Vandoorne: A jövőm valószínűleg nem az Aston Martin, de…
https://formula.hu./parc-ferme/38406
A Formula–E-ben versenyző, 2022-ben világbajnoki címet ünneplő korábbi F1-es pilóta, Stoffel Vandoorne tavaly óta Felipe Drugovich kollégájaként az Aston Martin tartalékversenyzői szerepét tölti be, de érdemi esélye nincs arra, hogy folytassa 2018 végén megszakadt királykategóriás pályafutását. A belga versenyző maga is tisztában van ezzel, de kiemelte, hogy mostanában nem egyszer bizonyította az F1, milyen váratlan fordulatok történhetnek egyik pillanatról a másikra.
„Az elmúlt két évet ugye az Aston Martinnál töltöttem. Reálisan látom, hogy a jövőm valószínűleg nem itt van, de nyitva kell tartani az ajtókat, mertsosem tudhatod, mi történik” – idézi a GPFans oldal a McLaren korábbi pilótáját. „A Formula–1-es paddock a lehető leggyorsabb ütemben mozog, és ami az egyik héten valószínűtlennek tűnik, a következő héten már valószínű lehet.”
„Ezt sosem tudhatod, én csak annyit tehetek, hogy a lehető legversenyképesebben versenyzek abban a sorozatban, ahol éppen vagyok, megpróbálok ott jó munkát végezni, aztán a többi majd jön” – mondta Vandoorne. Az elmúlt években a kiszámíthatatlanságra nem egy példát láthattunk, elég csak Brendon Hartley szerződtetését, Nyck de Vries F1-be kerülését vagy épp legutóbb Franco Colapinto bemutatkozását említenünk.
Jön a nyári szünet előtti utolsó MotoGP-futam – itt a vasárnapi menetrend
https://formula.hu./parc-ferme/35918
Következik a Holland TT versenynapja Assenben, zárul a WRC-ben a Kenya Rali, de lesz ezen kívül Kamion-Eb Poznanban, valamint DTM Zandvoortban, éjszaka pedig a NASCAR aktuális versenyét élvezhetjük majd:
Vasárnap (június 25.) | ||
05:55-13:15 | WRC, 14-19. szakasz | |
09:45-09:55 | MotoGP, Warm up | (arena4plus.network4.hu, előfizetés után élő) |
11:00 | Moto3, Futam | (tv: Aréna4, élő) |
12:15 | Moto2, Futam | (tv: Aréna4, élő) |
12:30 | Kamion-Eb, 3. futam | |
13:30 | DTM, 2. futam | |
14:00 | MotoGP, Futam | (tv: Aréna4, élő) |
15:35 | Kamion-Eb, 4. futam | |
Hétfő (jún. 26.) | ||
01:00 | NASCAR Cup Series, Futam | (tv: Aréna4, élő) |
Ricciardo teljesítményét is fel akarja mérni a Red Bull a gumiteszten – nyomás Perezen?
https://formula.hu./parc-ferme/35917
Sergio Perez az utóbbi futamokon meg sem tudta közelíteni Max Verstappen teljesítményét: miközben a holland sorban szerezte a győzelmeket, a mexikói többször is már az időmérő korai szakaszában kiesett, ahonnan csak mérsékelt felzárkózásokat tudott produkálni, így már le is szakadt csapattársáról a vb-tabellán. Bár a Red Bull továbbra is kiáll Perez mellett és Marko is elmondta, hogy nem tervezik lecserélni őt, folyamatosak a találgatások arról, hogy a pilótákkal hírhedten keményen bánó bikák mégis kirakhatják őt.
Az egyik opció erre az esetre akár Daniel Ricciardo is lehet, aki teszt- és tartalékpilótaként tért vissza idén a Red Bullhoz. Most Marko elismerte, hogy a Brit Nagydíjat követő Pirelli-teszten azért is ültetik az ausztrált az autóba, hogy felmérjék, valójában milyen szinten is állna a teljesítménye: „Ricciardo fog az autóban ülni három napig a silverstone-i gumiteszten, és akkor után felmérhetjük, hol is áll valójában” – mondta az ORF-nek Marko, aki Perez kapcsán hozzátette: „Az eredeti célja két vagy három év volt, az már amúgy is több lesz, és egyszerűen csak nyitva kell hagyni az opciókat az utódlást illetően.”
„Vannak jelek” – visszatérhet a Német Nagydíj az F1-be?
https://formula.hu./parc-ferme/35916
Michael Schumacher visszavonulása után jelentős népszerűségcsökkenésen esett át a Formula-1 Németországban, így legutóbb 2020-ban rendeztek ott nagydíjat, akkor is a koronavírus-járvány által felforgatott naptárba ugrott csak be a Nürburgring. Tervezetten 2019-ben szerepelt utoljára a menetrendben a Hockenheimring – az ottani pályamenedzser, Jorn Teske azonban nem tett le a visszatérésről:„Természetesen óriási az érdeklődésünk a Formula-1 iránt. Továbbra is az autósport csúcsa, és remekül passzol a történelmünkhöz és ide is tartozik. A rajongók ugyancsak szeretnék, ha visszatérnénk az F1-es naptárba” – nyilatkozta a német Watson lapnak.
Teske hozzátette: az eddigi években az anyagi kérdéseken múlott, hogy nem tudtak versenyt rendezni, ugyanis pusztán jegyeladásokból nem tudják finanszírozni a jogdíjait, így partnerekre lenne szükségük. Viszont a hockenheimi vezető állítja: az F1 is érdeklődik a Német Nagydíj felélesztése iránt (amibe az Audi hamarosan történő beszállása is belejátszhat). „Jelenleg nagy a nyomás a Német Nagydíjért, úgyhogy megkeresett minket az F1. Vannak jelek a versenysorozat felől, hogy valami elképzelhető a jövőben. De ezek csak jelek, se több, se kevesebb. Ha ez lesz a helyzet, újra intenzívebbé válik majd a kapcsolatfelvétel. Az F1-nek magának kell döntenie arról, akar évenkénti versenyt Németországban, s utána kell anyagi megoldást keresni” – fogalmazott Teske. Megjegyezte: ők és a Nürburgring is nyitottak arra, hogy a korábbi szokáshoz hasonlóan felváltva rendezzenek futamot, viszont amennyiben az F1 csak kétévente látogatna Németországba, Teske mindent megtenne, hogy a Hockenheimring legyen a választott helyszín.
fotó: DPPI
Fittipaldi Verstappen hét vb-címéről: „Minden sportban azt hisszük, lehetetlen megdönteni a rekordot”
https://formula.hu./parc-ferme/35915
A 2000-es évek közepétől egészen a hibrid éráig elképzelhetetlennek tűnt, hogy Michael Schumacher hét F1-es világbajnoki címének csúcsát megdöntse valaki, aztán jött Lewis Hamilton, aki alig másfél évtizeddel a német után beállította a rekordot. Ugyanígy valaki a jövőben is túlszárnyalja majd a párost, mondja Emerson Fittipaldi.
„Szerintem még korai lenne kimondani, hogy megdöntheti Michael Schumacher és Lewis Hamilton rekordját, de benne van a potenciál. Minden sportban, az olimpián, a labdarúgó-világbajnokságon, a teniszben, amikor valaki felállít a rekordot, akkor azt hisszük, hogy lehetetlen megdönteni. De a történelem azt mondja, hogy ez máshogy van” – idézi a GP247 a kétszeres világbajnok Fittipaldit.
Aki egyébként saját tapasztalatáról beszél, hiszen 1972 és 1974 első helyezettje a legfiatalabb F1-es világbajnok volt a maga 25 évével, amíg három évtized múlva nem jött egy fiatalabb Fernando Alonso személyében.
Nem elégedett a Red Bull az AlphaTauri teljesítményével, de…
https://formula.hu./parc-ferme/35914
Nem fennállása legjobb időszakát teljesíti az AlphaTauri: tavaly is csupán a kilencedik helyen végeztek a konstruktőrök között, jelenleg pedig a sereghajtó pozíció az övék Alexander Albon és a Williams montreali remeklése után. Az elmúlt hónapokban a gyenge szereplés kapcsán az is felmerült, hogy a Red Bull megválhat a faenzai alakulattól, de nemrég Helmut Marko megerősítette, hogy szó sincs erről, sőt szorosabbra fogják fűzni a kapcsolatot a két istálló között. Markót most az F1-Insider kérdezte ismét a Red Bull második csapatáról, a tanácsadó pedig rámutatott, hogy a sikertelenség ellenére az AlphaTauri még mindig ellátja a fő funkcióját:
„Nem vagyunk elégedettek az AlphaTauri teljesítményével, de ők maguk sem azok. Viszont a fő feladatuk, hogy képezzék a fiatal versenyzőinket, hogy meg tudják tenni a következő lépést. Ez jól működött a múltban, és Yuki Tsunoda jelenlegi példája mutatja, hogy még most is működik a sovány ponttermés ellenére is. Reméljük, az AlphaTauri javulni tud idén és a jövőre nézve is. A cél, hogy szélesítsük az együttműködést a Red Bull Racinggel – a szabályok adta kereteken belül –, hogy több erőforrást tudjunk hatékonyan felhasználni. Emiatt az a terv, hogy a csapat egyes részei Angliába költöznek.”
Bottas ismét pucéran mártózott meg – fotó
https://formula.hu./parc-ferme/35913
Valtteri Bottas először a Netflix Drive to Survive című sorozatában villantott egy szanuás jelenetben, majd egy folyóban mártózott meg tavaly – ez utóbbiról készült képet el is árverezték. Az Alfa Romeót erősítő finn most kihasználta az egyhetes szünetet a Kanadai és az Osztrák Nagydíjak között, s ezúttal egy tóba sétált be pucéran, amit persze párja meg is örökített:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Asseni MotoGP-sprint, éjjel Formula-E – itt a szombati menetrend
https://formula.hu./parc-ferme/35912
Zajlik a Kenya Rali, újabb győzelmekre tör Kiss Norbert, a Formula-E pedig éjjel 2-kor versenyez majd az Egyesült Államokban – mutatjuk a programot:
Szombat (június 24.) | ||
02:00-02:45 | Formula-E, 1. szabadedzés | |
07:00-15:05 | WRC, 8-13. szakasz | |
10:10-10:40 | MotoGP, Szabadedzés | (tv: Aréna4, élő) |
10:50-11:30 | MotoGP, Időmérő | (tv: Aréna4, élő) |
12:15 | MotoE, 1. futam | (tv: Aréna4, élő) |
12:45 | Kamion-Eb, 1. futam | |
13:30 | DTM, 1. futam | |
15:00 | MotoGP, Sprintfutam | (arena4plus.network4.hu, előfizetéssel élő) |
15:55 | Kamion-Eb, 2. futam | |
16:10 | MotoE, 2. futam | (arena4plus.network4.hu, előfizetéssel élő) |
19:30-20:15 | Formula-E, 2. szabadedzés | |
21:30 | NASCAR Xfinity Series, Futam | (tv: Aréna4, élő) |
21:40-22:55 | Formula-E, Időmérő | |
Vasárnap (június 25.) | ||
02:00 | Formula-E, Futam | (tv: Eurosport 1, élő) |
fotó: DPPI
Marko: Nem tudom, Toto mit nézett, ha nem látta meg, hogy Max különleges
https://formula.hu./parc-ferme/35910
A Red Bull tanácsadója Toto Wolff egyik korábbi nyilatkozatára reagált: a Mercedes-főnök azzal magyarázta, hogy 2014-ben nem igazolták le Max Verstappent, mikor lehetőségük lett volna rá, hogy a holland tehetsége nem volt egyértelmű. „A bennfentesek talán tudták, hogy Max egy gyengébb autóban ül és az első évében jár, s ők talán látták, hogy egy nagyon jó pilóta érkezik, de akkoriban nem volt egyértelmű, hogy ennyire jó” – fogalmazott Wolff, ezen azonban Helmut Marko csak nevet.
„Ha a tehetsége nem volt elég megfigyelhető a Formula-3-ban, akkor nem tudom, hogy Toto pontosan mit nézett” – mondta a Verstappen szolgálatait annak idején megszerző Marko az Algemeen Dagbladnak. „Mert amikor én láttam Maxot akcióban egy rövid időre a Norisringen, akkor rögtön egyértelművé vált számomra, hogy valami különleges van benne.”
Ahhoz persze a sors játéka is kellett, hogy rögtön ennyire nyilvánvalóvá váljon Verstappen tehetsége Marko számára – az említett norisringi hétvége, amelyre Marko éppen kilátogatott, és amelyen az ifjú holland mind a három futamot megnyerte, legnagyobb bravúrja volt abban az évben a Spában elért szintén tripla győzelem mellett.
Fotó: DPPI
Bezzecchié az asseni péntek, Marquez bukott és csak 19.
https://formula.hu./parc-ferme/35911
Szokás szerint két edzést rendeztek pénteken a MotoGP-sek számára a nyári szünet előtti utolsó fordulón, a Holland TT-n. Az első nap egyértelműen Marco Bezzecchiről szólt: délelőtt és délután egyaránt a VR46 Ducati versenyzője volt a leggyorsabb Assenben. Mögötte a múlt vasárnapi győztes, Jorge Martin zárt, majd jött a KTM-es Jack Miller. A vb-éllovas Francesco Bagnaia az első tréning után még a tízen kívül tartózkodott, de végül negyedik lett. Őt a két gyári Aprilia és az általuk közrezárt yamahás Fabio Quartararo követte, míg a top 10-be és ezáltal a szombati Q2-be Brad Binder, Luca Marini és Alex Marquez fért még be.
Q1-re kényszerül viszont többek között Johann Zarco, Enea Bastianini, Franco Morbidelli, valamint a csupán a 19. időt motorozó, a második gyakorlás hajrájában egy esést is begyűjtő Marc Marquez is. A Honda összességében is újabb pocsék napot tudhat maga mögött, hiszen Takaaki Nakagami lett a legjobb közülük a maga 14. helyével. Az elesők listájára Marquez mellett egyébként Bastianini, Zarco, Miguel Oliveira és Augusto Fernandez is feliratkozott a pénteki nap folyamán – utóbbi duplán is. Folytatás szombat délelőtt az időmérővel, majd délután a sprintfutammal.
A pénteki edzések összesített eredményei:
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Hangosabb motorokat ígér 2026-tól az F1 vezére
https://formula.hu./parc-ferme/35909
Amikor 2014-ben bevezették a V6-os hibrid turbómotorokat, a Formula-1-es erőforrások hangja sokkal halkabbá vált a korábbi érákhoz képest, ami sok rajongót elszomorított. Bár arra nincs reális esély a közeljövőben, hogy az F1 visszatérjen a korábbi V8-as vagy V10-es motorokhoz, hiszen a 2026-os új hajtásláncszabályok alapját is a V6-os hibrid adja, csak épp kikerül a komponensek közül az MGU-H, de még nagyobb szerepet kap az elektromos rész, azt viszont most megígérte Stefano Domenicali, a sportág vezérigazgatója, hogy igyekeznek elérni, hogy valamit visszanyerjenek a régi hangzásból: „A szándék az, hogy elérjük, hogy az új szabályokkal a motorhang is hangosabb lesz, hiszen az is része az érzelmeknek. Ezt akarják hallani a rajongóink, nekünk pedig az a feladatunk, hogy elkötelezettek legyünk ez iránt.”
Domenicali azt is határozottan kijelentette, hogy az elektromos komponens térnyerése ellenére sem fognak elmenni a halkabb erőforrások irányába, mint amit például a Formula-E-ben hallhatunk: „Nem, ez nagyon világosan egy nem. Másfajta hang kell nekünk, ami zene a füleinknek. Tény, hogy voltak anno 12 hengeres motorjaink, amelyeknek más volt a frekvenciája és roppant hangosak voltak. Utána jöttek a tízhengeresek, majd a nyolc és hat, de nem fogunk tovább lefelé menni. Egyszerűen más a helyzet. Természetesen szükségünk van a hibridre, maradunk a hibridnél a jövőben.”
„Sebastian nélkül nem tartana itt az Aston Martin”
https://formula.hu./parc-ferme/35908
Sebastian Vettel F1-es karrierje utolsó két évét töltötte az Aston Martinnál, ám ez idő alatt csak egyetlen dobogós helyezésre futotta neki (illetve kettőre, de a 2021-es Magyar Nagydíjról utólag kizárták az üzemanyaggal kapcsolatos szabálytalanság miatt), valamint két konstruktőri hetedik helyre. Az istálló 2023-ra viszont hatalmasat lépett előre, a német helyére érkező Fernando Alonso révén sorra szállítja a dobogós helyezéseket és harcban vannak az összetett ezüstéremért a Mercedesszel.
Christian Horner, Vettel korábbi Red Bull-os csapatfőnöke szerint a négyszeres világbajnokot bosszanthatja az Aston mostani sikere – de közben pedig úgy véli, a németnek is része van a jelenlegi eredményekben: „Frusztráló lehet Sebastian számára látni, hogyan teljesít jelenleg az Aston Martin. Neki nem volt túl könnyű időszaka nálunk. Az igazság az, hogy nélküle nem tartanák ott, ahol az idei szezonban. Megosztotta velük a sikeres tapasztalatait, most pedig már nincs a Formula-1-ben és élvezi a családjával töltött időt” – fogalmazott Horner a Sport BILD hasábjain.
fotó: DPPI
Rákkal küzdő kisfiún segített a Mercedes F1-es csapata
https://formula.hu./parc-ferme/35907
Rákkal diagnosztizálták a három esztendős Morgan Ridlert, a családja támogatására pedig egy komoly összefogás alakult ki: több mint 20 ezer fontot gyűjtöttek össze nekik egy közösségi adománygyűjtésen keresztül.
Ehhez csatlakozott a Mercedes F1-es csapata is, amely azt tervezte, hogy meghívja magához a kisfiút, de sajnos az ő állapota ezt már nem teszi lehetővé, így az istálló ment el hozzá: egy jótékonysági esemény keretein belül elvitte megmutatni az F1-es autót, a pilóták sisakjait, kormányát, versenyöltözetét és kesztyűjét is, ezek mellett pedig Lewis Hamilton, George Russell és Toto Wolff is üzent Morgannek.
@MercedesAMGF1 team outside my house for an amazing cause in support of young Morgan Ridler and his battle with cancer. Sadly he is now on end of life care but he is so brave and it was an amazing turnout for him pic.twitter.com/et7VLCEOdY
— Dave (@tattooeddaad) June 22, 2023
A Pirelli-teszten találta meg a megoldást a Ferrari?
https://formula.hu./parc-ferme/35906
Az Auto Motor und Sport jelentette, hogy információi szerint a Spanyol Nagydíj utáni Pirelli-tesztet tudta felhasználni arra a Ferrari F1-es csapata, hogy megtaláljon egy új beállítást az SF-23-hoz, és emiatt sikerült sokkal versenyképessebbre az autó Kanadában.
A csapat új fejlesztési csomagja Barcelonában érkezett meg, de főleg Charles Leclerc alatt borzasztóan viselkedett azon a hétvégén, ezt követően azonban a Ferrari és a Mercedes ott maradt Spanyolországban, hogy a Pirelli gumitesztjén vegyen részt: a német portál pedig úgy tudja, hogy eközben jöttek rá egy fontos változtatásra a beállításokkal kapcsolatban. Kanadában már sokkal-sokkal jobban bánt a gumival az autó, és bár az időmérőt elrontották, de a futamon abszolút partiban tudtak lenni a tempót illetően a riválisaikkal, ami idén eddig nem sokszor fordult elő.
A Pirelli-teszt során rengeteg kilométert és adatot gyűjthettek azon a pályán, amelyen pár nappal korábban még szenvedtek, a kipróbált változtatások pedig működtek: ugyan az a teszt nem erről szólt, de sikerült előnyt kovácsolniuk belőle a maranellóiaknak.
fotó: Ferrari
„Azért vagyok itt, mert maximálisan elkötelezett vagyok a Honda iránt” – Marquez
https://formula.hu./parc-ferme/35905
Karrierje egyik legpocsékabb hétvégéjét teljesítette néhány napja Marc Marquez a Sachsenringen, ahol 2010 és 2021 között verhetetlen volt: összesen ötször bukott a három nap során – ebből hármat az időmérő fél órája alatt gyűjtött be –, s a vasárnapi bemelegítésen elszenvedett esése és ujjtörése után végül a visszalépés mellett döntött, így rajthoz sem állt a Német GP-n. Assenben viszont ott van a repsolos, akivel kapcsolatban felmerült, hogy egyre inkább a szakítás felé tarthat a kapcsolatuk a Hondával, ám Marquez hangsúlyozta: a Holland TT-s szerepvállalása is egyértelmű üzenet.
„Ha itt vagyok, az azért van, mert maximális az elkötelezettségem a Honda iránt, és dolgozni akarok velük, hogy fejlődjünk a jövőre nézve. Jelenleg azért vagyok itt, hogy együtt dolgozzunk velük a jövőt szem előtt tartva, ami a következő szezont jelenti. Idén már nem sok minden fog változni, de maximális az elköteleződésem” – jelentette ki a nyolcszoros világbajnok csütörtökön a MotoGP.com kamerái előtt.
Marquez amúgy elárulta: az említett hüvelykujjtörése mellett a bokája is megsérült – az itt érzett fájdalmak miatt lépett vissza vasárnap –, valamint a bordájában is keletkezett egy repedés, s a spanyol szerint ez utóbbi lehet a leginkább zavaró majd a számára Assenben, mert a levegővétel során is érzi.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Wolff: Nem csak rajtam múlik Hamilton szerződése
https://formula.hu./parc-ferme/35904
Bár rendre mindkét fél elmondja, hogy csak idő kérdése, hogy megszülessen a megállapodás a szerződéshosszabbításról Lewis Hamilton és a Mercedes között – amely pletykák szerint akár öt évre is rúghat –, az ügy még mindig nem zárult le, hanem hetek, sőt hónapok óta húzódik. Most Toto Wolff csapatfőnök árult el néhány részletet arról, hogy a kontraktus véglegesítésénél nem csak ketten vannak jelen Hamiltonnal, viszont a legfontosabb dolgokban ketten szoktak megállapodni a hétszeres F1-es világbajnokkal:
„Természetesen több ember is érintett, hiszen ott van Lewis menedzsmentje, jogászok a mi oldalunkról, így sosem csak rajtam múlik. De azt mondanám, hogy amikor az alapvető részletekről esik szó, amelyek a legfontosabbak, akkor Lewis és én eltöltöttünk egy délutánt New Yorkban egy kanapén ülve. Sör ugyan nem volt, csak ásványvíz” – idézi Wolffot a RacingNews365.com szakportál.
Hamilton elhúzódó és potenciálisan öt évre szóló szerződéshosszabbításáról Pitwall című hírműsorunk e heti adásában is részletesen beszéltünk:
Április elejére kerülhet át az F1-es Japán Nagydíj
https://formula.hu./parc-ferme/35903
Az F1 vezetésének évek óta célkitűzése, hogy észszerűsítse a Formula-1-es versenynaptárt az utazások szempontjából, amely eddig nemigen sikerült, hiszen például idén is bekerült a menetrendbe egy Baku–Miami dupla, a szezont pedig egy Las Vegas–Abu Dhabi párosítás zárja. Van olyan pontja a naptárnak, amin nem is lehet változtatni, múlt héten például a kanadai szervezők jelentették ki, hogy elsősorban az időjárás miatt nekik csak nyári időpont megfelelő, így aligha tudják párba állítani Montrealt Miamival.
Máshol viszont megtörténhet az átszervezés: a RaceFans.net arról ír, hogy a Japán Nagydíj a megszokott őszi időpont helyett tavaszi dátumot kaphat 2024-ben. Egy helyi politikus, Keiji Furuya ugyanis azt írta a közösségi oldalán, hogy jövőre a suzukai futamot egy héttel a Formula-E tokiói fordulója után rendezik majd – márpedig az elektromos széria frissen bejelentett menetrendje szerint a Tokió ePrix-re március 30-án kerül sor, így alighanem a Japán Nagydíj április 7-i időpontot kaphat. Az F1 részéről nem kommentálták ezt a megszólalást és értesülést.
Mindenesetre Suzuka áthelyezése időjárási szempontból is indokolt lehet, hiszen áprilisban rendszerint kevesebb a csapadék, mint szeptember-októberben – igaz, hűvösebb is van. Viszont az új időpont lehetővé teheti, hogy más távol-keleti futamokkal együtt bonyolítsák le a Japán Nagydíjat, amely a visszatérést tervező Kínával vagy Ausztráliával is párba állhat így. A 2024-es évad elejének összerakását amúgy a ramadán nehezíti, mivel Bahrein és Szaúd-Arábia is szeretné elkerülni a március 10-től április 9-ig tartó böjtidőszakot a versenyével – a híresztelések szerint amúgy Dzsidda kapja majd a szezonnyitó szerepét március 3-i időponttal.
Eddie Jordan: Halálra unom magam, ez rosszabb, mint a Schumacher-éra
https://formula.hu./parc-ferme/35902
Az ír csapattulajdonos a Jordan főnöke volt azokban az években, mikor Michael Schumacher és a Ferrari dominálta a Formula-1-et: de úgy gondolja, még azok az idők is izgalmasabban alakultak, mint Max Verstappen és a Red Bull jelenlegi uralma.
„Nem tetszett az utóbbi pár futam, be kell valljam. Halálra unom magam miatta. Egyszerűen ennyire jó, unalmassá teszi, unalmasabbá, mint a Schumacher-éra volt” – állította Jordan a Formula For Success podcastban.
Az egykori csapatfőnök mindemellett kiemelte, nem Verstappen személyével van gondja, sőt mi több, fényes jövőt jósol a hollandnak, hosszú évek sikereivel: „Max Verstappen idővel a valaha volt legnagyobb versenyzőjévé fog válni. Ennyire jó” – jelentette ki.
Fotó: Red Bull Content Pool
Apja F1-es Mercedesét vezeti Mick Schumacher Goodwoodban
https://formula.hu./parc-ferme/35901
Újabb megbízást kapott munkaadójától a Mercedes tartalékpilótája, Mick Schumacher: a német, aki már túlesett első tesztjén a W14-gyel Barcelonában, a Pirelli-gumik próbáján, a Goodwoodi Sebességfesztiválon is bemutatózni fog.
Nem akármelyik autóval: Schumacher a W02-t kapja meg, a 2011-es modellt – azaz apja, Michael Schumacher utolsó előtti F1-es gépét. Ezzel bezárul a kör Mick számára: a hétszeres világbajnok egykori Jordanjét, Benettonját és Ferrariját vezette már, már csak a Mercedes maradt vissza a négy csapat közül, amelyekkel Michael valaha versenyzett.
Hozzá kell tenni, hogy a W02 a Mercedes legsikertelenebb F1-es autója volt, sem Schumacher, sem Nico Rosberg nem szerzett vele dobogós helyezést.
Esteban Gutierrez, a Mercedes szokásos goodwoodi delegáltja is bemutatózni fog a július 13. és 16. közötti Festival of Speeden, ő a W12-t vezeti, a Mercedes utolsó konstruktőri világbajnok modelljét 2021-ből.
Goodwood ready.
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) June 22, 2023
Announcing our @fosgoodwood line-up for 2023, featuring @SchumacherMick in W02 and @EstebanGtz in W12.
Már a hollandok is unják Verstappen dominanciáját
https://formula.hu./parc-ferme/35900
Az európai versenyekre özönlő narancssárga hadsereget ismerve azt gondolnánk, Hollandia az egyetlen ország a világon, ahol elégedettek a Formula-1 jelenlegi viszonyaival és Max Verstappen uralmával. Tim Coronel, az autóversenyző és holland tévés szakértő szerint azonban már a hazai rajongók is örülnének, ha végre ellenfele lenne kedvencüknek.
„Csak a középmezőnyben történt pár dolog, Max uralta ezt a futamot. Nagyon szép, hogy a Red Bull megszerezte 100. győzelmét, Max pedig utolérte Sennát a 41. sikerével. De lehetek őszinte? Nézőként szerintem ez túl könnyű volt Max számára. Harcot várok. Egész Hollandia és a világ a harcot várja már” – mondta a Motorsport holland kiadásának Tim Coronel. „Mikor jelent valaki kihívást Maxra? Örömteli, hogy a Mercedes ismét gyors, remélem, mások is gyorsulni fognak.”
Fotó: Red Bull Content Pool
Hamilton Alonsóval és Verstappennel szeretne csatázni
https://formula.hu./parc-ferme/35899
Sokak szerint az idei F1-es szezon három legjobb pilótája alkotta a montreali dobogót, és egyikük, Lewis Hamilton is erről beszélt még a futam után azt kiemelve, hogy megtiszteltetés ilyen társaságban felállni a pódiumra.
„Ez egy ikonikus hármas, nem tudom, hogy volt-e ilyen már korábban, de nem hiszem, hogy igen. De remélhetőleg lesz még ilyen, nagy köztünk a kölcsönös tisztelet és úgy tudtunk szorosan versenyezni, hogy bíztunk egymásban. Nagyon remélem, hogy lesz még esélyünk kiegyenlítettebb erőviszonyok között küzdeni úgy, hogy az autóink közelebb állnak egymáshoz, úgy még izgalmasabb lenne. Ha mi hárman versenyeznénk egymással kiegyenlítetten, az beteg dolog lenne” – mondta Hamilton.