine: az endurance-világbajnokságban második szezonját kezdő német versenyző egyedüliként maradt meg a #36-os egységből, miután Nicolas Lapierre sportigazgató lett, Matthieu Vaxiviere pedig tartalékszerepbe került.
Helyükre a 2022-ben Le Mans-i kategóriagyőzelmet szerző, 2017-ben pedig világbajnoki ezüstérmesként záró Frederic Makowiecki érkezik a Porschétől, a másik ülés pedig azé a Jules Gounoné lesz, aki GT-kkel ért el szép sikereket, tavaly pedig négy futamon már beült a #35-ös autóba. A #35-ös egységet a tavaly év egy részében együtt szereplő Ferdinand Habsburg, Charles Milesi, Paul-Loup Chatin hármas vezeti majd.
A Porsche kapcsán is beszámolhatunk pilótakérdésekről, hiszen a Le Mans-ban indítandó harmadik gyári Penske Porschének egyelőre csak versenyzője van Felipe Nasr és Nick Tandy személyében. A Porsche Motorsport egyik vezetője, Thomas Laudenbach nemrég úgy nyilatkozott, hogy valamelyik Formula–E- vagy GT-versenyzőjük kaphatja az ülést. A Sportscar365 értesülései szerint Pascal Wehrlein lehet az első számú jelölt, aki épp Daytonában mutatkozott be az endurance-versenyzés csúcskategóriájában, de rajta kívül Nico Müllerrel és Antonio Felix da Costával is számolni kell.
A rivális első embere szerint „történelmi” Hamilton érkezése
https://formula.hu./parc-ferme/38985
Az elmúlt hetekben az F1 számos szereplője véleményt formált Lewis Hamilton Ferrarihoz szerződését illetően. A téma nem hagyta hidegen Andrea Stella McLaren-csapatfőnököt sem, aki elmondása szerint az F1 szerelmeseként és a Ferrari egykori alkalmazottjaként is izgalomba jött, amikor meglátta a hétszeres bajnokot vörösben: „Távolról figyelve azt mondhatom, hogy a beszámolók alapján Lewis ferraris bemutatkozása nagyszerű volt!” – idézi Stellát a Sky Sports News.
„Hogy őszinte legyek, a Formula–1 rajongójaként, miután 15 évet eltöltöttem a Ferrarinál, magam is izgatott lettem, hogy valami történelmi dolgot láthatok az F1 számára, hiszen egy hétszeres világbajnok igazol a Ferrarihoz, az egyik legikonikusabb csapathoz megy” – mondta az olasz szakember, hozzátéve, hogy a pályán meg akarják nehezíteni a Ferrari és Hamilton dolgát:
„Biztos vagyok benne, hogy ők is nagyon jól tudják, hogy véső soron az számít, ami a pályán történik. Szóval a kezdeti izgalmak után bizonyosan arra fognak koncentrálni teljes erővel, hogy a felkészülés jól sikerüljön, mi pedig a magunk részéről megpróbáljuk majd egy kicsit megnehezíteni az életüket” – mondta a konstruktőri világbajnoki címvédő csapatfőnöke.
Régi-új márka tér vissza az F1-es pezsgőzéseknél
https://formula.hu./parc-ferme/38984
A 2025-ös idénytől kezdve a Moët & Chandon lesz a Formula-1 hivatalos pezsgőmárkája – jelentette be a sorozat. A megállapodás része a világ vezető luxusmárka-csoportjával, az LVMH-val néhány hónapja megkötött tízéves szerződésnek, amelynek keretében a Rolex helyett a TAG Heuer lesz az F1 időmérőpartnere, valamint együttműködésre léptek a Louis Vuittonnal is.
A dobogós ceremóniáknál 2021 óta a Ferrari Trento termékeit locsolták a versenyzők, de a Moët & Chandon sem ismeretlen az F1 számára, hiszen előtte 2020-ban egyetlen évig ők voltak a szponzorai a pezsgőzésnek, ahogy korábban 1966-tól 1999-ig úgyszintén. A pezsgőzések mellett a márka még az F1-es Belga Nagydíj főtámogatója is lesz.
Megvan, hogy mikor jön az új F1-es Aston Martin
https://formula.hu./parc-ferme/38983
Az Aston Martin bejelentette, hogy az új F1-es autója a 2025-ös szezon kezdete előtt mikor fog először pályára lépni.
Az AMR25 február 23-án mutatkozik be, mindössze néhány nappal azután, hogy az F1 londoni szezonnyitó rendezvényén, február 18-án először látható lesz a fényezése.
Ezt követően 24-én, Bahreinben viszik először pályára, két nappal a hivatalos kollektív teszt előtt.
A csapat megerősítette, hogy a február 23-i bemutatóra a digitális csatornáin keresztül kerül sor.
Martin kórházban, Fernandez is megsérült a MotoGP-teszt első óráiban
https://formula.hu./parc-ferme/38981
A néhány nappal korábbi shakedown után szerdán kezdetét vette a hivatalos kollektív teszt a MotoGP mezőnye számára Malajziában. Az Aprilia és Jorge Martin számára pedig rémálomszerűen indul az év, a márkát vátó regnáló világbajnok az első néhány órában két highside bukást is bemutatott, előbb az 1-es, majd a 2-es kanyarban. A második incidens után előbb a pálya orvosi központjába, majd a közeli kórházba szállították további vizsgálatok céljából, mert fájdalmat érzett a bal lábában és a jobb kezében. Egyelőre nem tudni, mennyire komoly a spanyol sérülése.
@89jorgemartin has been taken to local hospital as he suffers pain in his left foot and right hand
— MotoGP (@MotoGP) February 5, 2025
Updates will follow and in the meantime, sending the best to the World Champ#MotoGP pic.twitter.com/HnZXtKIYGJ
Ha mindez nem lenne elég az Apriliának, a Trackhouse duója is bukott, Raul Fernandezt pedig szintén az orvosi központba kellett szállítani. Az amerikai csapat jelentése szerint a versenyző kézközépcsonttörést és kisebb lábsérülést szenvedett a baleset során, vizsgálják a további kezelési opciókat.
A tesztnap felénél amúgy a shakedown leggyorsabbja, Fabio Quartararo áll az élen, sőt a bejáratóteszten is szereplő Yamaha mind a négy motorosa ott van a top 10-ben. Alex Marquez a második a Gresini Ducatival, megelőzve újonc csapattársát, Fermin Aldeguert. A gyári Ducatik közül Francesco Bagnaia a nyolcadik, Marc Marquez a 12. helyen áll. A fentebb említetteken kívül bukott még Pedro Acosta és a szezon végi vállműtétje után visszatérő Fabio di Giannantonio is.
Az első tesztnap állása félidőben:
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Gumikba bújtatva csempészték a paddockba Antonellit első F1-es versenyére
https://formula.hu./parc-ferme/38980
Andrea Kimi Antonelli mindössze 18 évesen debütál a Formula-1-ben, de első élményeit a királykategóriában már több mint tíz éve szerezte. Mégpedig nem is akárhogyan: az akkor hétéves Kimit édesapja, a szintén autóversenyző és Porsche Supercupban induló Marco szó szerint becsempészte a paddockba.
„Hockenheimben, 2014-ben történt. Nem léphettem be a paddockba, mert túl kicsi voltam” – sztorizott Antonelli a Mercedes hivatalos oldalán adott interjúban. „Apám úgy döntött, hogy elbújtat egy rakás gumi belsejében és egy kézikocsival tol be. Egy ernyőt is tettünk a tetejére, hogy ne lássanak meg! Átjutottam és bekerültem a bokszutcába, ahol apám barátja átadott egy belépőt. Egy óráig tudtam ott nézelődni, nagyon szuper élmény volt, a kézikocsis sztorin azonban mindig nevetünk” – mesélt a nem mindennapi első alkalomról a Mercedes újonca.
Újabb fotók: már a Ferrari F1-es csapatruházatában feszít Hamilton és Leclerc
https://formula.hu./parc-ferme/38979
Folyamatosan adagolja az újabb és újabb képeket Lewis Hamiltonról és Charles Leclerc-ről a Ferrari: a fioranói első teszt idejében előbb versenyoverallban láthattuk a két versenyzőjüket, most pedig csapatöltözetben is megláthattuk a hétszeres világbajnokot és monacói kollégáját.
Akik egyébként keddtől újra akcióba lendülnek a pályán is, hiszen a McLarennel együtt részt vesznek a Pirelli újabb gumitesztjén Barcelonában, így Hamilton egy átalakított 2024-es, azaz tavaly Ferrarit is vezethet majd a 2023-as versenygéppel megtett körök után.
Say hello to our new Team Kit for ‘25 pic.twitter.com/0YUfhj3BQ4
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) February 4, 2025
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) February 4, 2025
Hamilton minden karácsonykor Barbie-babákat ajándékoz Rosberg lányainak
https://formula.hu./parc-ferme/38978
Úgy fest, Lewis Hamilton és Nico Rosberg mostanra elásták a csatabárdot, hiszen a német elárulta: lányai minden karácsonykor ajándékokat kapnak volt csapattársától. Hamilton és Rosberg gyerekkori barátokból váltak ádáz riválisokká, amikor 2014 és 2016 között egymással harcoltak a vb-címért a Formula-1-ben a mezőnyből kiemelkedő Mercedesszel. Előbbi két szezonban a brit diadalmaskodott, 2016-ban viszont Rosberg megnyerte a világbajnokságot kollégája előtt – hogy aztán néhány nappal később bejelentse azonnali visszavonulását.
A két pilóta kapcsolata elmérgesedett a vb-harcok sorsán, de a jelek szerint mostanra rendeződött közöttük a viszony. Legalábbis erre utalnak Rosberg és felesége, Viviane az NDR Talkshow-ban elhangzott szavai, miután a riporter felvetette, hogy jól tudja-e, hogy két lányuk Hamilton-rajongó: „Ez igaz. Több is ez, mint egy gyenge pont: ez egy nagy probléma!” – reflektált Rosberg, akinek a felesége azt is megerősítette, hogy a hétszeres világbajnok minden karácsonykor meglepi két kislányukat: „Igen, mindig Barbie-kat ad nekik karácsonyra.”
Rosberg hozzátette: „Ez nagyszerű, kedves tőle. Volt köztünk némi ellenségeskedés, de most mindkét gyerekünknek minden karácsonykor van a küszöbén egy hatalmas ajándékdoboz tőle. Ez egy szép hozzáállás” – fogalmazott a 2016-os vb-győztes, akitől aztán a riporter viccesen megkérdezte, hogy ezek szerint Hamilton azért nem léphet be a házukra, mire a német expilóta így reagált: „Az ajtón kívül kell maradnia. De szívesen vesszük, ha otthagyja az ajándékokat.”
Horner biztos benne, hogy versenyképes lesz a Honda-motor 2026-ban
https://formula.hu./parc-ferme/38977
Időt veszíthettek a projektjük leállításával, de így is ütőképes lesz a hajtásláncuk: így reagált Christian Horner Red Bull-főnök arra, hogy a Honda saját maga is bevallotta, hogy „küszködnek” a 2026-os F1-es erőforrásuk fejlesztésével.
Mi is beszámoltunk róla, hogy a HRC-elnök elismerte, hogy mivel minden elemében megújul a motor, komoly kihívást jelent számukra a 2026-os hajtáslánc fejlesztése. A japán gyártó 2021 végén hivatalosan kiszállt a Formula-1-ből, ám technikai partnerként azóta is segíti a Red Bull munkáját, jövőre viszont újra teljes gyári státuszban térnek vissza, csakhogy immár az Aston Martin partnereként. Horner a RacingNews365.com kérdésére reflektált a Honda „vallomására”:
„Nagy kihívás ez. Úgy értem, befejezték a projektjüket, majd most újraindították. Lehet, hogy ezáltal némi időt veszítettek, de nagyon is tehetséges vállalatról van szó, és nagyon erősek. Biztos vagyok benne, hogy versenyképes erőforrással fognak rendelkezni 2026-ban.”
A Red Bull Powertrains saját, a Forddal közös motorprojektjéről pedig így nyilatkozott a csapatfőnök: „Mindig több időt szeretnél, de nagy kihívás ez számunkra, hogy a semmiből gyártsunk saját erőforrást, de jól haladunk. Természetesen sosem tudhatjuk, mit csinálnak riválisok, ez egy nagy kihívás, de számunkra ez a megfelelő lépés.”
Gasly szerint reális cél, hogy megelőzzék idén az Aston Martint
https://formula.hu./parc-ferme/38976
A tavalyi konstruktőri hatodik helyhez képest legalább egy pozíciót javítana idén az Alpine – Pierre Gasly szerint minden esélyük megvan arra, hogy az Aston Martin elé kerüljenek.
„Top 5-ös helyezést mondanék konstruktőriben, hiszen úgy gondolom, hogy erre minden esélyünk megvan” – felelte Gasly arra a kérdésre, hogy milyen célt tűzött ki maga elé a 2025-ös szezonban.
„Természetesen mélyen belül sokkal többet szeretnék elérni, de objektív akarok maradni, illetve tudom, hogy szoros lesz a mezőny. Nem várok nagy változást a tavalyi szezonhoz képest” – tette hozzá a 28 éves francia.
„Gyors Ferrariban Hamilton legyőzhetetlen lesz idén” – Montoya
https://formula.hu./parc-ferme/38975
Lewis Hamilton első tesztjeit a Ferrariban kipipálhattuk, a megismerkedést követően, a március 16-i szezonkezdet közeledtével egyre intenzívebben foglalkoztatja a közönséget, mire lesz képes a hétszeres világbajnok a szenzációs csapatváltást követően. Az egykori versenyző, Juan Pablo Montoya nem csupán a nyolcadik vb-címet tartja elképzelhetőnek 2025-ben, de a Mercedesnél töltött évekhez hasonló dominanciát is.
„Lewis Hamiltonnal ugyanaz a helyzet, ami Fernando Alonsóval. Továbbra is rendelkeznek a sebességük száz százalékával. Be tudják verekedni magukat valahogy a top 10-be az időmérőn (egy gyenge autóval), viszont ha az autó képes a győzelemre, akkor sokkal előrébb lesznek” – mondta a Crash.net-nek a vb-bronzérmes Montoya.
„Ha Hamilton gyors autót kap ebben a szezonban, akkor a néhány évvel ezelőtti, régi Hamiltont látjuk viszont, azt a Hamiltont, akit senki nem tud legyőzni, még Max Verstappen sem. A kérdés a Ferrari számára az, hogyan tudja őt tovább motiválni.”
Quartararo-elsőséggel zárult a MotoGP shakedowntesztje Sepangban
https://formula.hu./parc-ferme/38974
Vasárnap a harmadik, egyben utolsó napjára került sor a MotoGP úgynevezett shakedowntesztjének Malajziában, amelyen a gyártók tesztmotorosai, az újoncok, illetve a kedvezményrendszer legalsó kategóriájába tartozó márkák – azaz jelen esetben a Honda és a Yamaha – szerződtetett versenyzői vehettek részt. A Honda nem élt ezzel a lehetőséggel, részükről csak a tesztpilóta Aleix Espargaro és az LCR-es újonc, Somkiat Chantra gurult pályára, a Yamaha viszont szombaton és ma is pályára küldte a kvartettjét, akik közül a gyári istállót erősítő Fabio Quartararo és a pramacos Jack Miller el is hozták az első két pozíciót. Őket a ma már említett HRC-tesztelő Espargaro, valamint a Moto2-ből világbajnokként fellépő Ai Ogura követte a sorban legjobb debütánsként, megelőzve a KTM-tesztversenyző Pol Espargarót és a Gresini Ducati újoncát, Fermin Aldeguert.
A helyszíni jelentések szerint több gyártónál is debütált néhány technikai újítás: a Ducati és a KTM is például új aerodinamikai csomagot próbálgatott, sőt utóbbi a kipufogóval és az ülésrésszel is kísérletezett. Szerdától aztán már a teljes mezőny pályára gurul Sepangban a háromnapos hivatalos kollektív teszt keretein belül.
A shakedownteszt vasárnapi eredményei:
1. | Fabio Quartararo | Monster Energy Yamaha | Yamaha M1 | 1:57.794 |
2. | Jack Miller | Prima Pramac Racing | Yamaha M1 | 1:58.103 |
3. | Aleix Espargaro | HRC Test Rider | Honda RC213V | 1:58.103 |
4. | Ai Ogura | Trackhouse Racing | Aprilia RS-GP | 1:58.208 |
5. | Pol Espargaro | KTM Test Rider | KTM RC16 | 1:58.291 |
6. | Fermin Aldeguer | Gresini Racing MotoGP | Ducati GP24 | 1:58.421 |
7. | Alex Rins | Monster Energy Yamaha | Yamaha M1 | 1:58.489 |
8. | Miguel Oliveira | Prima Pramac Racing | Yamaha M1 | 1:58.526 |
9. | Dani Pedrosa | KTM Test Rider | KTM RC16 | 1:59.080 |
10. | Michele Pirro | Ducati Test Rider | Ducati GP25 | 1:59.508 |
11. | Lorenzo Savadori | Aprilia Test Rider | Aprilia RS-GP | 1:59.843 |
12. | Test Rider | Monster Energy Yamaha | Yamaha M1 | 2:00.115 |
13. | Somkiat Chantra | LCR Honda IDEMITSU | Honda RC213V | 2:00.550 |
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Kettős BMW-győzelem a bathursti 12 óráson – Rossiék a második helyen
https://formula.hu./parc-ferme/38973
A BMW vitte a rangos ausztrál endurance-futamot, a Bathurstben tartott 12 órást: a német márka 2010 óta először nyert. Az utolsó fél órának még egy Ferrari, a #26-os Arise Racing GT kezdett neki az élen, két hazai menő, Chaz Monstert és Will Brown, valamint Daniel Serra egysége. Sorsuk azonban nem saját kezükben volt: a trió alacsony üzemanyagszinttel arra játszott, hogy jelentős ideig pályán lesz a biztonsági autó. A hajrá azonban tiszta volt, így 22 perccel a vége előtt Monstert kénytelen volt kiállni.
A kockás zászlót így a Team WRT #32-es autója, Augusto Farfus és a Van der Linde testvérek, Kelvin és Sheldon van der Linde BMW M4 GT3-asa szelte át az első helyen, a #46-os testvérautó, azaz Valentino Rossi, Raffaele Marciello és Charles Weerts egysége előtt. A MotoGP-legendának volt egy malőrje, sárga zászló alatt előzött egy lassabb autót, amiért áthajtásos büntetés járt az egységnek.
A dobogót a 75 Express egészítette ki, a #75-ös Mercedesben a háromszoros nyertes Jules Gounon, Kenny Habul és Luca Stolz hármasával, a #26-os Ferrari végül negyedik lett. A 2024-es győztes trió két tagja, Matt Campbell és Ayhancan Güven hatodik helyezést szerzett a #911-es Porschéban, ők végeztek még körön belül.
Russell: A kezdet véget ért
https://formula.hu./parc-ferme/38971
A Mercedes hivatalos honlapján megjelent interjúban George Russell arról beszélt, hogy úgy érzi, F1-es karrierje hatodik szezonja után véget ért pályafutása kezdeti szakasza, és belép abba a periódusba, amikor a versenyzők kiteljesednek: „Új fejezethez érkeztem a pályafutásomban. a kezdet véget ért, és belépek a középső szakaszba. Lewis 29 éves volt, amikor a Mercedeshez csatlakozva elkezdett bajnokságokat nyerni, Michael pedig a harmincas évei elején nyert először a Ferrarival.”
„Manapság mindenki egyre fiatalabban kezd, én például 20 évesen debütáltam” – fejtette ki a háromszoros futamgyőztes versenyző. „Úgy érzem, most már készen állok különböző szerepek betöltésére a csapatnál, de az a legfontosabb, hogy a lehető leggyorsabban vezessek, és úgy érzem, jó helyzetben is vagyok ehhez. Továbbra is tanulni akarok, nyitott leszek, és semmit sem veszek magától értetődőnek. Vagy megvan a sebességed, vagy nincs, de kétségtelen, hogy az érkező újonc srácok versenyképesek lesznek.”
Az újoncok között van Andrea Kimi Antonelli, Russell 2025-ös csapattársa is, akinek a brit szerint nem kell majd sok idő ahhoz, hogy belerázódjon a dolgokba: „Kimi egy fantasztikus versenyző. Még nincs tapasztalata, de biztos vagyok benne, hogy nagyon gyorsan fel fogja venni a tempót. Már most nagyon jól beilleszkedett. Mindketten fiatal korunk óta versenyzünk, és tudjuk, hogy milyen visszajelzéseket kell adnunk a csapatnak, így bár még fiatal, de az ő véleménye is ugyanolyan érvényes lesz.”
Colapinto lesben áll: Doohan már most kölcsönkapott időn él?
https://formula.hu./parc-ferme/38972
Az egykori F1-es pilóta, Johnny Herbert – aki a napokban azzal került a címlapokra, hogy összeférhetetlenség miatt a jövőben nem dolgozik stewardként F1-es hétvégéken – idestova harminc éve megtapasztalhatta, milyen az, amikor Flavio Briatore kirúg valakit, hiszen karrierje egyetlen élcsapatnál töltött szezonja végén, 1995-ben pontosan az történt vele, ami most Jack Doohanre vár szerinte. Herbert szerint Doohan úgy kénytelen első szezonnyitójára készülni, hogy tudja, bármikor véget érhet a kaland, hiszen Franco Colapinto már lesben áll:
„Szerintem Jack Doohan úgy fogja érezni, hogy már most is kölcsönkapott időn él, és másokkal is beszéltem, akik így érzik. Doohannak teljesítenie kell, és ha nem teljesít Pierre Gasly ellen, akkor ki fog hullani. Nagyon is jól ismerem Flavio Briatorét, egy szempillantás alatt ki fogja rúgni. Szóval már most nyomás alatt kell teljesítenie” – mondta, majd kifejtette, a fiatal ausztrálnak mennyire igazságtalan helyzetből kell megkezdeni a karrierjét:
„Sajnos ez is a sport része, különösen az F1-ben, ez nem csak játék és mese. Be kell ülnöd az autóba, és teljesítened kell. Ráadásul Gasly jelenleg nagyon jól érzi magát a csapatban, és mivel francia, persze rengetegen támogatják is az istállón belül. De innentől Doohanen múlik. És érezni fogja a nyomást, mert Colapinto ott lesz a garázs hátuljában, ott lesz vele a tévében, Briatore válla felett és mindenhol. És ezen a ponton minden apró kis kétség belép a játékba… Márpedig a kétségeket feltétlenül el akarod kerülni.”
Élre állt a Yamaha a sepangi shakedown második napján
https://formula.hu./parc-ferme/38970
Szombaton is folytatódott a MotoGP shakedowntesztje, ahol a gyártók tesztversenyzői, az újoncok, valamint a kedvezményrendszer legalsó kategóriájába tartozó márkák – jelen esetben a Honda és a Yamaha – szerződtetett motorosai vehetnek részt. A második felvonás érdekessége épp az volt, hogy a tegnapi bemutatójuk ezúttal már pályára gurult a Yamaha négy versenyzője, a gyári istállót erősítő Fabio Quartararo és Alex Rins, valamint a Ducatitól idén a hangvillások gépére váltó Pramacnál szereplő Miguel Oliveira és Jack Miller.
A Yamahák pedig az eredménylistán is átvették az irányítást: a nap legjobb idejét Rins motorozta, míg Quartararo harmadik lett a pénteki leggyorsabb KTM-tesztpilóta Pol Espargaro mögött. A Crash.net beszámolója szerint amúgy a japán gyártó a 2024-es csomagot vetette össze néhány új 2025-ös alkatrésszel, egyúttal hangsúlyozták, hogy a korábbi találgatásokkal ellentétben nem viszik pályára a tervezési fázisban lévő V4-es versenygépüket. A tesztmotoron szereplő versenyzőik neve egyébként továbbra sem szerepel az időmérőrendszerben, de az idézett portál szerint ma is főként Andrea Dovizioso dolgozott, s csak a nap végén tett meg néhány kört a másik tesztmotoros, Augusto Fernandez.
Az említett éllovas triót amúgy két debütáns, Ai Ogura és Fermin Aldeguer követte, megelőzve Millert és a KTM-es Dani Pedrosát. A Hondánál ezúttal Takaaki Nakagami mellett a másik frissen igazolt tesztversenyző, Aleix Espargaro is nyeregbe pattant, ahogy az LCR újonca, Somkiat Chantra is.
A bejárató teszt vasárnap ér véget, szerdától péntekig pedig már a teljes MotoGP-mezőny együtt tesztel Malajziában.
A sepangi shakedownteszt második napjának eredményei:
1. | Alex Rins | Monster Yamaha (YZR-M1) | 1:58.745 |
2. | Pol Espargaro | KTM Test Rider (RC16) | 1:58.748 |
3. | Fabio Quartararo | Monster Yamaha (YZR-M1) | 1:58.812 |
4. | Ai Ogura | Trackhouse Aprilia (RS-GP25) | 1:58.914 |
5. | Fermin Aldeguer | Gresini Ducati (GP24) | 1:58.930 |
6. | Jack Miller | Pramac Yamaha (YZR-M1) | 1:59.152 |
7. | Dani Pedrosa | KTM Test Rider (RC16) | 1:59.425 |
8. | Aleix Espargaro | Honda HRC Test Team (RC213V) | 1:59.714 |
9. | Miguel Oliveira | Pramac Yamaha (YZR-M1) | 1:59.780 |
10. | Takaaki Nakagami | Honda Test Rider (RC213V) | 1:59.879 |
11. | Michele Pirro | Ducati Test Rider (GP25) | 2:00.168 |
12. | Test Rider | Yamaha Factory Racing (YZR-M1) | 2:00.351 |
13. | Lorenzo Savadori | Aprilia Test Rider (RS-GP25) | 2:00.921 |
14. | Somkiat Chantra | LCR Honda (RC213V) | 2:01.028 |
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Rossi: Rendkívül izgalmas sztori Hamilton Ferrarihoz igazolása
https://formula.hu./parc-ferme/38969
A MotoGP legendájaként számontartott kilencszeres világbajnok Valentino Rossi pozitívan beszélt a Hamilton-Ferrari kapcsolatról, valamint egy korábbi sztorit is felidézett brit kollégájával kapcsolatban, amikor elmondása szerint Hamilton leteremtette őt.
„Ez egy nagyszerű dolog, nagyon izgalmas lesz vörös overálban látni Lewist. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy mire lesz képes, valamint természetesen Leclerc teljesítményét is érdeklődéssel figyelem majd” – mondta Rossi egy interjúban, amit a Corriere Della Sera készített vele.
Rossi ezt követően egy Hamiltonnal kapcsolatos történetet is felidézett, mely még 2017-ben, a Ricardo Tormo versenypályán történt, amikor a két nagyágyú játékszert cserélt: Hamilton a Rossi-féle Yamahát, míg Rossi Hamilton 2017-es Mercedesét vezette.
„Csodálatos estét töltöttünk együtt – vacsoráztunk és mély beszélgetésbe elegyedtünk egymással. A következő nap kicsit elkéstem, majd miközben átöltöztem, Hamilton megjelent a szokásos jól öltözött stílusában. Rámutatott az órájára, majd tipikus olasznak nevezett, aki cappuccinót iszik és brióst eszik. Leteremtett – habár kissé vigyorgott, nem volt őszinte a mosolya...” – tette hozzá Rossi.
„Semmi köze Maxnak Herbert elküldéséhez, de ez a helyes döntés” – Horner
https://formula.hu./parc-ferme/38967
Néhány napja jelentették be, hogy összeférhetetlenség miatt távozik az FIA Formula-1-es stewardjai közül Johnny Herbert – akiről amúgy másnap kiderült, hogy a Lola Cars globális márkanagykövete lesz. Herbert személye kapcsán a tavalyi szezon hajrájában merültek fel aggályok: Max Verstappen apja, Jos Verstappen a fia mexikóvárosi büntetései után mutatott rá, hogy a korábbi többszörös nagydíjgyőztes pilóta a médiában nyilatkozott az incidensekről, és ez felveti az összeférhetetlenség és akár a részrehajlás problémáját is.
Felmerülhetett, hogy a Verstappen-tábornak esetleg köze lehet Herbert távozásához, az Autosport díjátadó gáláján azonban Christian Horner Red Bull-főnök cáfolta ezt – jóllehet, magával a döntéssel nagyon is egyetértett: „Először is, ennek abszolút semmi köze Maxhoz. Viszont abszolút ez a helyes döntés” – nyilatkozta Horner a Sky Sportsnak. „Nem dolgozhatnak stewardok a médiában. Nem látunk ilyet semmilyen másik professzionális sportban sem. Teljességgel helytelen. Vagy a sport szabályozó oldalán állsz, vagy a sajtós oldalán. Nem lehetsz fél lábbal bent mindkét táborban.”
Elütötték a négyszeres Dakar-győztes navigátort, mesterséges kómába helyezhették
https://formula.hu./parc-ferme/38968
Súlyos közúti balesetben volt érintett Mathieu Baumel négyszeres Dakar-győztes navigátor – számoltak be róla francia lapok. A La Provence-nak nyilatkozó apja, Gerard (aki Céreste-en-Luberon falunak a polgármestere) elmondta: a Rallye Monte Carlo Historique startjára készülő Baumel megállt segíteni egy balesetet szenvedett autónak, de egy másik autó eltalálta őt. A hírek szerint a navigátor állapota súlyos: az idézett lap meg nem erősített értesülései szerint mesterséges kómába helyezhették, és mindkét lába sérülhetett.
Baumel Nasser Al-Attiyah oldalán nyerte meg négyszer a legendás Dakar Ralit, a tavalyi kiírás után azonban elváltak a pár útjai, s idén már Guillaume de Mévius navigátoraként állt rajthoz a versenyen egy X-Raid Miniben.
Megvan, hogy mikor járatja be új F1-es autóját a Red Bull
https://formula.hu./parc-ferme/38966
Február 25-én, egy nappal a kollektív teszt előtt járatja be új F1-es autóját a Red Bull.
A holland De Telegraaf számolt be róla, hogy a csapat Bahreinben tart filmforgatási napot, ez lesz a hivatalos shakedownja a háromnapos kollektív gyakorlást megelőzően.
A nap során egyébként nem lesz egyedül a bahreini pályán a Red Bull, hiszen a Mercedes is akkor és ott járatja be a W16-ot.