DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 7. csütörtök

Vandoorne: A jövőm valószínűleg nem az Aston Martin, de…

A Formula–E-ben versenyző, 2022-ben világbajnoki címet ünneplő korábbi F1-es pilóta, Stoffel Vandoorne tavaly óta Felipe Drugovich kollégájaként az Aston Martin tartalékversenyzői szerepét tölti be, de érdemi esélye nincs arra, hogy folytassa 2018 végén megszakadt királykategóriás pályafutását. A belga versenyző maga is tisztában van ezzel, de kiemelte, hogy mostanában nem egyszer bizonyította az F1, milyen váratlan fordulatok történhetnek egyik pillanatról a másikra.

vandoorne-aston-2

„Az elmúlt két évet ugye az Aston Martinnál töltöttem. Reálisan látom, hogy a jövőm valószínűleg nem itt van, de nyitva kell tartani az ajtókat, mertsosem tudhatod, mi történik” – idézi a GPFans oldal a McLaren korábbi pilótáját. „A Formula–1-es paddock a lehető leggyorsabb ütemben mozog, és ami az egyik héten valószínűtlennek tűnik, a következő héten már valószínű lehet.”

„Ezt sosem tudhatod, én csak annyit tehetek, hogy a lehető legversenyképesebben versenyzek abban a sorozatban, ahol éppen vagyok, megpróbálok ott jó munkát végezni, aztán a többi majd jön” – mondta Vandoorne. Az elmúlt években a kiszámíthatatlanságra nem egy példát láthattunk, elég csak Brendon Hartley szerződtetését, Nyck de Vries F1-be kerülését vagy épp legutóbb Franco Colapinto bemutatkozását említenünk.

vandoorne-aston-1

Bioüzemanyaggal és széllel működő erőművet visz az Osztrák Nagydíjra a zöld F1

A Formula-1 a 2022-es spielbergi versenyen becslései szerint 200 tonna szén-dioxid bocsátott ki: ezt akarja a sorozat egészen 10 tonnáig lecsökkenteni. Ehhez pedig egy saját erőművet használnak, amelyet a hétvégi Osztrák Nagydíjon próbálnak ki.

 Az utolsó kanyar belső oldalánál elhelyezett erőművet hidrokezelt növényi olaj és 600 négyzetméternyi napelemtelep működteti, és ez az erőmű látja el energiával a teljes paddockot, garázssort és bokszutcát, beleértve a tévéközvetítés vezérlőjét is. Az erőművel a csapatok saját aggregátorait váltják ki. Ausztria egyszeri próbaüzem lesz, de a jövőben bevezethetik a rendszert – tekintve, hogy a széria 2030-ig karbonsemlegességet akar elérni.

Azért eszünkbe jut, hogy csak az idei szezon versenyein láttunk már áramkimaradást (Monacóban) és problémát a biztonsági kamerákkal (a Kanadában), ezért reméljük, az új rendszer nem fog meghibásodni Ausztriában, ahol ráadásul a sprintformátum miatt már pénteken időmérőt tartanak.

Fotó: Red Bull Content Pool

Duplán ünnepli a Brit és Magyar Nagydíjakon a 800. F1-es futamát a Williams

Komoly mérföldkőhöz érkezik a Formula-1 harmadik legrégebbi istállója, a Williams, hiszen éppen nálunk, a Magyar Nagydíjon fogja teljesíteni a 800. nagydíját a száguldó cirkuszban. Ám az imolai forduló törlése nélkül ez a jubileum éppen a hazai versenyükre esett volna, a grove-i alakulat úgy döntött, duplán fogja megünnepelni a kerek számot. A csapat közleménye szerint Silverstone-ban egyedi festést kap az idei versenygép, amellyel a csapat brit gyökereinek és az alapítójának, Sir Frank Williamsnek állítanak emléket, míg a Hungaroringen egy egyedi logó kerül majd fel Alexander Albon és Logan Sargeant autójára.

Ha pedig mindez nem lenne elég, az egyik leglegendásabb F1-es Williamst is pályára viszik majd a Brit Nagydíj: Nigel Mansell vb-címet nyerő 1992-es FW14B-jének volánja mögé pattan majd be az istállónál nagyköveti szerepet betöltő Jenson Button és tesz még több bemutatókört is majd a hétvége során.

f1-williams

Stormzy klipjében bukkan fel Hamilton és egy rakás F1-es Mercedes

Ismerős arcot szúrhatunk ki a rapper Stormzy tegnap kiadott videójában. A Longevity Flow klipjének egy rövid jelenetében (0:59 másodpercnél) Lewis Hamiltont látjuk a főszereplő társaságában, ahogy a Mercedes egyik korábbi F1-es modelljét mutatja a rappernek. A háttérben – a Kensington Palace udvarában – számos másik Mercedes parkol a 44-es rajtszámmal.

Stormzy nagy F1-es rajongó hírében áll, több versenyen is felbukkant már, 2019-ben ő intette le a Brit Nagydíjat, amelyet Hamilton nyert meg. A videóban, melyet az első 16 órában közel 300 ezren láttak, egyébként egy másik világsztár is szerepel rövid időre, Tom Cruise.

Kis utánajárás után kiderül, a londoni kastélynál tavaly nyáron állították ki a Mercedes 2014 és 2021 közötti F1-es modelljeit, ekkor készülhetett a felvétel, amelyet a mostani kliphez használtak fel.

Sainz az F1-es, Pier Guidi a Le Mans-győztes Ferrarival körözött

Filmforgatási napot tartott a Ferrari a házi tesztpályáján, Fioranóban. Ilyenkor erős megkötések között száz kilométert lehet megtenni az autóval, ami ezen a pályán 33 körnek felel meg, az F1-es SF-23-as volánjánál pedig Carlos Sainz ült: ezzel hangolt a hétvégi Osztrák Nagydíjra, melynek menetrendje itt található.

A filmforgatás azonban nemcsak az F1-es csapatról szólt: Alessandro Pier Guidi csatlakozott Sainzhoz a márka nemrég Le Mans-i 24 órást nyerő WEC-gépével, a 499P Hypercarral. Az #50-es egység számára ez a monzai hatórás megmérettetés előtti bemelegítés szerepkörét is betöltötte.

 

Sétálj a Hungaroringen Mészáros Sándorral, a Formula.hu szakírójával!

Közeledik a Magyar Nagydíj, a Hungaroring pedig egy olyan „vendég-idegenvezetőt” hívtott a következő sétához, aki igazán sok érdekes és izgalmas kulisszatitkot tud mesélni az F1 világából. Ha kíváncsi vagy az egyetlen állandó akkreditációval rendelkező magyar újságíró, a Formula.hu-t a világ szinte minden F1-es paddockjában képviselő Mészáros Sándor sztorijaira, és szívesen sétálnál szakértői kísérettel a Hungaroringen, tarts velünk július 4-én!

A sétajegyeket szerdán 12 órától lehet megvásárolni a Hungaroringshopon!

sanyi_2

Ryan Reynolds csak a kirakatember – Jordan szerint valami nem stimmel az Alpine-befektetők körül

A hétfői nap nagy híreként befektetőcsoport vásárolt 24 százalékos részesedést az Alpine csapatában, melynek tagja három hollywoodi színész, Ryan Reynolds, Rob McElhenney és Michael B. Jordan is. Az első kettő számára nem ismeretlen terep a sport: a Wrexham futballcsapatnál tulajdonosok. Eddie Jordan szerint azonban valami nem stimmel a bombahír körül.

„Ezt nem hiszem el. Először is, nem nevezném fake newsnak, de a pénzügyi modell nem áll össze, ez az első dolog. Nagyon szépek és szexik ezek a számok, de még jóvá kell hagyni őket. Feltűnt, hogy az Alpine vagy a Renault, ami jelentős részvényes, még nem reagált. Azt pedig furcsának tartom, hogy valami ilyen szintű dolgot bruttó 700 millió font értékűnek tartsanak. Ez ostobaság, nevetséges”” – fejtegette a GB Newsnak Jordan. A 200 millió eurónak saccolt, 24 százalékos részesedést érő befektetés értéke kapcsán is kételkedik.

„Ez a két szóban forgó személy óriási sztárnak számít, óriási dolog különösen az amerikai piac számára, és talán erre számít a Renault is. Valószínűleg nem a saját pénzüket teszik bele. Szerintem a mögötte álló valódi személyek az Államokból való befektetők, és ezt a két sztárt használják fel” – tette hozzá Jordan.

403 előzés volt a Formula-E lassúsági versenyén

Mi is beszámoltunk róla, mennyire mozgalmas volt az elektromos széria hétvégi futama Portlandben – a Formula-E pedig egy hivatalos számadatot is közzétett róla: eszerint 403 előzés történt a versenyen. Ez átlagosan 12,6 előzési manővert jelent minden körben (a futam 32 körös volt), ami feltehetően rekord az autósport mindenféle válfaját tekintve.

A rengeteg előzésért maga a pálya a felelős: Portlandben az IndyCarból ismert állandó pályán, nem egy utcai helyszínen versenyzett a Formula-E. A sodró, gyorsabb kanyarokból összeálló vonalvezetésből fakadóan kevesebb volt a lehetőség a „lift and coast” spórolásra, valamint az újratöltésre, azonban annál könnyebb volt előzni egy szűk városi pályához képest. Az energiaspórolásra az adott lehetőséget, ha valaki szélárnyékban haladt, így senki sem akart vezetni, csak a legvégén – így az egyenesben néha öten haladtak egymás mellett, Sam Bird pedig egy ponton három kör alatt nyert 17 helyet.

A Formula-E rekordot állíthatott fel előzéseivel, más kérdés azonban, mennyire kell örülni ennek a csúcsnak. A szaksajtóban kritikus vélemények jelentek meg arról, hogy az összkép inkább egy kerékpárfutamra emlékeztetett, nem autóversenyre, az előzéseknek nem volt értéke és a rengeteg akció mesterségesnek tűnt, ami rossz fényt vet a sorozatra.

Marquez beajánlotta magát a KTM-nél?

Saját bevallása szerint is karrierje (egyik) mélypontját éli meg jelenleg Marc Marquez: másfél hete a Sachsenringen ötször bukott, az ott elszenvedett ujj- és bordasérülései miatt pedig a Német GP és végül a Holland TT vasárnapi versenyét is ki kellett hagynia. A Hondával való küszködés kapcsán hosszú ideje találgatnak arról, hogy a spanyol elhagyhatja az aranyszárnyasokat, sőt akár hamarabb is felbonthatja a 2024 végéig szóló szerződését. Maga Alberto Puig, a Repsol csapatmenedzsere is elismerte vasárnap, hogy a Honda nem fogja magához láncolni Marquezt, ha a 30 éves versenyző nem boldog náluk.

Az asseni hétvégén az is felröppent a spanyol DANZ riportere, Richard Jove értesülései alapján, hogy Marquez konkrétan beajánlotta magát a KTM-nél, amelyet sokan a legvalószínűbb célállomásnak tartanak számára a közös szponzor, a Red Bull okán. A riporter szerint viszont az osztrák gyártó elutasította a spanyolt a márka „stratégiájára” hivatkozva. Amikor azonban erről kérdezték, Marquez az egész történetet tagadta: „Ez egy hazugság. Hallottam a pletykát, mert az egyik szerelőm viccelődött vele, de teljes mértékben hazugság” – nyilatkozta a DAZN-nak. „Igen, az igaz, hogy ha a gyártók látják, hogy egy motorosnak nehézségei vannak, akkor érdeklődnek, de ebben az esetben még mindig elkötelezett vagyok a Honda iránt, érvényes szerződésem van, szóval nincs szó semmiről. Tovább dolgozunk, hogy javítsunk a projekten a jövőre nézve.”

motogp-marquez-honda-assen

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Tsunoda is csatlakozik Vettelékhez a Red Bull nürburgringi bemutatóján

Az AlphaTauri bejelentette, hogy Yuki Tsunoda is részt vesz szeptember 9-én a Red Bull bemutatóján a Nordschleifén, amelyről korábban azt már tudni lehetett, hogy Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo is jelen lesz. Ám míg a négyszeres világbajnok német és a többszörös futamgyőztes ausztrál egy-egy korábbi F1-es Red Bullt vezet majd a legendás 25 kilométeres aszfaltcsíkon, addig Tsunoda egy HONDA NSX GT3 Evo volánja mögé fog beülni. A közlemény szerint egyébként a 23 éves japán lesz a legfiatalabb, aki valaha vezetett a Nürburgringen. Maga a pilóta egyébként elmondta, hogy nemrég próbálta ki a Nordschleifét egy videojátékban, s már ott elnyerte a tetszését.

Érdekesség, hogy Max Verstappen is szeretett volna F1-es versenygépet vezetni a német pályán, ám azt a Red Bull nem engedte neki – úgy fest, Tsunodának viszont engedélyezték egy GT3-as Hondával ugyanezt.

tsunoda-redbull-nordschleife

NASCAR: Chastain újra eldobott egy dinnyét, Blaney ijesztő balesetet szenvedett

Egyetlen hétnyi pihenőt követően a Nashville Superspeedwayen folytatódott a NASCAR Cup Series alapszakasza, a szünetet pedig úgy tűnik, Ross Chastain használta ki a legjobban. Az 1-es autó pilótája az elmúlt hónapokban hatalmas hullámvölgybe került, mivel mostani sikere előtt utoljára tavaly áprilisban tudott futamot nyerni, ráadásul idén már volt egy komoly balhéja is, amiért a saját csapata, a Chevrolet, de néhányan még a riválisok közül is elmarasztalták. A dinnyés ember viszont most egyértelműen visszatért, mivel szombaton első pole-pozícióját is behúzta, a vasárnapi futam során pedig végig az élmezőnyben autózott.

Az első szakaszban Chastain mellett William Byron és Tyler Reddick tűntek a legesélyesebbnek a bónuszpontokra, amit végül utóbbi vitt el, de ennél több nem jutott a 45-ös autó versenyzőjének, mivel a második szakasz elején rosszul rögzítették a jobb hátsó kerekét, a nagy balesetet azonban sikerült elkerülnie. Nem volt viszont ilyen szerencsés Ryan Blaney, aki a 147. körben egy újraindítás során akadt össze Kyle Busch autójával, majd ezt követően frontálisan a belső betonfalnak ütközött. Az eset után csak segítséggel tudott kiszállni, de a legfrissebb jelentések szerint a pilóta nem szenvedett súlyos sérüléseket. A dologban az volt a legijesztőbb, hogy pont egy olyan résznek csapódott neki, ahol nem volt kiépítve az ütközések erejét jelentősen elnyelő SAFER-fal, ám a NASCAR pár órával később közleményben ígérte meg, hogy kivizsgálják az esetet a további fejlesztések érdekében.

Az ominózus etap folytatása végül Denny Hamlin sikerét hozta, akit szorosan követett Martin Truex Jr. és Chastin, a harmadik szakasz pedig szinte teljesen erről a trióról szólt. Chastain 71 körrel a leintés előtt vette át a vezetést, majd Hamlint a csapattársa, Truex Jr. is átlépte, aki folyamatosan közeledett az élen állóra, ám megelőzni már nem tudta. Sikere különösen édes lehetett Chastain számára, hiszen csapata hazai pályáján tudott győzedelmeskedni, amit szokásosan ismét egy dinnye eldobásával ünnepelt meg, elvégre egy nyolcadik generációs dinnyetermelőről van szó, amit továbbra is büszkén hirdet magáról.

Ezt célozza F1-es fejlesztéseivel az Aston Martin

Az Aston Martin volt eddig idén a második-harmadik erő a Formula-1-ben, ám ezt a pozíciójukat a maximális fordulatszámon pörgő fejlesztési versenyben is meg kellene tartaniuk a Mercedesszel és a Ferrarival szemben. Ennek érdekében legutóbb Kanadában a „zöldek” is komoly újításokat vetettek be, Tom McCullough, a csapat teljesítményért felelős igazgatója pedig elárulta, hogy az egyik fő terület, amin javítani szeretnének, a DRS-hatékonyság – amely épp a domináns Red Bull egyik fő erőssége 2023-ban, s amely viszont az Astonnak talán az egyik gyengesége:

„Ez az egyik terület, amelyre fókuszáltunk. Dolgozunk rajta, minden egyes fejlesztéssel, amit hozunk az autóhoz, azt célozzuk, hogy javítsuk a DRS-hatékonyságot. Úgyhogy folyamatosan további lépéseket teszünk előre ezen a téren” – magyarázta a RaceFans.net portál idézett szakember.

f1-alonso-aston-kanada-drs

Horner és Newey: Nem égben köttetett frigy

A Red Bull 100. győzelmét követően Adrian Newey, aki szinte a kezdetektől a csapattal van, és oroszlánrészt vállalt abban, hogy az F1 történetének legeredményesebb istállói közé emelkedjenek az energiaitalosok, utalást tett közelgő visszavonulására. A sztártervező és a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner kapcsolatáról Eddie Jordan egykori csapatfőnök, a sportág egyik nagy megmondóembere osztott meg érdekes adalékot:

„Szerintem még ha kívülről kissé zavarosnak is tűnik, Adrian Newey otthonra lelt. Nem szükségszerűen égben köttetett házasság ez, de ez néha még segít is! Adrian nagyon tüzes fickó tud lenni, Christian pedig éppúgy, de mégis működik.”

horner-newey-marko

Az Aston Martin Leclerc-re cserélné Alonsót?

Az Express Sportnak nyilatkozva az 1996-os világbajnok Damon Hill arról beszélt, hogy ha Charles Leclerc rövidtávon el akarja hagyni a Ferrarit, nincs sok lehetősége – egyetlen opcióként egy az idei szezont tekintve határozottan meglepő felvetéssel állt elő: „Milyen lehetőségei vannak? Tulajdonképpen nincs! Esetleg az Aston Martinnál nézelődhetne, de Fernandónak kétéves szerződése van velük. Azt hiszem, talán félreállna, ha eleget fizetnek neki, de nem hiszem, hogy fel akarna adni egy ennyire versenyképes autót.”

Nos. Ezt mi sem hisszük.

leclerc-baku-3

Szombaton rendezhetik az év első két futamát?

Izgalmas pletyka merült fel a 2024-es versenynaptárral kapcsolatban, melynek első szakaszának tervezését igencsak megnehezíti, hogy a Ramadán március 10-én vasárnap kezdődik, s egészen április 8-ig tart – márpedig ebben az időszakban az év eleji bahreini és szaúdi futamokat nem lehet megrendezni. Erre jelenthetne megoldást, ha a Szaúd-arábiai Nagydíjat március 9-én szombaton rendeznék meg, hiszen így mindkét versenyt le lehetne futni még a Ramadán időszaka előtt – s logisztikai okokból ezzel együtt a Bahreini Nagydíjat is a szokottnál egy nappal előbb, szombaton rendeznék.

Az F1 történetében egyáltalán nem rendkívüli, hogy egy versenyt ne vasárnap rendezzenek, a Brit Nagydíjat például nem kevesebb mint 30 alkalommal futották szombaton. Egyébként az idei naptárban is szerepel szombati futam: a Las Vegas-i villanyfényes versenyt helyi idő szerint szombat este futják annak érdekében, hogy Európában vasárnap és ne hétfő hajnalra essen a nagydíj.

dzsidda-2022

„Elkezdhetünk Maxról a nagyokkal egy mondatban beszélni”

Max Verstappen jó úton halad harmadik Formula-1-es világbajnoki címe felé, Kanadában ráadásul 41. nagydíjgyőzelmével egy igazi legendát, Ayrton Sennát ért utol a vonatkozó örökranglistán. Red Bull-os főnöke, Christian Horner a holland teljesítményét látva úgy véli, minden szempontból egy napon lehet említeni Verstappent az F1 korábbi nagyságaival.

„Aminek Max esetében a tanúi vagyunk, egy újabb mega tehetség felemelkedése, és most már elkezdhetünk róla a nagyokkal egy mondatban beszélni. Utolérte Ayrton Sennát… azt gondolom, ez a dobogó nagyon találó volt a Formula-1 utóbbi évtizedei szempontjából Maxszal, Fernandóval és Lewisszal. Még csak 25 éves, de már 41 győzelmet és két vb-címet szerzett, ami hihetetlen teljesítmény” – idézi Hornert a MotorsportWeek.com portál.

f1-verstappen-redbull-kanada-dobogo

„Nyck tudja, hogyan kell versenyeket és bajnokságokat nyerni”

A 2023-as F1-es idény egyik legfőbb csalódása eddig Nyck de Vries: újonctársa, Logan Sargeant mellett a holland az egyetlen, aki még nem szerzett pontot, ráadásul az esetek többségében a teljesítménye elmarad házon belül Yuki Tsunodáétól. Ám mint arra az AlphaTauri csapatfőnöke, Franz Tost rámutatott: rendkívül nehéz egy debütáns dolga a száguldó cirkuszban. „Mindig is mondtam, hogy mostanság nehéz a Formula-1-be érkező újoncok dolga. Mert főleg a szezon elején nem ismerik az összes pályát. Nyck nem ismerte Melbourne-t, Szaúd-Arábiát, Miamit, Bakuban pedig sprintfutam is volt, vagyis egyetlen edzés után egyből jött az időmérő. Ez pedig rendkívül megnehezíti egy fiatal pilóta dolgát, aki új a Formula-1-ben” – idézi szavait a GrandPrix247.com.

Amikor arról kérdezték Tostot, hogyan támogatta De Vriest, így felelt: „Azt mondtam neki, koncentráltnak és magabiztosnak kell maradnia, mert mindnyájan tudjuk, hogy jó munkát tud végezni. Nyert futamokat a Formula-3-ban, a Formula-2-ben, nyert bajnokságokat is – megnyerte a Formula-E világbajnokságot. Ez azt jelenti, hogy tudja, hogyan kell versenyeket és bajnokságokat nyerni. Csak önbizalmat kell szereznie – nekünk pedig jó autóval kell kiszolgálnunk őt.”

f1-devries-alphatauri-kanada

Rekordbüntetéssel sújtották a DS Penske-t a Formula-E-ben

Érdekes mellékzöngéje volt a Formula-E portlandi fordulójának az, ami a DS Penske alakulatával történt: az időmérő során derült ki, hogy az elektromos szériában rekordot jelentő 25 ezer eurós bírságot kaptak, a két pilótának, Stoffel Vandoorne-nak és Jean-Eric Vergne-nek pedig a rajtrács végéről kellett startolnia. Történt ugyanis, hogy a második szabadedzés előtt egy szkennelő eszközt helyezett el a csapat a bokszutca bejáratánál, amely az FIA indoklása szerint három ponton is megsértette a sport- és technikai szabályzatot, valamint a nemzetközi sportkódexet. A felügyelők szerint az eszköz alkalmas volt „élő adatokat rögzíteni minden autóról”, de az is szabálytalan volt, hogy egyáltalán bármilyen eszközt elhelyeztek a bokszutcában.

A The Race úgy tudja, ez utóbbi kihágást el is fogadja a DS Penske, Vergne azonban azt cáfolja, hogy adatokat rögzített volna a szkenner: „Ez teljesen téves, a rendszerrel csak a gumik szériaszámát olvastuk, hogy tudjuk, milyen abroncsokat használnak a többiek. Ezt pedig minden csapat megteheti és bizonyára meg is teszi fotók készítésével” – írta a közösségi oldalán a kétszeres bajnok. Vergne később a The Race-nek nyilatkozott: „Úgy tűnik, hirtelen zseniális hekkerek lettünk, akik hozzáférnek az autók és a gumik adataihoz. Ez totál baromság. És az, hogy bűnözőkként kezelnek minket, nagyon kemény” – fogalmazott a francia.

fe-ds-penske-portland

fotó: DPPI

Ki pisilt már F1-es autóban és ki sírta el magát a King Kongon?

Újabb „én még soha” résszel jelentkezett a Formula-1 hivatalos YouTube-csatornája, amelyben többek között olyan kérdésekkel bombázták a pilótákat, mint hogy tréfálták-e már meg valamelyik csapattagjukat, sírtak-e filmen vagy pisiltek-e valaha F1-es autóba. Ez utóbbi kapcsán csak néhányan válaszoltak igennel – bár Yuki Tsunoda válasza a legérdekesebb, aki úgy felelt, hogy versenyautóban nem, egyébként viszont… –, ellenben azt sokan nem tagadták, hogy volt már mozifilm, amelyet megkönnyeztek – Pierre Gasly például a King Kongot, Carlos Sainz pedig még most is majdnem elpityeredett, amikor felelevenítette a saját sírós filmélményét. De azt is megtudhattuk, hogy ki volt az, aki a tükör előtt gyakorolt egy ünneplős mozdulatot – a videó ide vagy a képre kattintva nézhető:

f1-video-kerdesek

Marquez nem állhat rajthoz a Holland TT-n

Öt bukással zárta a múlt hétvégi Német GP-t Marc Marquez, aki a vasárnapi versenyt már ki is hagyta ujjtörés miatt. Mint később kiderült, a bokája és a bordája is megsérült, ám ennek ellenére elindult a Holland TT-n. A teljesítményén azonban érződött, hogy nincs jó állapotban: a sprintet csak a 17. helyen zárta – nem mellesleg újabb két bukást begyűjtött a hétvége első két napján, a másodikat egy Enea Bastianinivel történt bizarr ütközés során.

Vasárnap reggel érkezett aztán a hír, hogy az orvosok úgy ítélték meg a vizsgálatok során, hogy Marquez nem állhat rajthoz a vasárnapi futamon Assenben. Az ok a bordatörése, amely súlyosbodott az asseni hétvége során, ezért nem indulhat a nagydíjon – azaz továbbra sem lesz olyan vasárnapi versenye, amelyen célba ért volna a nyolcszoros világbajnok. Ráadásul ez azt is jelenti, hogy a négy állandó Honda-versenyzőből csak egy lesz ott a rajtrácson Takaaki Nakagami révén, hiszen Joan Mir és Alex Rins ugyancsak sérült, őket Iker Lecuona és Stefan Bradl pótolja Hollandiában.

motogp-marquez-assen

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

„Nem az én arcom és testem volt” – rehabilitációjáról beszélt Pol Espargaro

Pol Espargaro még a MotoGP évadnyitó Portugál Nagydíjának pénteki edzésén szenvedett súlyos sérülésekkel járó balesetet: több csigolyája és az állkapcsa is eltörött. Emiatt még mindig nem tudott visszatérni a pályára, viszont a hétvégi Holland TT-re kilátogatott Assenbe, ahol a sajtónak is nyilatkozott a sérüléséről és a rehabilitációjáról: „Amikor a bukás után a kórházban feküdtem, olyan sok törésem volt, hogy azt sem éreztem, melyik fáj. Az egekben voltak a fájdalmaim, pedig fájdalomcsillapítóval is teletömtek” – mondta a Gas Gas Tech3 spanyolja, aki elárulta: az első hetekben rengeteg izomtömeget veszített amiatt, mert nem tudott enni az állkapocssérülése okán:

„Azt hiszem, a legrosszabb az a négy hét volt, amíg el nem hagytam a kórházat. Addig teljesen csukva volt a szám, teljesen, egy milliméterre sem nyitottam ki. Négy hétig nem tudtam enni, szóval csak leveseket ittam, és hetente 2,5 kilót veszítettem, ami őrületes. Ráadásul 2,5 kiló izmot, hiszen év elején nem volt rajtam felesleg. Minden héten beugrott, hogy mennyit kellett dolgoznom télen azért, hogy felszedjek 3 kg izmot, most pedig 8-9 kilót kell visszaszednem. Ha pedig a tükörbe néztem, az nem az én arcom, nem az én testem volt. Ez pedig kemény.”

Espargaro hozzátette: a csigolyasérülései miatt nagyjából másfél centiméterrel a magassága is csökkent, de mint azzal viccelődött, „már van felesége és két gyermeke”, így ez már nem annyira érdekli. Azt is elismerte a spanyol, hogy volt pillanat, amikor felmerült benne, hogy félbehagyja a MotoGP-s karrierjét, de ez már a múlté, és feltett szándéka visszatérni a nyári szünetet követő Brit Nagydíjon, amely előtt még motorra – utcai KTM-re és supermotóra – fog ülni, hogy újra formába lendüljön.

motogp-pol-espargaro

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!