DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. február 5. szerda
Motor

Quartararo-vezetéssel és Martin-bukással indult a MotoGP sepangi tesztje

A Yamaha a teljes mezőny jelenlétében is az élen maradt Marquezék előtt, a címvédő kórházba került, és Fernandezzel és Di Giannantonióval együtt már ki is dőlt a teszt további részére.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Néhány nappal a tesztversenyzőket és az újoncokat felvonultató shakedown után szerdán kezdetét vette a MotoGP első hivatalos kollektív tesztje is Sepangban, immár a teljes mezőnnyel. Az első nap legfontosabb fejleménye, hogy ez a mezőny bizony máris nem teljes, történt ugyanis két igen komoly bukás is az első órákban.

Jorge Martin konkrétan kétszer is bemutatott egy highside bukást, előbb az 1-es, majd a 2-es kanyarban, a videón is látható utóbbi balesete után pedig előbb az orvosi központba, majd a közeli kórházba szállították további vizsgálatok céljából, mivel az Apriliára váltó regnáló világbajnok fájdalmat érzett a kezében és a lábában.

Martin állapotáról jelen sorok írásakor még nincs bővebb információ (FRISSÍTÉS: később kiderült, hogy eltört a jobb keze és a bal lábában is töréseket találtak, így műteni kell), márkatársa, a Trackhouse Apriliát erősítő Raul Fernandez viszont már biztosan ki is dőlt a malajziai tesztről – sőt, a jövő heti burirami gyakorláson való részvétele is kétséges. A tavaly is a tesztidőszakban lesérülő spanyol ugyancsak elesett, csúnyán összetörve a motorját, az incidens során pedig kézközépcsonttörést és lábsérülést szenvedett.

Rajtuk kívül amúgy Fernandez újonc csapattársa, Ai Ogura is bukott a szerdai nap folyamán, ahogy begyűjtött egy-egy esést a KTM-es Pedro Acosta, a Tech3 KTM-nél szereplő Enea Bastianini, valamint a VR46 duója, Franco Morbidelli és kétszer Fabio di Giannantonio is – utóbbi épp most tért vissza a pályára a tavaly szezon végi vállműtétje után, viszont nem úszta meg az incidenst, bal kulcscsonttörést szenvedett, így két spanyol sorstársához hasonlóan véget ért számára a malajziai munka.

motogp_2



Ami a köridőket illeti, természetesen tesztről és főleg annak első napjáról lévén szó, túl sok jelentőségük nincs, de érdemes kiemelni, hogy a shakedown leggyorsabbja, Fabio Quartararo a teljes mezőny jelenlétében is az élen zárt 1:57,555-ös idővel. A hangvillásoknak amúgy érezhetően előnyt jelentett, hogy a kedvezményrendszer révén részt vehettek a bejárató teszten: a márkát váltó Pramac Racing párosa, Jack Miller és Miguel Oliveira ugyancsak befért a top 10-be.

Quartararóhoz a legközelebb a gyári Ducatira felülő Marc Marquez került: csupán 51 ezreddel maradt el a franciától. A nyolcszoros világbajnokot a három tavalyi, azaz GP24-es specifikációjú Ducatit használó versenyző követte Alex Marquez, a legjobb újoncként záró Fermin Aldeguer, valamint Franco Morbidelli révén. A GP25-ösön ülők közül Di Giannantonio a hetedik, Francesco Bagnaia viszont a tőle megszokott megfontolt kezdéssel csak a 17. időt motorozta.

motogp-marquez-ducati

A nap kellemes meglepetését Joan Mir és az immár Castrol Honda néven futó gyári HRC-istálló szolgáltatta azzal, hogy a 2020-as világbajnok hatodikként végzett, ráadásul az ideje fél másodperccel gyorsabb volt a tavalyi Malajziai GP időmérőjén futott eredményénél. A japán gyártó ráadásul még egy motorost delegált az első tízbe az LCR-es Johann Zarco révén – pedig a Honda a Yamahával ellentétben a szerződtetett pilótáival kihagyta a shakedownt.

motogp-mir-honda

A KTM motorosai a tízen kívül kezdtek Acosta vezetésével, akit szorosan követett a gyári csapattárs, Brad Binder, valamint a Tech3-s Maverick Vinales. Az osztrákok rendre haloványabban muzsikálnak a teszteken, így ez aligha kapcsolható össze az anyavállalat anyagi krízisével – főleg, hogy (a többi márkához hasonlóan) a KTM is számos aerodinamikai újdonságot pályára vitt már szerdán, azaz igaznak tűnik a versenyzők nyilatkozata, miszerint nem álltak le télen sem a csapatnál.

Az Aprilia az említett esés- és sérüléshullám kifejezetten gyenge napot zárt: a gyári alakulathoz igazoló Marco Bezzecchi 18. lett, még a Moto2-es világbajnokként a Trackhouse-hoz érkező Ogura is megelőzte. És ha már újoncok: a harmadik debütáns, az LCR Hondán ülő Somkiat Chantra egyedüliként nem tudott két perc alá menni azok közül, akik épen teljesítették a full napot. Folytatás csütörtökön és pénteken.

A sepangi teszt első napjának eredményei:

1. Fabio Quartararo Monster Energy Yamaha Yamaha M1 1:57.555
2. Marc Marquez Ducati Lenovo Team Ducati GP25 1:57.606
3. Alex Marquez Gresini Racing MotoGP Ducati GP24 1:57.738
4. Fermin Aldeguer Gresini Racing MotoGP Ducati GP24 1:58.035
5. Franco Morbidelli Pertamina Enduro VR46 Racing Team Ducati GP24 1:58.114
6. Joan Mir Honda HRC Castrol Honda RC213V 1:58.115
7. Fabio di Giannantonio Pertamina Enduro VR46 Racing Team Ducati GP25 1:58.265
8. Jack Miller Prima Pramac Racing Yamaha M1 1:58.298
9. Johann Zarco LCR Honda Castrol Honda RC213V 1:58.332
10. Miguel Oliveira Prima Pramac Racing Yamaha M1 1:58.371
11. Pedro Acosta Red Bull KTM Factory Racing KTM RC16 1:58.396
12. Brad Binder Red Bull KTM Factory Racing KTM RC16 1:58.507
13. Maverick Vinales Red Bull KTM Tech3 KTM RC16 1:58.552
14. Alex Rins Monster Energy Yamaha Yamaha M1 1:58.652
15. Luca Marini Honda HRC Castrol Honda RC213V 1:58.704
16. Ai Ogura Trackhouse Racing Aprilia RS-GP 1:58.763
17. Pecco Bagnaia Ducati Lenovo Team Ducati GP25 1:58.947
18. Marco Bezzecchi Aprilia Racing Aprilia RS-GP 1:59.207
19. Enea Bastianini Red Bull KTM Tech3 KTM RC16 1:59.597
20. Augusto Fernandez Yamaha Test Yamaha M1 1:59.676
21. Somkiat Chantra LCR Honda IDEMITSU Honda RC213V 2:00.299
22. Raul Fernandez Trackhouse Racing Aprilia RS-GP 2:01.288
23. Jorge Martin Aprilia Racing Aprilia RS-GP 2:01.321

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: