DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 25. péntek

Dupla műszak: Lawson Red Bullt és Visa RB-t is tesztel Monzában

A hétvégi Formula-1-es Olasz Nagydíj után sem csendesedett el teljesen a monzai pálya, a Pirelli ugyanis kétnapos gumitesztet teljesít(ett) kedden és szerdán. Kedden a Mercedes és a Red Bull volt ebben a gyártó segítségére: előbbieknél George Russell teljesített szolgálatot 127 megtett körrel, amelyek közül 1:20,747 volt a leggyorsabb, míg utóbbiaknál a hivatalos teszt- és tartalékpilóta, Liam Lawson ült a volán mögé és futott 104 kört, amelyek közül 1:22,126 volt a legjobb idő.

A Pirelli-teszt szerdán is folytatódik Monzában, ám ezúttal már a Visa RB lesz a gumigyártó segítségére – viszont az ő autójukat is Lawson fogja vezetni. Ennek kapcsán az érdekesség, hogy az új-zélandi jó eséllyel pályázik a Red Bull két csapatának valamelyik ülésére 2025-re: Helmut Marko sportszakmai tanácsadó szeptemberre ígért bejelentést a pilóta kapcsán.

Szerdán amúgy Fioranóban is dolgozni fog a Pirelli, ahol az esős abroncsok tesztjében fog segédkezni nekik a Ferrari és Oliver Bearman.

f1-lawson-redbull-teszt-pirelli

Katarban Perez volt az előzések mestere, összesítésben viszont az „öregek” dominálnak

Az idei évtől már különdíjat kap az év végén a szezon során legtöbb előzést bemutató versenyző, így fél szemmel azt is érdemes figyelemmel követni, ilyen szempontból ki hogyan teljesített az adott versenyen. A Katari Nagydíjon Sergio Perez nem kevesebb, mint 17 előzést produkált – viszont az összesített listán épp az a Fernando Alonso vezet, akit már nem sikerült a futam hajrájában elkapnia. A spanyol előnye mindössze egyetlen előzés a másik két, középmezőnyben szereplő világbajnokkal, Sebastian Vettellel és Kimi Raikkönennel szemben, de Perez is felzárkózott rájuk – mindez az alábbi lapozható Instagram-posztból derül ki:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Ferrari-akadémista vezetheti a Haast a fiatal pilóták tesztjén

A Haas bejelentette, hogy a Ferrari kötelékeibe tartozó Robert Svarcman fogja vezetni az autójukat az évadzáró Abu Dhabi Nagydíj után esedékes fiatal pilóták tesztjén. Az orosz, aki korábban megnyerte a Formula-3-at, jelenleg az összetett harmadik helyén áll második F2-es idényében. Svarcman számára nem lesz újdonság az F1-es autó vezetése: korábban a Ferrariról Fioranóban, valamint tavaly Abu Dhabiban is kapott már tesztlehetőséget.

svarcman-haas

Alonso 40 felett is csúcsformában

Ahogy korábbi vendégünk, Helio Castroneves is leszögezte: bizony a negyvenesek is képesek néhány segget szétrúgni (bocsánat, de hát ha egyszer ezt mondta)! Fernando Alonso is megmutatta ezt a hétvégén, így aligha meglepő, hogy a Formula Podcast hallgatósága és stábja is őt szavazta meg Katar legjobbjának, miután szenzációs produkciójával kissé háttérbe szorította a bajnoki címért küzdő nagymenőket. A Formula Podcast legutóbbi adásában 44:30-tól beszélgettünk Fernando Alonsóról és az Alpine-ról.

 

 

 

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Semmit sem bíz a véletlenre Hamilton: megint szimulátorba ült

Szemlátomást tényleg mindent megtesz a rekorddöntést jelentő nyolcadik vb-címéért Lewis Hamilton, aki az Instagram-sztorijába feltöltött fotó tanúsága szerint a minap is járt a Mercedes szimulátorában. Korábban nem feltétlenül volt jellemző a britre, hogy sok időt töltött volna a szimulátorban, az idei kiélezett világbajnoki küzdelemben viszont már nem először fordul ez elő, a Brit Nagydíj hétvégéjén még péntek délelőtt is keményen dolgozott.

hamilton-szimulator-insta

Így cserél kereket felesége autóján Raikkönen

A finn F1-es pilóta Instagram-sztorijába került fel (majd már a Youtube-on is elérhető, így ide is beágyazhatjuk) egy videó azzal a címmel, hogy felszereli a téli gumikat felesége, Minttu autójára - az arca alapján úgy tűnik, hogy élvezi...

 

Így halad Robert Wickens rehabilitációja

A kanadai versenyző 2018-ban, az IndyCar poconói futamán szenvedett súlyos gerincvelő-sérülést, amelynek következtében egy időre szinte teljesen lebénultak alsó végtagjai. Rehabilitációja egyre jobban halad, májusban már versenyautóba is ült Wickens, aki esküvőjén még táncolt is feleségével, most pedig újabb frissítést adott állapotáról a fiatal versenyző. "Mindig új módszereket keresek rá, hogy erősítsem az alsó végtagjaimat, ebben az izomgörcsök hátráltatnak leginkább, de most is a lábizmaim erősítésén dolgozom." Az alábbi videón láthatjátok, milyen gyakorlattal igyekszik minél előbb a teljes felépülés felé Robert Wickens.

 

A partizán sportbíró, Verstappen büntetése és a vacsora Totóval – Horner elvetette a sulykot?

Jelenése volt a sportfelügyelők előtt a Toto Wolff ellenében ádáz csatát vívó Christian Hornernek, miután a katari hétvégén többször is nehezen tudta magát visszafogni. A Formula Podcast legutóbbi adásában arról is beszéltünk, miért jött ki különösen rosszul a Red Bull-főnök egyik beszólása, illetve miért felelt meg a szabályoknak teljes mértékben Max Verstappen (végül igen keveset számító) időmérős büntetése. Az adás e szakasza 12:15-től hallható.

 

 

 

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

12 órás versenyen indul a McLaren vezérigazgatója az IndyCar-pilótáival

Önmagában az még talán nem tartana számot komolyabb érdeklődésre, hogy a United Autosport visszatér a Gulf 12 órás versenyre, amelyet 2022-ben január 6-8-án rendeznek majd meg Abu Dhabiban. Csakhogy az egységben ott lesz a csapat két tulajdonosa, Zak Brown és Richard Dean is – előbbi a McLaren alakulatának is a vezérigazgatója –, akikhez az Arrow McLaren SP IndyCar-versenyzői, Pato O’Ward és Felix Rosenqvist csatlakoznak. A négyes egy McLaren 570S GT4-est fog vezetni a félnapos futam során.

brown-united-autosports-gulf12h

A Mercedes aerodinamikai főnökét is elhalászta az Aston Martin

Folytatódik az építkezés az Aston Martin Formula-1-es alakulatánál: újabb neves szakember érkezik hozzájuk a közeljövőben. Ezúttal Eric Blandin, a Mercedes aerodinamikai vezetője csatlakozik majd Lawrence Stroll gárdájához: a csapat szóvivője a RaceFans.net szaklapnak megerősítette ezt a tényt, de azt még nem tudták megmondani, pontosan mikor áll munkába jövőre a szakember. Blandin korábban a Red Bullnál és a Ferrarinál is dolgozott, mielőtt a Mercedeshez igazolt, ahol 2017 óta töltötte be a vezető aerodinamikai főnök szerepkörét.

Nem ő az első szakember, akire kivetette hálóját az Aston Martin: arról, hogyan építi a csapatot idősebb Stroll, az Autósport és Formula Magazin számában is írtunk korábban.

aston-martin-f1-2021-dppi

Jön a MotoGP-be is a fenntartható üzemanyag

A kétkerekű motorsportok csúcskategóriáját is utolérte az utóbbi évek trendje: a MotoGP bejelentette, hogy a közeljövőben teljesen átállnak a fenntartható üzemanyagok használatára. A közleményben megfogalmazott konkrét célok szerint 2024-re szeretnék elérni, hogy az üzemanyagok 40 százalékban készüljenek nem fosszilis eredetű anyagokból, s 2027-re legyen százszázalékos ez az érték. A MotoGP-ben minden gyártó a saját üzemanyagbeszállító gyártójával együtt dolgozik ezen, míg a Moto2-ben és a Moto3-ban továbbra is egyenbeszállító látja el üzemanyaggal a csapatokat.

motogp-start-2021-dppi

Már rendelhető szerkesztőségünk újdonsága, a 2022-es lapozható MotoGP-s falinaptár, benne látványos fotókkal és a jövő évi futamok időpontjaival! Ha pedig nem szeretnél semmiről lemaradni, ami MotoGP, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

 

Tűzijáték, csaták, defektek – a legjobb katari onboard felvételek

Megérkezett a szokásos válogatás a legutóbbi F1-es versenyhétvége legjobb fedélzeti kamerás felvételeiből, amelyben többször is feltűnik Sergio Perez, valamint a rajtot is megnézhetjük több szemszögből – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:

katar-onboard-video

Bejelentést tett az Alfa Romeo: 2022-ben is folytatódik a lengyel-svájci barátság

Igazi nemzetközi csapat az Alfa Romeo Racing: az olasz autógyártó F1-es istállója valójában a svájci székhelyű Sauber, az együttműködés főtámogatója pedig egy lengyel olajvállalat, a PKN Orlen, amely 2019-ben csatlakozott a fedélzetre.

Az Alfa mai bejelentése értelmében az együttműködést meghosszabbították, így az Orlen a csapat névadó szponzora marad a harmadik évben is. A hírt a lengyel cég közösségi médiás oldalán Robert Kubica jelentette be, aki – a csapat által kiküldött sajtóközlemény alapján –marad az istálló tartalékpilótája 2022-ben is az új versenyzői páros, Valtteri Bottas és Guanyu Zhou mellett az állandóságot képviselve.

Újra összeáll a Vettel–Schumacher páros a Bajnokok Tornáján

Újabb sztárindulók részvételét jelentették be a február 4-6-án, Svédországban megrendezendő Race of Champions szervezői: Sebastian Vettel és Mick Schumacher alkotja majd a németek csapatát a Nemzetek Kupájában, de persze külön-külön az egyéni versenyben is rajthoz állnak. Nem először alkot majd egy párost a két Formula-1-es pilóta: a legutóbbi, 2019-es kiírás során egészen a döntőig jutottak a nemzetek versenyében. Vettel korábban Mick apjával, a hétszeres F1-es világbajnok Michael Schumacherrel pedig zsinórban hatszor meg is nyerte a Bajnokok Tornáját párosban 2007 és 2012 között.

A négyszeres világbajnok és a Haasnál újoncévét teljesítő pilóták indulásával biztossá vált, hogy legalább három aktív F1-es pilóta lesz a résztvevők között, hiszen Valtteri Bottas szereplését már korábban bejelentették a havas-jeges pályán rendezendő eseményen.

vettel-schumacher-roc-1

Tovább folytatódik Carlos Sainz kiváló sorozata

A spanyol versenyző első szezonját teljesíti a Ferrarinál, ami eddig a lehetőségekhez képest kifejezetten sikeresnek mondható. Sainz a Stájer Nagydíj óta folyamatosan a legjobb tíz között zárt, ráadásul a Hungaroringen és Szocsiban is a dobogóra állhatott, a Katari Nagydíjon elért hetedik helye pedig a 13. pontszerző helye volt zsinórban. A Ferrari jelenleg a konstruktőri pontverseny harmadik pozíciójában található, amihez a 27 esztendős versenyző eredményei is jelentősen hozzájárultak.

Hamilton hétvégéje a 102-es számról szólt Katarban

A hétszeres világbajnok számára kiválóan alakult a Katari Nagydíj versenyhétvégéje, miután szombaton jelentős előnnyel szerezte meg az első rajtkockát, egy nappal később pedig a futamon is nyerni tudott, így tovább csökkentette a hátrányát Max Verstappennel szemben. A Mercedes a Twitteren egy elég érdekes statisztikai adatot osztott meg ezzel kapcsolatban, Lewis Hamilton ugyanis vasárnap óta ugyanannyi futamgyőzelemmel és pole-pozícióval rendelkezik, egészen pontosan 102-vel.

Matematikailag még világbajnok is lehet a szezonzárón Szabó Krisztián

A Ralikrossz-vb idénye a november 27-28-i hétvégén dupla fordulóval zárul a Nürburgringen, azaz 60 pont szerezhető, ami azt jelenti, hogy a pontverseny ötödik helyén tartózkodó – az éllovas Timmy Hansenhez képest 51 ponttal lemaradó – Szabó Krisztián is lehet még világbajnok!

Az esély azonban elméleti, a ralikrossz sajátos pontrendszere révén Szabónak csodára – egyszerre négy riválisnak pedig katasztrófára – lenne hozzá szüksége. A versenyző is realista, ezért célja a hétvégére a spái harmadik helyezés, Magyarország első WRX-dobogója után legalább egy újabb top 3-as eredményt elérni, valamint kiváló sorozatát folytatva döntőbe jutni a szezon összes versenyén.

Gyakorlati esélye két versenyzőnek van a 2021-es vb-címre: az éllovas Timmy Hansennek, valamint a 17 ponttal lemaradó címvédő Johan Kristofferssonnak. A peugeot-s svéd második, audis honfitársa negyedik világbajnoki titulusát érné el a sikerrel. Kevin Hansen hátránya is csupán 19 pont, de ő várhatóan bátyja sikeréhez fog asszisztálni. A negyedik esélyes, Niclas Grönholm – Szabó csapattársa a GRX-nél – lemaradása 29 egység.

 

MiniDrivers: Verstappen sötét segítséghez folyamodik

Elkészült a Katari Nagydíj viccekben ezúttal sem szegény összefoglalója a MiniDriverstől. Lássuk, hogyan úszta meg a defektet és ezáltal állhatott fel a pódiumra 2014 után először Fernando Alonso, hogyan jártak pórul a többiek, és miféle fondorlatos úton próbálja megállítani Hamiltont Verstappen, hogy övé lehessen a világbajnoki cím év végén.

Óriási „mi lett volna, ha” maradna, ha így érne véget Marquez karrierje

A Formula Motocast legfrissebb adásában beszéltünk Marc Marquez újabb sérüléséről, amelynek köszönhetően kettős látás miatt kénytelen volt kihagyni az idei utolsó két futamot és a jerezi tesztet: szót ejtettünk arról, mi várhat rá, de azt is megemlítettük, hogy a Honda kommunikációja sem az igazi az ügyben. A vonatkozó részt 15:44-től hallgathatjátok:

 

Már rendelhető szerkesztőségünk újdonsága, a 2022-es lapozható MotoGP-s falinaptár, benne látványos fotókkal és a jövő évi futamok időpontjaival! Ha pedig nem szeretnél semmiről lemaradni, ami MotoGP, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

A Mercedes állítja, az a szárny sziklaszilárd, a Red Bull valótlant állít

A Red Bull továbbra is folyamatosan arra utal a médiában és az FIA előtt is, hogy a Mercedes hátsó szárnya szabálytalan, hajlékony és a rivális csal - erre bizonyíték viszont továbbra sincs, a Mercedes eszköze minden mérésen átment. Dr. Helmut Marko már azt is megpendítette, hogy a csillagosok egészen biztosan azért lassultak az egyenesben, mert levették ezt a trükköt az autójukról - a címvédő istálló viszont előbb hivatalosan kommunikálta, hogy egyszerűen most a gyengébb motorjuk volt Lewis Hamilton autójában Interlagoshoz képest, majd most az Auto Motor und Sportnak megerősítették: dehogy vették le azt a szárnyat.

"Ez nem igaz, a szárnyat nem cseréltük, nem változtattunk rajta. Ez a szárny sziklaszilárd volt amúgy is, átment a teszteken. Rá lehet tenni száz kilomgramm súlyt, szóval a Red Bull legközelebb talán 105-öt kér majd" - olvasható a lap cikkében, amelyet egy névtelenséget kérő Mercedes-forrástól idéztek. 

00121042_385

fotó: dppi

Verstappen a 47. versenyző, aki matematikailag bebiztosíthatja a vb-címét egy futamon

Halovány az esély rá, de Max Verstappen nyolcpontos előnye Lewis Hamiltonnal szemben azt jelenti, hogy úgy utazik a Formula-1-es Szaúd-arábiai Nagydíjra a holland pilóta, hogy akár már ott bebiztosíthatja a világbajnoki címét. Mint arra a RaceFans.net szaklap statisztikai összeállítása is rámutat, ezzel a Red Bull-os lett a 47. versenyző a száguldó cirkusz történetében, akinek matematikai esélye van arra egy futamon, hogy világbajnok legyen.

Az eddigi 46 pilóta közül 33-an lettek világbajnokok, 13-an viszont soha nem nyertek címet az F1-ben. A legutóbbi ilyen versenyző épp egy másik Red Bull-os, Mark Webber volt, aki 2010-ben Abu Dhabiban érhetett volna fel a csúcsra (értelemszerűen a szezonzárón eldőlő küzdelmek esetén az összes addig állva maradt pilótának volt matematikai sansza, így felkerült a listára). Érdekesség, hogy még két pilóta mondhatta volna ezt el magáról, de a sors megakadályozta őket abban, hogy rajthoz álljanak egy olyan versenyen, ahol matematikailag bebiztosíthatták volna az összetett elsőségüket: Didier Pironi 1982-ben sérülés miatt hagyta ki az utolsó két futamot, Wolfgang von Trips pedig halálos balesetet szenvedett az utolsó előtti 1961-es nagydíjon.

verstappen-katar-dppi-2021